Jde do tuhého! Tak bychom mohli mluvit o boji, který se naplno rozhořel mezi jednotlivými týmy Formule 1.
Fernando Alonso vede s náskokem 11 bodů před Markem Webberem, 21 bodů před Lewisem Hamiltonem a 25 bodů před Sebastianem Vettelem. Jensona Buttona již nemusíme zmiňovat, i když matematická naděje tu pro něho ještě je. Aby Button vyhrál, to by se ale musel stát zázrak, jaký formulová historie nepamatuje.
Christian Horner znovu oživil vzpomínky na německý Hockheimring, kde se jela Velká cena 25. července. Tehdy Felipe Massa „přepustil“ svou pozici Fernandovi, takže si mohl připsat k dobru dalších 7 bodů. „Kdyby tyto body rozhodly šampionát, bylo by to velmi frustrující, týmová režie je zakázaná,“ uvedl šéf Red Bull Racing Christian Horner. „FIA ale rozhodla takto. Nemůžeme u změnit to, co se stalo. Musíme se jen soustředit na blížící se závody v Brazílii a Abú Zabí.“
Pokutu ve výši 100 000 dolarů dostala stáj Ferrari od komisařů FIA. „Je to o demokracii,“ uvedl bývalý prezident FIA Max Mosley. „Ve světové radě (FIA) se děje mnoho věcí, se kterými osobně nesouhlasím, ale rada má 26 členů a každý z nich má svůj hlas.“
Mosley zastává názor, že FIA měla Alonsovi odebrat i body, které získal díky předjetí Massy: „Měli to udělat, bylo to absolutní minimum. Pokud teď Alonso získá titul s menším náskokem než 7 bodů, znehodnotí to celý šampionát.“
Právě § 39.1, zakazující týmovou režii byl schválen v době, kdy FIA vedl Max Mosley. Sám však týmovou režii nepovažuje za úplně špatnou. „Každý si může všimnout toho, že někteří jezdci si občas pomáhají,“ říká Mosley. „Vyhrát totiž může jen jeden z nich. Je to celkem jasné a každý to ví. Neakceptovatelné je to hlavně díky fanouškům, kterým se toto nelíbí.“
"V Hockenheimring jsme byli svědky pěkného souboje Alonsa s Massou. Mnozí se ptali: Předjede Alonso Massu? Bylo to napínavé, ale když tým svým jezdcům oznámil své plány, zájem se vytratil. Především fanoušci se cítili podvedeni a to se nedá tolerovat,“ dodal Max Mosley.
Německý Express po závodech šel ještě dál – přišel s informacemi, že si Alonso na Massu do vysílačky neustále stěžoval, kritizoval Massu že ho nechce pustit před sebe až do doby, než přišel příkaz týmu. Doufejme jen, že ve zbývajících dvou závodech zvítězí ten, kdo je silnější a rychlejší a tím pádem nejlepší.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.