Ambiciózní Lotus dnes potvrdil další velký krok směřující k zajištění dlouhodobých úspěchů v motosportu - postaví si vlastní aerodynamický tunel v továrně v Hinghamu.
Britsko-malajský tým nabírá aerodynamiky a rozšiřuje pole své působnosti, když bude v roce 2011 závodit s týmem AirAsia také v GP2.
Technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne k tomuto velkému kroku rostoucího týmu prohlásil: "Pro závodění na nejvyšší úrovni ve Formuli 1 potřebujeme mít pod svou přímou kontrolou a na jednom místě všechny klíčové prvky návrhu, výroby, testování a vývoje našich vozů.
Dnešní oznámení ohledně aerodynamického tunelu, který bude kombinován s dalšími prvky výroby, kancelářemi a administrativou, nám poskytne nejen zařízení, které potřebujeme pro položení základů dlouhodobých úspěchů, ale dává i jasné znamení, že to se závoděním na vrcholu startovního roštu, kam se chceme co nejdříve dostat, myslíme velmi vážně.
Dosáhli jsme fenomenální rychlosti růstu týmu a nyní máme všechny hlavní funkce na svém místě tak, abychom mohli učinit další krok vpřed. Myslím si však, že je důležité vidět, že náš rozpočet využíváme efektivně a soustředíme se na výdaje tam, kde se to počítá.
Investování do vlastního aerodynamického tunelu, spolupráce s naším CFD zařízením v továrně, to jsou klíčové prvky ve stanovení úplné kontroly jednoho z nejdůležitějších hledisek v designerském a výrobním procesu našeho sportu, a je jasně vidět, že tento druh investice směřuje k velmi zářivé budoucnosti týmu."
Lotus v současné době využívá služeb aerodynamického tunelu v Itálii.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.