Mercedes dnes ústy svého šéfa pro strategie přiznal, že mohl Schumachera snadno udržet před Rosbergem, pokud by jej povolali do boxů o něco později.
Schumi pak strávil téměř polovinu závodu za svým týmovým kolegou, což ho zřejmě připravilo také o šanci předjet Hamiltona, který dojel s porouchanou převodovkou na pátém místě.
Jak jsem psal již ve svém článku (zde) porovnávajícím výkony týmových kolegů, Schumacher Rosbergovi před svou zastávkou ve 23. kole ujížděl. Kdyby zůstal na trati o jedno či dvě kola déle, mohl by z boxů vyjet před Nicem.
Proč jej Mercedes povolal k přezutí tak brzy? Šéf týmové strategie James Vowles potvrdil mou domněnku, kterou jsem v pondělí vyjádřil v diskusi pod výše uvedeným článkem - totiž obavy o to, že by Schumachera předjel Nick Heidfeld: "Před zastávkou zvažujeme množství proměnných včetně doby, kterou pilot potřebuje k zajetí a vyjetí z boxů, a délku zastávky. Naše zastávky jsou velmi rychlé, jsme pravidelně letos rychlejší než ostatní týmy, musíme však počítat s rezervou až 1 vteřiny. Stejně tak se může lišit čas jezdce při zajíždění a vyjíždění z boxů.
Hlavním důvodem toho, proč jsme zvolili Michaelovu zastávku v daném kole, byl Nick Heidfeld, který jezdil za ním a stavěl v 18. kole. Jezdil časy kolem 1:36,9, zatímco Michael 1:37,7 - snižoval tedy odstup a potenciálně by Michaela mohl během několika kol přeskočit. Při průměrné zastávce by Michael vyjel pouze 2 vteřiny před ním. O kolo později by to bylo již jen 1,3 vteřiny. Horší zastávka představovala riziko ztráty pozice ve prospěch Nicka.
Michael však měl velmi dobrý nájezd i výjezd z boxů, ve skutečnosti nejrychlejší za celý víkend ze všech pilotů. Výsledkem byla podstatně rychlejší zastávka než činil průměr, což ho dostalo blíže k Nicovi, než jsme čekali - 0,8 místo 1,7 vteřiny.
Další příčinou, kterou jsme při povolání Michaela do boxů brali v úvahu, bylo to, že Rosbergova výkonnost během 20. - 25. kola byla snížena tím, že jezdil za Sebastienem Buemim. Viděli jsme, že Toro Rosso se chystá stavět každou chvíli, což znamenalo, že Michael by zřejmě tolik Nica nestahoval, nebyl by si schopen před zastávkou vybudovat potřebný náskok.
Proto jsme se rozhodli pro potenciální zisk jedné pozice, o kterou bychom přišli v případě výjezdu safety-caru. Upřednostnili jsme pojištění si této pozice a snížení rizika v případě slabší zastávky.
Když se ohlédneme zpět, měli jsme Michaela na trati nechat o jedno kolo déle, čímž by se udržel před Nicem a ještě by nebyl ohrožen Heidfeldem."
Mercedes tedy přiznává, že v případě Schumacherovy zastávky udělal chybu. Těžko jej z ní ale vinit, museli se rozhodnout rychle a údaje, které v tu dobu měly, opravdu svědčily spíše v neprospěch pozdější zastávky. Buemi navíc stavěl až pět kol po Schumacherovi, s čímž stratégové německého týmu nepočítali.
Co mě zaujalo, bylo rádio Mercedesu, kdy Schumacherovi sdělovali, že neexistuje žádná týmová režie. Nemohl tedy počítat s tím, že jej Rosberg před sebe pustí. Pokud by pozice pilotů prohodili, mohl by Schumacher pomýšlet i na atak na Hamiltona, jak se později ukázalo.
Fotogalerie Mercedesu ze Suzuky: zde.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.