Bývalý mistr světa Formule 1 Alain Prost se podělil o svůj názor na závodící legendu Michaela Schumachera. Podle něj měl být skromnější, když si stanoval svůj cíl pro letošní rok. Se svým názorem přispěchal i Flavio Briatore - pokud Michael zůstane v F1 i příští rok, nemáme očekávat žádné zlepšení.
"Měl raději říct, že se vrátí pomoct v prvním roce Rosbergovi či Mercedesu, popřípadě svému příteli Rossu Brawnovi, pak by to pro něj bylo snadnější," uvedl Prost pro francouzský magazín L'Equipe.
"Může za tím být nedostatek skromnosti. Myslím si, že sám sebe viděl jako silnějšího, než je. Pro mě je to otázkou věku.
Myslím, že na pneumatiky se jen vymlouvá, protože Schumacher se vždy sžil s jakýmkoliv typem auta," pokračuje Francouz. "Bylo to vždy jeho silnou stránkou. Je zkrátka nemožné vrátit se na vrcholu poté, co jste v tom věku tři roky mimo. To je dáno fyziologicky."
S Prostem souhlasí i Flavio Briatore, který byl šéfem Benetton v dobách, kdy Schumacher získal své první tituly v devadesátých letech: "Známe Schumachera z Benettonu a Ferrari," citoval jeho slova Times of India. "Známe ho jako super šampióna. Rozhodnutí vrátit z jeho strany nebylo dobré. Pokud bude pokračovat příští rok, bude to stejná písnička," dodal Briatore.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.