Prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt, bývalý šéf stáje Ferrari, ocenil tři nové týmy, které letos přišly do Formule 1.
Je přesvědčen, že v jejich prvním roce se jim daří a není nutné se na ně dívat s despektem.
„Novým týmům se v prvním roce daří, i když ani jeden z nich ještě nebodoval. Ovšem patří jim naše ocenění,“ uvedl Jean Todt pro Press Association. „Nové týmy ukázaly, že se nebojí těch velkých a úspěšně vstoupily do tohoto automobilového kolotoče.“
Kdo byl letos největším kritikem nováčků? Byl to mimo jiné tým Ferrari, který je několikrát chtěl poslat do závodu GP2, ve kterých by svými výkony, podle jejich názoru, byly více úspěšnější. Jejich přítomnost v F1 také nelibě komentoval sám Bernie Ecclestone, který právě dnes slaví 80. narozeniny (viz článek zde).
„Bylo hodně týmů a pilotů, kteří, když v F1 začínali, nebyli konkurenceschopní, přesto se však časem posunuli na vyšší úroveň,“ uvedl Todt. „Nyní máme 12 týmů, které závodí v F 1, což je dle mého názoru adekvátní číslo. Doufejme, že se nacházíme na konci ekonomické recese. 12 týmů v F 1 je povzbudivý výsledek.“
Byly to právě nové týmy, kteří přišly jako náhrada za týmy, které vypadly v důsledku ekonomické recese. Jean Todt je přesvědčen, že to nebyly jen ekonomické důvody, ale i ne zrovna dobré sportovní výsledky: „Je to velmi těžké, když jste tak bohatá automobilka jako BMW, Honda či Toyota. Bohužel nikdo z těchto automobilek nebyl zrovna moc úspěšný. Když utrácíte obrovské peníze bez výsledků, je snažší se rozhodnout, kam a jak je investovat. Právě minulý týden jsem navštívil automobilku HONDA, kde mě ohromil jejich úžasný vývoj, díky kterému patří mezi skutečné lídry co se týče nových technologií. Přesto jsem byl svědkem toho, jak je pro takovou korporaci velmi bolestivé, že takové úspěchy nemá ve Formuli 1. Zřejmě to byl i jeden z důvodů, který jim pomohl udělat krok k odstoupení z F1,“ uvedl ještě Jean Todt.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.