Nico Hülkenberg odmítá pravdivost včerejší informace o tom, že se jeho kariéra ve Williamsu definitivně uzavřela. Mladý Němec naopak věří, že si ho tým bude chtít ponechat, přestože na rozdíl od dalšího kandidáta nenabízí záruku výrazné finanční injekce. Hülkenberg doufá, že si tým víc než peněz bude cenit jeho schopností.
Loňský vítěz série GP2 letos debutuje v monopostu Williamsu. Jeho starší a zkušenější týmový kolega Rubens Barrichello už má další sezónu v britské stáji jistou. Hülkenberg však na rozhodnutí týmu stále čeká. Na jeho místo si brousí zuby jeho následovník na trůně nižší formulové série, Pastor Maldonado.
Včera se v brazilské publikaci Warm Up objevily informace o tom, že Maldonado už v polovině října podepsal s Williamsem smlouvu na příští rok. Výrazně se o to měl zasloužit jeho hlavní sponzor, ropná společnost PDVSA (informovali o tom jsme přinesli zde).
Hülkenberg se však dnes dušoval, že stále není nic jisté a tým se dosud nerozmyslel, koho vedle Barrichella posadí.
„Myslím, že obě strany mají o sebe stále zájem a jsem si celkem jistý, že spolu zůstaneme, ale není tu nic oficiálního nebo takového, o čem bych mohl otevřeně hovořit. Mohu říct jen to, že bych osobně rád zůstal ve Williamsu, protože jejich vůz může být za rok konkurenceschopný,“ prohlásil závodník.
Nico Hülkenberg věří, že Williams dá přednost jezdeckým schopnpstem před penězi
Němec dodal, že se nebude snažit zajistit podobně významného sponzora, jakým disponuje jeho konkurent. Věří, že má důležitější přednosti. „Ne. Nechci být jezdec, který dostane místo pro peníze. Nikdy jsem to nechtěl. Pro mě je důležitý talent, doufám, že i pro tým.“
Podle letošního debutanta může rozhodnutí týmu trvat ještě několik týdnů, protože jsou teď týmy zaneprázdněné finišem sezóny.
„Čím dříve se rozhodne, tím lépe pro mne, ale teď je spousta cestování a tak je to těžší. Myslím, že pár týdnů to potrvá,“ řekl Hülkenberg.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.