Nico Hülkenberg odmítá pravdivost včerejší informace o tom, že se jeho kariéra ve Williamsu definitivně uzavřela. Mladý Němec naopak věří, že si ho tým bude chtít ponechat, přestože na rozdíl od dalšího kandidáta nenabízí záruku výrazné finanční injekce. Hülkenberg doufá, že si tým víc než peněz bude cenit jeho schopností.
Loňský vítěz série GP2 letos debutuje v monopostu Williamsu. Jeho starší a zkušenější týmový kolega Rubens Barrichello už má další sezónu v britské stáji jistou. Hülkenberg však na rozhodnutí týmu stále čeká. Na jeho místo si brousí zuby jeho následovník na trůně nižší formulové série, Pastor Maldonado.
Včera se v brazilské publikaci Warm Up objevily informace o tom, že Maldonado už v polovině října podepsal s Williamsem smlouvu na příští rok. Výrazně se o to měl zasloužit jeho hlavní sponzor, ropná společnost PDVSA (informovali o tom jsme přinesli zde).
Hülkenberg se však dnes dušoval, že stále není nic jisté a tým se dosud nerozmyslel, koho vedle Barrichella posadí.
„Myslím, že obě strany mají o sebe stále zájem a jsem si celkem jistý, že spolu zůstaneme, ale není tu nic oficiálního nebo takového, o čem bych mohl otevřeně hovořit. Mohu říct jen to, že bych osobně rád zůstal ve Williamsu, protože jejich vůz může být za rok konkurenceschopný,“ prohlásil závodník.
Nico Hülkenberg věří, že Williams dá přednost jezdeckým schopnpstem před penězi
Němec dodal, že se nebude snažit zajistit podobně významného sponzora, jakým disponuje jeho konkurent. Věří, že má důležitější přednosti. „Ne. Nechci být jezdec, který dostane místo pro peníze. Nikdy jsem to nechtěl. Pro mě je důležitý talent, doufám, že i pro tým.“
Podle letošního debutanta může rozhodnutí týmu trvat ještě několik týdnů, protože jsou teď týmy zaneprázdněné finišem sezóny.
„Čím dříve se rozhodne, tím lépe pro mne, ale teď je spousta cestování a tak je to těžší. Myslím, že pár týdnů to potrvá,“ řekl Hülkenberg.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.