Ross Brawn, šéf týmu Mercedes si myslí, že hlavním důvodem letošní ztráty na ostatní týmy je konzervativní přístup k designu letošního vozu.
Tým Mercedes, který vznikl přejmenováním loňského týmu Brawn, to opravdu nemá lehké. Auto není dostatečně rychlé a konkurenceschopné. Ross Brawn prozradil deníku Gazzetta dello Sport, proč tomu tak je.
"Na začátku roku 2009, kdy jsme začali fungovat po převzetí Hondy, jsme museli zredukovat stavy zaměstnanců, což mělo samozřejmě na všechno velký vliv. Když nastal čas pro vývoj letošního vozu, všechno bylo takové zmatené a špatně organizované. To, co mělo být vítězným vozem, je vlastně jen průměrné auto. Je velice konzervativní," řekl Brawn italskému deníku.
"Pro rok 2011 však máme tým mladých, nadějných konstruktérů, kteří chtějí ukázat svůj talent, takže se snad znovu staneme konkurenceschopným týmem. S tím, co jsme měli k dispozici v roce 2009 jsme nemohli vyvíjet letošní model současně s tím loňským."
Brawn si je také jistý tím, že podobná situace se již nebude opakovat. V rámci Dohody o omezení zdrojů budou muset ostatní týmy také omezit svoje výdaje.
"Jistě, bude se muset šetřit, ale myslím, že týmy jako Ferrari a Mclaren moc kompromisů dělat nebudou."
Dále ještě dodal, že i přes letošní neúspěch u týmu zůstane. Navíc si prý myslí, že Mercedes bude jeho posledním týmem.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.