Michael Schumacher zažil v Japonsku vydařený víkend. Co plánuje před závodem v Koreji a co od něj čeká?
Z Japonska zkušený závodník odletěl k odpočinku domu za rodinou: "Mám pár dní na to, abych zmizel a užil si rodinu, což bude dobré. Čeká nás krásný týden, pak se objevím čerstvý a odpočinutý během závodu v Jižní Koreji."
Nový okruh v Koreji, který v pondělí prošel inspekcí FIA a na němž probíhají horečné poslední přípravy, je pro všechny týmy velkou neznámou. Mercedes již sice svůj vývoj soustředí výlučně na příští rok, Michael by tam ale rád předvedl ještě lepší výkon, než v Suzuce: "Snad tam uděláme další krok vpřed, protože v Japonsku, nám to šlo docela dobře. Chceme přirozeně nasbírat co nejvíce dat a informací, abychom se lépe připravili na příští rok."
Se svým bratrem Ralfem a Norbertem Haugem minulý víkend v Suzuce
Občas se spekuluje o jeho odchodu, což Schumi na svém blogu tento týden vyloučil. S Mercedesem chce pokračovat ve spolupráci a věří, že se jim příští sezóna vydaří lépe: "Často to říkávám: Chci zde něco s Mercedesem vybudovat a věřím, že to zvládneme, protože podpora a příležitosti v Mercedesu jsou opravdu velké."
Letošní rok nenaplnil předsezónní očekávání. Co pomáhá týmu podle Schumachera zvládnout těžší časy? "Někdy nejde všechno tak, jak jsme z technického hlediska plánovali, naše spojení je však dostatečně silné na to, abychom zvládli kritiku, která se snáší, když věci nejdou dle očekávání - a to se týká nás všech. Důležité je, abychom zůstali uvnitř týmu jednotní. Velmi silně věřím tomu, že se to podaří."
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.