Prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt, bývalý šéf stáje Ferrari, ocenil tři nové týmy, které letos přišly do Formule 1.
Je přesvědčen, že v jejich prvním roce se jim daří a není nutné se na ně dívat s despektem.
„Novým týmům se v prvním roce daří, i když ani jeden z nich ještě nebodoval. Ovšem patří jim naše ocenění,“ uvedl Jean Todt pro Press Association. „Nové týmy ukázaly, že se nebojí těch velkých a úspěšně vstoupily do tohoto automobilového kolotoče.“
Kdo byl letos největším kritikem nováčků? Byl to mimo jiné tým Ferrari, který je několikrát chtěl poslat do závodu GP2, ve kterých by svými výkony, podle jejich názoru, byly více úspěšnější. Jejich přítomnost v F1 také nelibě komentoval sám Bernie Ecclestone, který právě dnes slaví 80. narozeniny (viz článek zde).
„Bylo hodně týmů a pilotů, kteří, když v F1 začínali, nebyli konkurenceschopní, přesto se však časem posunuli na vyšší úroveň,“ uvedl Todt. „Nyní máme 12 týmů, které závodí v F 1, což je dle mého názoru adekvátní číslo. Doufejme, že se nacházíme na konci ekonomické recese. 12 týmů v F 1 je povzbudivý výsledek.“
Byly to právě nové týmy, kteří přišly jako náhrada za týmy, které vypadly v důsledku ekonomické recese. Jean Todt je přesvědčen, že to nebyly jen ekonomické důvody, ale i ne zrovna dobré sportovní výsledky: „Je to velmi těžké, když jste tak bohatá automobilka jako BMW, Honda či Toyota. Bohužel nikdo z těchto automobilek nebyl zrovna moc úspěšný. Když utrácíte obrovské peníze bez výsledků, je snažší se rozhodnout, kam a jak je investovat. Právě minulý týden jsem navštívil automobilku HONDA, kde mě ohromil jejich úžasný vývoj, díky kterému patří mezi skutečné lídry co se týče nových technologií. Přesto jsem byl svědkem toho, jak je pro takovou korporaci velmi bolestivé, že takové úspěchy nemá ve Formuli 1. Zřejmě to byl i jeden z důvodů, který jim pomohl udělat krok k odstoupení z F1,“ uvedl ještě Jean Todt.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.