Gianni Alemano, starosta města Říma říká, že do konce roku se rozhodne o tom, zda město povolí přípravu tratě pro monoposty F 1.
„Nepůjde o žádné ničení Eur [část města Říma, pozn. překladatele], chceme obohatit obraz města. Z průzkumu jasně vyplývá, že větší část římanů s tímto krokem souhlasí. Ale rozhodující slovo bude mít Assemblea capitolina - zastupitelstvo města."
Definitivní termín pro rozhodnutí pořádat Velkou cenu v Římě padne do konce roku, po uplynutí dohody, která byla podepsána s patronem F1 Bernie Ecclestonem. Pověděl to starosta města Říma Gianni Alemanno v průběhu konference, která se týkala vyhodnocení první poloviny jeho mandátu.
„Poslední slovo budou mít zastupitelé města,“ uvedl starosta. Poté co byly ukončeny pesimistické obavy ochránců krajiny, kteří dali zelenou tomuto skvělému plánu, budou mít hlavní slovo zastupitelé, kteří rozhodnou, zda se v hlavním městě Itálie Velká cena pojede. Bude s tím spojena celá řada úprav města, které musí být v souvislosti s tímto záměrem provedeny.
Obyvatelům se tento nápad líbí. Alemanno zdůrazňuje, že zastupitelstvo velmi pečlivě prozkoumá všechny návrhy. Přidává ovšem, že „ze všech průzkumů veřejného mínění vyplývá, že většina obyvatelů Říma a její části Eur je pro pořádání Velké ceny. Pro tuto část města to nebude pohroma, chceme obohatit tuto čtvrt města, pozvednout ji k mezinárodnímu obrazu a úrovni.“
Přesto že se snad dočkáme do konce roku rozhodnutí městských zastupitelů, nebude to znamenat zákonitě výhru. Jednak proto, že v seriálu F1 se už teď jezdí dostatečné množství závodů ročně (viz článek zde). Dalším důvodem je fakt, nakolik znám obyvatele "Věčného města" ze svého tamního ročního studijního pobytu, určitě nebudou tak pilní, jako například Korejci. Proto si na prohánění monopostů F1 v historických ulicích Říma budeme zcela určitě nějaký ten rok počkat. I v tomto případě tu platí známé italské rčení: “Chi vivra, vedra! – kdo se dožije, uvidí.“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.