Prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt, bývalý šéf stáje Ferrari, ocenil tři nové týmy, které letos přišly do Formule 1.
Je přesvědčen, že v jejich prvním roce se jim daří a není nutné se na ně dívat s despektem.
„Novým týmům se v prvním roce daří, i když ani jeden z nich ještě nebodoval. Ovšem patří jim naše ocenění,“ uvedl Jean Todt pro Press Association. „Nové týmy ukázaly, že se nebojí těch velkých a úspěšně vstoupily do tohoto automobilového kolotoče.“
Kdo byl letos největším kritikem nováčků? Byl to mimo jiné tým Ferrari, který je několikrát chtěl poslat do závodu GP2, ve kterých by svými výkony, podle jejich názoru, byly více úspěšnější. Jejich přítomnost v F1 také nelibě komentoval sám Bernie Ecclestone, který právě dnes slaví 80. narozeniny (viz článek zde).
„Bylo hodně týmů a pilotů, kteří, když v F1 začínali, nebyli konkurenceschopní, přesto se však časem posunuli na vyšší úroveň,“ uvedl Todt. „Nyní máme 12 týmů, které závodí v F 1, což je dle mého názoru adekvátní číslo. Doufejme, že se nacházíme na konci ekonomické recese. 12 týmů v F 1 je povzbudivý výsledek.“
Byly to právě nové týmy, kteří přišly jako náhrada za týmy, které vypadly v důsledku ekonomické recese. Jean Todt je přesvědčen, že to nebyly jen ekonomické důvody, ale i ne zrovna dobré sportovní výsledky: „Je to velmi těžké, když jste tak bohatá automobilka jako BMW, Honda či Toyota. Bohužel nikdo z těchto automobilek nebyl zrovna moc úspěšný. Když utrácíte obrovské peníze bez výsledků, je snažší se rozhodnout, kam a jak je investovat. Právě minulý týden jsem navštívil automobilku HONDA, kde mě ohromil jejich úžasný vývoj, díky kterému patří mezi skutečné lídry co se týče nových technologií. Přesto jsem byl svědkem toho, jak je pro takovou korporaci velmi bolestivé, že takové úspěchy nemá ve Formuli 1. Zřejmě to byl i jeden z důvodů, který jim pomohl udělat krok k odstoupení z F1,“ uvedl ještě Jean Todt.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.