Jde do tuhého! Tak bychom mohli mluvit o boji, který se naplno rozhořel mezi jednotlivými týmy Formule 1.
Fernando Alonso vede s náskokem 11 bodů před Markem Webberem, 21 bodů před Lewisem Hamiltonem a 25 bodů před Sebastianem Vettelem. Jensona Buttona již nemusíme zmiňovat, i když matematická naděje tu pro něho ještě je. Aby Button vyhrál, to by se ale musel stát zázrak, jaký formulová historie nepamatuje.
Christian Horner znovu oživil vzpomínky na německý Hockheimring, kde se jela Velká cena 25. července. Tehdy Felipe Massa „přepustil“ svou pozici Fernandovi, takže si mohl připsat k dobru dalších 7 bodů. „Kdyby tyto body rozhodly šampionát, bylo by to velmi frustrující, týmová režie je zakázaná,“ uvedl šéf Red Bull Racing Christian Horner. „FIA ale rozhodla takto. Nemůžeme u změnit to, co se stalo. Musíme se jen soustředit na blížící se závody v Brazílii a Abú Zabí.“
Pokutu ve výši 100 000 dolarů dostala stáj Ferrari od komisařů FIA. „Je to o demokracii,“ uvedl bývalý prezident FIA Max Mosley. „Ve světové radě (FIA) se děje mnoho věcí, se kterými osobně nesouhlasím, ale rada má 26 členů a každý z nich má svůj hlas.“
Mosley zastává názor, že FIA měla Alonsovi odebrat i body, které získal díky předjetí Massy: „Měli to udělat, bylo to absolutní minimum. Pokud teď Alonso získá titul s menším náskokem než 7 bodů, znehodnotí to celý šampionát.“
Právě § 39.1, zakazující týmovou režii byl schválen v době, kdy FIA vedl Max Mosley. Sám však týmovou režii nepovažuje za úplně špatnou. „Každý si může všimnout toho, že někteří jezdci si občas pomáhají,“ říká Mosley. „Vyhrát totiž může jen jeden z nich. Je to celkem jasné a každý to ví. Neakceptovatelné je to hlavně díky fanouškům, kterým se toto nelíbí.“
"V Hockenheimring jsme byli svědky pěkného souboje Alonsa s Massou. Mnozí se ptali: Předjede Alonso Massu? Bylo to napínavé, ale když tým svým jezdcům oznámil své plány, zájem se vytratil. Především fanoušci se cítili podvedeni a to se nedá tolerovat,“ dodal Max Mosley.
Německý Express po závodech šel ještě dál – přišel s informacemi, že si Alonso na Massu do vysílačky neustále stěžoval, kritizoval Massu že ho nechce pustit před sebe až do doby, než přišel příkaz týmu. Doufejme jen, že ve zbývajících dvou závodech zvítězí ten, kdo je silnější a rychlejší a tím pádem nejlepší.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.