Pedro de la Rosa včera zakončil v Le Castellet své třetí testování s italským výrobcem pneumatik Pirelli. Pochvalně se zmiňuje o konzistenci připravovaných směsí.
Španělský veterán se na tento okruh vrátil po 4 letech. Během dvoudenního testu tentokrát ujel celkem 315 kol (1118,5 km): 158 kol první a 157 kol druhý den.
S Toyotou TF109 zkoušel při krátkých i dlouhých jízdách na 3551 m dlouhé trati jak měkkou, tak i super-měkkou směs. První den ráno bylo mokro, proto se ke slovu dostaly znovu, byť neplánovaně, mokré pneumatiky ve snaze vyjezdit suchou stopu.
Jakmile se podmínky zlepšily, nasadili De la Rosovi mechanici odpoledne měkkou směs k několika kratším jízdám, aby na konci dne vyzkoušel také chování při delších stintech.
Druhý den již panovalo slunečné počasí s teplotami kolem 25 °C. S Pirelli pilot zkoušel poslední vývojový model pneumatik vyrobený na základě dat z předchozích testů, přičemž se aktéři zaměřili na jejich konstrukci.
Odpoledne pak Pedro poprvé obul super-měkkou směs, která by měla poskytovat maximální přilnavost a výkonnost. Jako přechozí den s měkkou směsí, nejprve jezdil kratší stinty, později přišly ke slovu delší 20kolové jízdy. Španěl jezdil až do pěti hodin odpoledne, kdy se již začínalo stmívat.
Poslední dva dny De la Rosa zhodnotil slovy: "Jednalo se o dva nejproduktivnější dny testování, které jsme zatím spolu zažily. Obzvlášť mě povzbudila konzistence zajížděných časů při krátkých i dlouhých jízdách, což ukazuje, že pneumatiky rychle dosáhnou konstantní úrovně vrcholné výkonnosti.
Měli jsme několik zajímavých řešení, jimiž jsme se začali do hloubky zabývat. Užívali jsme si perfektní spolehlivost vozu a pneumatik, což nám umožnilo ujet tisíc kilometrů a učinit důležité pokroky ve vývojovém programu."
Šéf sportovního oddělení Pirelli Paul Hembery dodal: "Pedrovy znalosti a zpětná vazba nám opět poskytly cenné informace pro finalizaci druhé směsi, kterou přivezeme do Abú Zabí, své testování v Evropě pomalu končíme. Test v Paul Ricard příští týden nám díky tamějšímu pokročilému zázemí umožní završit náš testovací program na mokrých a přechodných pneumatikách."
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.