Ross Brawn, šéf týmu Mercedes si myslí, že hlavním důvodem letošní ztráty na ostatní týmy je konzervativní přístup k designu letošního vozu.
Tým Mercedes, který vznikl přejmenováním loňského týmu Brawn, to opravdu nemá lehké. Auto není dostatečně rychlé a konkurenceschopné. Ross Brawn prozradil deníku Gazzetta dello Sport, proč tomu tak je.
"Na začátku roku 2009, kdy jsme začali fungovat po převzetí Hondy, jsme museli zredukovat stavy zaměstnanců, což mělo samozřejmě na všechno velký vliv. Když nastal čas pro vývoj letošního vozu, všechno bylo takové zmatené a špatně organizované. To, co mělo být vítězným vozem, je vlastně jen průměrné auto. Je velice konzervativní," řekl Brawn italskému deníku.
"Pro rok 2011 však máme tým mladých, nadějných konstruktérů, kteří chtějí ukázat svůj talent, takže se snad znovu staneme konkurenceschopným týmem. S tím, co jsme měli k dispozici v roce 2009 jsme nemohli vyvíjet letošní model současně s tím loňským."
Brawn si je také jistý tím, že podobná situace se již nebude opakovat. V rámci Dohody o omezení zdrojů budou muset ostatní týmy také omezit svoje výdaje.
"Jistě, bude se muset šetřit, ale myslím, že týmy jako Ferrari a Mclaren moc kompromisů dělat nebudou."
Dále ještě dodal, že i přes letošní neúspěch u týmu zůstane. Navíc si prý myslí, že Mercedes bude jeho posledním týmem.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.