Zatímco na druhé straně světa v Jižní Koreji probíhají přípravy na tamější první závod, v Barceloně Pedro de la Rosa otestoval tvrdší směsi nových pneumatik Pirelli pro suché podmínky.
Testu nových pneumatik se brzy dočkají všechny týmy - po posledním závodu v Abú Zabí. Španěl v uplynulých dvou dnech testoval střední a tvrdou směs. Včera ujel celkem 262 kol, v jednotlivých stintech ujel obvykle kolem 35 kol.
Díky nízkým ranním teplotám mohli inženýři Pirelli během celého dne vyhodnocovat chování pneumatik v širokém teplotním rozpětí - od 7 °C po 21 °C.
De la Rosa po včerejšku prohlásil: "Byly to výborné dva dny. Udělalo to na mě dojem, protože ty pneumatiky byly dokonce na vyšší úrovni, než jsem si představoval. Pokud se podíváte na to, co se Pirelli podařilo, nechce se až věřit, kolik práce zvládli odvést za tak krátkou dobu.
Tyto pneumatiky Pirelli mají své vlastní, docela odlišné vlastnosti od těch, které jsou v současnosti dodávány. Piloti je příští rok ocení a věřím, že se podaří vytvořit velmi konkurenceschopný balík. Příchod Pirelli je skvělou zprávou pro Formuli 1."
Šéf sportovního oddělení Pirelli Paul Hembery a dodal: "Pedro při své tvrdé práci a detailní zpětné vazbě opět prokázal, jak je cenný. Hraje klíčovou roli a informace, které nám poskytuje, pomáhají upřesnit, jaké pneumatiky přivezeme do Abú Zabí."
Začátkem listopadu bude De la Rosa zkoušet pro změnu super-měkkou a měkkou směs Pirelli na okruhu v Paul Ricard.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.