Týmy formule jedna mají strach z toho, že se některým povede navázat bližší vztah s dodavatelem pneumatik. Uzavřely tedy dohodu, která by podobným výhodám měla předcházet. S informací dnes přišel server Autosport.
Příští rok vstoupí do formule jedna nový dodavatel pneumatik, italská společnost Pirelli. Některé týmy mají obavy, že by se jejich rivalům mohlo povést navázat s firmou užší kontakt, než je pro férové soupeření zdrávo. V Japonsku se zástupci stájí o víkendu sešli, aby probrali, jak tomu zabránit. Výsledkem je podle Autosportu zatím neoficiální dohoda.
„Když jsme přistupovali k téhle záležitosti s Pirelli, kladli jsme velký důraz na skutečnost, že přinese transparentnost,“ uvedla výkonná ředitelka Sauberu Monisha Kaltenbornová. „Sami si zatím nejsme jistí, jak to bude fungovat, protože podobnou situaci jsme ještě nezažili, ale v podstatě by to mělo být tak, že co se týče obecných informací a otázek, budeme je sdílet,“ vysvětlila Kaltenbornová.
Týmy doufají, že se vyhnou podobné situaci, jako když vstupoval do F1 Bridgestone. Ferrari tehdy díky podílu na vývoji porozumělo pneumatikám jako první
Týmy se obávaly především toho, že díky užší vazbě na dodavatele se některému soupeři může povést uzpůsobit vývoj monopostu pneumatikám. Tím by samozřejmě příslušná stáj získala výhodu oproti ostatním. Systém sdílení informací by tomu měl pomoci zabránit. Principem dohody z Velké ceny Japonska je, že v případě otázky kteréhokoliv týmu na vývoj či charakteristiku pneumatik budou odpovědi poskytnuty všem stájím.
„Myslím, že to není tolik sdílení informací jako spíš souhlas s tím, že lidé budou otevření,“ vysvětlil výkonný ředitel Virginu Graeme Lowdon.
„To, co nikdo nechtěl vidět, byl výjimečný vztah vznikající mezi novým dodavatelem a některým týmem, všichni jsme proti takovým vztahům. Není ustanoven žádný systém, myšlenkou ale je, že když někdo přijde za dodavatelem a vyžádá si informace, dostanou je všichni. Není to nic zvláštního ani výjimečného. Pořád budete mít vlastního člověka od pneumatik, se kterým stále budete pracovat jednotlivě, ale celkový obrázek je, že všichni budou dostávat stejné informace,“ řekl Autosportu Lowdon.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.