Ross Brawn, šéf týmu Mercedes si myslí, že hlavním důvodem letošní ztráty na ostatní týmy je konzervativní přístup k designu letošního vozu.
Tým Mercedes, který vznikl přejmenováním loňského týmu Brawn, to opravdu nemá lehké. Auto není dostatečně rychlé a konkurenceschopné. Ross Brawn prozradil deníku Gazzetta dello Sport, proč tomu tak je.
"Na začátku roku 2009, kdy jsme začali fungovat po převzetí Hondy, jsme museli zredukovat stavy zaměstnanců, což mělo samozřejmě na všechno velký vliv. Když nastal čas pro vývoj letošního vozu, všechno bylo takové zmatené a špatně organizované. To, co mělo být vítězným vozem, je vlastně jen průměrné auto. Je velice konzervativní," řekl Brawn italskému deníku.
"Pro rok 2011 však máme tým mladých, nadějných konstruktérů, kteří chtějí ukázat svůj talent, takže se snad znovu staneme konkurenceschopným týmem. S tím, co jsme měli k dispozici v roce 2009 jsme nemohli vyvíjet letošní model současně s tím loňským."
Brawn si je také jistý tím, že podobná situace se již nebude opakovat. V rámci Dohody o omezení zdrojů budou muset ostatní týmy také omezit svoje výdaje.
"Jistě, bude se muset šetřit, ale myslím, že týmy jako Ferrari a Mclaren moc kompromisů dělat nebudou."
Dále ještě dodal, že i přes letošní neúspěch u týmu zůstane. Navíc si prý myslí, že Mercedes bude jeho posledním týmem.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.