Týmy formule jedna mají strach z toho, že se některým povede navázat bližší vztah s dodavatelem pneumatik. Uzavřely tedy dohodu, která by podobným výhodám měla předcházet. S informací dnes přišel server Autosport.
Příští rok vstoupí do formule jedna nový dodavatel pneumatik, italská společnost Pirelli. Některé týmy mají obavy, že by se jejich rivalům mohlo povést navázat s firmou užší kontakt, než je pro férové soupeření zdrávo. V Japonsku se zástupci stájí o víkendu sešli, aby probrali, jak tomu zabránit. Výsledkem je podle Autosportu zatím neoficiální dohoda.
„Když jsme přistupovali k téhle záležitosti s Pirelli, kladli jsme velký důraz na skutečnost, že přinese transparentnost,“ uvedla výkonná ředitelka Sauberu Monisha Kaltenbornová. „Sami si zatím nejsme jistí, jak to bude fungovat, protože podobnou situaci jsme ještě nezažili, ale v podstatě by to mělo být tak, že co se týče obecných informací a otázek, budeme je sdílet,“ vysvětlila Kaltenbornová.
Týmy doufají, že se vyhnou podobné situaci, jako když vstupoval do F1 Bridgestone. Ferrari tehdy díky podílu na vývoji porozumělo pneumatikám jako první
Týmy se obávaly především toho, že díky užší vazbě na dodavatele se některému soupeři může povést uzpůsobit vývoj monopostu pneumatikám. Tím by samozřejmě příslušná stáj získala výhodu oproti ostatním. Systém sdílení informací by tomu měl pomoci zabránit. Principem dohody z Velké ceny Japonska je, že v případě otázky kteréhokoliv týmu na vývoj či charakteristiku pneumatik budou odpovědi poskytnuty všem stájím.
„Myslím, že to není tolik sdílení informací jako spíš souhlas s tím, že lidé budou otevření,“ vysvětlil výkonný ředitel Virginu Graeme Lowdon.
„To, co nikdo nechtěl vidět, byl výjimečný vztah vznikající mezi novým dodavatelem a některým týmem, všichni jsme proti takovým vztahům. Není ustanoven žádný systém, myšlenkou ale je, že když někdo přijde za dodavatelem a vyžádá si informace, dostanou je všichni. Není to nic zvláštního ani výjimečného. Pořád budete mít vlastního člověka od pneumatik, se kterým stále budete pracovat jednotlivě, ale celkový obrázek je, že všichni budou dostávat stejné informace,“ řekl Autosportu Lowdon.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.