Michael Schumacher zažil v Japonsku vydařený víkend. Co plánuje před závodem v Koreji a co od něj čeká?
Z Japonska zkušený závodník odletěl k odpočinku domu za rodinou: "Mám pár dní na to, abych zmizel a užil si rodinu, což bude dobré. Čeká nás krásný týden, pak se objevím čerstvý a odpočinutý během závodu v Jižní Koreji."
Nový okruh v Koreji, který v pondělí prošel inspekcí FIA a na němž probíhají horečné poslední přípravy, je pro všechny týmy velkou neznámou. Mercedes již sice svůj vývoj soustředí výlučně na příští rok, Michael by tam ale rád předvedl ještě lepší výkon, než v Suzuce: "Snad tam uděláme další krok vpřed, protože v Japonsku, nám to šlo docela dobře. Chceme přirozeně nasbírat co nejvíce dat a informací, abychom se lépe připravili na příští rok."
Se svým bratrem Ralfem a Norbertem Haugem minulý víkend v Suzuce
Občas se spekuluje o jeho odchodu, což Schumi na svém blogu tento týden vyloučil. S Mercedesem chce pokračovat ve spolupráci a věří, že se jim příští sezóna vydaří lépe: "Často to říkávám: Chci zde něco s Mercedesem vybudovat a věřím, že to zvládneme, protože podpora a příležitosti v Mercedesu jsou opravdu velké."
Letošní rok nenaplnil předsezónní očekávání. Co pomáhá týmu podle Schumachera zvládnout těžší časy? "Někdy nejde všechno tak, jak jsme z technického hlediska plánovali, naše spojení je však dostatečně silné na to, abychom zvládli kritiku, která se snáší, když věci nejdou dle očekávání - a to se týká nás všech. Důležité je, abychom zůstali uvnitř týmu jednotní. Velmi silně věřím tomu, že se to podaří."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.