Zatímco na druhé straně světa v Jižní Koreji probíhají přípravy na tamější první závod, v Barceloně Pedro de la Rosa otestoval tvrdší směsi nových pneumatik Pirelli pro suché podmínky.
Testu nových pneumatik se brzy dočkají všechny týmy - po posledním závodu v Abú Zabí. Španěl v uplynulých dvou dnech testoval střední a tvrdou směs. Včera ujel celkem 262 kol, v jednotlivých stintech ujel obvykle kolem 35 kol.
Díky nízkým ranním teplotám mohli inženýři Pirelli během celého dne vyhodnocovat chování pneumatik v širokém teplotním rozpětí - od 7 °C po 21 °C.
De la Rosa po včerejšku prohlásil: "Byly to výborné dva dny. Udělalo to na mě dojem, protože ty pneumatiky byly dokonce na vyšší úrovni, než jsem si představoval. Pokud se podíváte na to, co se Pirelli podařilo, nechce se až věřit, kolik práce zvládli odvést za tak krátkou dobu.
Tyto pneumatiky Pirelli mají své vlastní, docela odlišné vlastnosti od těch, které jsou v současnosti dodávány. Piloti je příští rok ocení a věřím, že se podaří vytvořit velmi konkurenceschopný balík. Příchod Pirelli je skvělou zprávou pro Formuli 1."
Šéf sportovního oddělení Pirelli Paul Hembery a dodal: "Pedro při své tvrdé práci a detailní zpětné vazbě opět prokázal, jak je cenný. Hraje klíčovou roli a informace, které nám poskytuje, pomáhají upřesnit, jaké pneumatiky přivezeme do Abú Zabí."
Začátkem listopadu bude De la Rosa zkoušet pro změnu super-měkkou a měkkou směs Pirelli na okruhu v Paul Ricard.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.