Týmy formule jedna mají strach z toho, že se některým povede navázat bližší vztah s dodavatelem pneumatik. Uzavřely tedy dohodu, která by podobným výhodám měla předcházet. S informací dnes přišel server Autosport.
Příští rok vstoupí do formule jedna nový dodavatel pneumatik, italská společnost Pirelli. Některé týmy mají obavy, že by se jejich rivalům mohlo povést navázat s firmou užší kontakt, než je pro férové soupeření zdrávo. V Japonsku se zástupci stájí o víkendu sešli, aby probrali, jak tomu zabránit. Výsledkem je podle Autosportu zatím neoficiální dohoda.
„Když jsme přistupovali k téhle záležitosti s Pirelli, kladli jsme velký důraz na skutečnost, že přinese transparentnost,“ uvedla výkonná ředitelka Sauberu Monisha Kaltenbornová. „Sami si zatím nejsme jistí, jak to bude fungovat, protože podobnou situaci jsme ještě nezažili, ale v podstatě by to mělo být tak, že co se týče obecných informací a otázek, budeme je sdílet,“ vysvětlila Kaltenbornová.
Týmy doufají, že se vyhnou podobné situaci, jako když vstupoval do F1 Bridgestone. Ferrari tehdy díky podílu na vývoji porozumělo pneumatikám jako první
Týmy se obávaly především toho, že díky užší vazbě na dodavatele se některému soupeři může povést uzpůsobit vývoj monopostu pneumatikám. Tím by samozřejmě příslušná stáj získala výhodu oproti ostatním. Systém sdílení informací by tomu měl pomoci zabránit. Principem dohody z Velké ceny Japonska je, že v případě otázky kteréhokoliv týmu na vývoj či charakteristiku pneumatik budou odpovědi poskytnuty všem stájím.
„Myslím, že to není tolik sdílení informací jako spíš souhlas s tím, že lidé budou otevření,“ vysvětlil výkonný ředitel Virginu Graeme Lowdon.
„To, co nikdo nechtěl vidět, byl výjimečný vztah vznikající mezi novým dodavatelem a některým týmem, všichni jsme proti takovým vztahům. Není ustanoven žádný systém, myšlenkou ale je, že když někdo přijde za dodavatelem a vyžádá si informace, dostanou je všichni. Není to nic zvláštního ani výjimečného. Pořád budete mít vlastního člověka od pneumatik, se kterým stále budete pracovat jednotlivě, ale celkový obrázek je, že všichni budou dostávat stejné informace,“ řekl Autosportu Lowdon.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.