Nico Hülkenberg odmítá pravdivost včerejší informace o tom, že se jeho kariéra ve Williamsu definitivně uzavřela. Mladý Němec naopak věří, že si ho tým bude chtít ponechat, přestože na rozdíl od dalšího kandidáta nenabízí záruku výrazné finanční injekce. Hülkenberg doufá, že si tým víc než peněz bude cenit jeho schopností.
Loňský vítěz série GP2 letos debutuje v monopostu Williamsu. Jeho starší a zkušenější týmový kolega Rubens Barrichello už má další sezónu v britské stáji jistou. Hülkenberg však na rozhodnutí týmu stále čeká. Na jeho místo si brousí zuby jeho následovník na trůně nižší formulové série, Pastor Maldonado.
Včera se v brazilské publikaci Warm Up objevily informace o tom, že Maldonado už v polovině října podepsal s Williamsem smlouvu na příští rok. Výrazně se o to měl zasloužit jeho hlavní sponzor, ropná společnost PDVSA (informovali o tom jsme přinesli zde).
Hülkenberg se však dnes dušoval, že stále není nic jisté a tým se dosud nerozmyslel, koho vedle Barrichella posadí.
„Myslím, že obě strany mají o sebe stále zájem a jsem si celkem jistý, že spolu zůstaneme, ale není tu nic oficiálního nebo takového, o čem bych mohl otevřeně hovořit. Mohu říct jen to, že bych osobně rád zůstal ve Williamsu, protože jejich vůz může být za rok konkurenceschopný,“ prohlásil závodník.
Nico Hülkenberg věří, že Williams dá přednost jezdeckým schopnpstem před penězi
Němec dodal, že se nebude snažit zajistit podobně významného sponzora, jakým disponuje jeho konkurent. Věří, že má důležitější přednosti. „Ne. Nechci být jezdec, který dostane místo pro peníze. Nikdy jsem to nechtěl. Pro mě je důležitý talent, doufám, že i pro tým.“
Podle letošního debutanta může rozhodnutí týmu trvat ještě několik týdnů, protože jsou teď týmy zaneprázdněné finišem sezóny.
„Čím dříve se rozhodne, tím lépe pro mne, ale teď je spousta cestování a tak je to těžší. Myslím, že pár týdnů to potrvá,“ řekl Hülkenberg.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.