Zatímco na druhé straně světa v Jižní Koreji probíhají přípravy na tamější první závod, v Barceloně Pedro de la Rosa otestoval tvrdší směsi nových pneumatik Pirelli pro suché podmínky.
Testu nových pneumatik se brzy dočkají všechny týmy - po posledním závodu v Abú Zabí. Španěl v uplynulých dvou dnech testoval střední a tvrdou směs. Včera ujel celkem 262 kol, v jednotlivých stintech ujel obvykle kolem 35 kol.
Díky nízkým ranním teplotám mohli inženýři Pirelli během celého dne vyhodnocovat chování pneumatik v širokém teplotním rozpětí - od 7 °C po 21 °C.
De la Rosa po včerejšku prohlásil: "Byly to výborné dva dny. Udělalo to na mě dojem, protože ty pneumatiky byly dokonce na vyšší úrovni, než jsem si představoval. Pokud se podíváte na to, co se Pirelli podařilo, nechce se až věřit, kolik práce zvládli odvést za tak krátkou dobu.
Tyto pneumatiky Pirelli mají své vlastní, docela odlišné vlastnosti od těch, které jsou v současnosti dodávány. Piloti je příští rok ocení a věřím, že se podaří vytvořit velmi konkurenceschopný balík. Příchod Pirelli je skvělou zprávou pro Formuli 1."
Šéf sportovního oddělení Pirelli Paul Hembery a dodal: "Pedro při své tvrdé práci a detailní zpětné vazbě opět prokázal, jak je cenný. Hraje klíčovou roli a informace, které nám poskytuje, pomáhají upřesnit, jaké pneumatiky přivezeme do Abú Zabí."
Začátkem listopadu bude De la Rosa zkoušet pro změnu super-měkkou a měkkou směs Pirelli na okruhu v Paul Ricard.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.