Pedro de la Rosa včera zakončil v Le Castellet své třetí testování s italským výrobcem pneumatik Pirelli. Pochvalně se zmiňuje o konzistenci připravovaných směsí.
Španělský veterán se na tento okruh vrátil po 4 letech. Během dvoudenního testu tentokrát ujel celkem 315 kol (1118,5 km): 158 kol první a 157 kol druhý den.
S Toyotou TF109 zkoušel při krátkých i dlouhých jízdách na 3551 m dlouhé trati jak měkkou, tak i super-měkkou směs. První den ráno bylo mokro, proto se ke slovu dostaly znovu, byť neplánovaně, mokré pneumatiky ve snaze vyjezdit suchou stopu.
Jakmile se podmínky zlepšily, nasadili De la Rosovi mechanici odpoledne měkkou směs k několika kratším jízdám, aby na konci dne vyzkoušel také chování při delších stintech.
Druhý den již panovalo slunečné počasí s teplotami kolem 25 °C. S Pirelli pilot zkoušel poslední vývojový model pneumatik vyrobený na základě dat z předchozích testů, přičemž se aktéři zaměřili na jejich konstrukci.
Odpoledne pak Pedro poprvé obul super-měkkou směs, která by měla poskytovat maximální přilnavost a výkonnost. Jako přechozí den s měkkou směsí, nejprve jezdil kratší stinty, později přišly ke slovu delší 20kolové jízdy. Španěl jezdil až do pěti hodin odpoledne, kdy se již začínalo stmívat.
Poslední dva dny De la Rosa zhodnotil slovy: "Jednalo se o dva nejproduktivnější dny testování, které jsme zatím spolu zažily. Obzvlášť mě povzbudila konzistence zajížděných časů při krátkých i dlouhých jízdách, což ukazuje, že pneumatiky rychle dosáhnou konstantní úrovně vrcholné výkonnosti.
Měli jsme několik zajímavých řešení, jimiž jsme se začali do hloubky zabývat. Užívali jsme si perfektní spolehlivost vozu a pneumatik, což nám umožnilo ujet tisíc kilometrů a učinit důležité pokroky ve vývojovém programu."
Šéf sportovního oddělení Pirelli Paul Hembery dodal: "Pedrovy znalosti a zpětná vazba nám opět poskytly cenné informace pro finalizaci druhé směsi, kterou přivezeme do Abú Zabí, své testování v Evropě pomalu končíme. Test v Paul Ricard příští týden nám díky tamějšímu pokročilému zázemí umožní završit náš testovací program na mokrých a přechodných pneumatikách."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.