Šéf Red Bullu Christian Horner po závodě prohlásil, že McLaren použil během Velké ceny Japonska Jensona Buttona jako obětního beránka ve prospěch Lewise Hamiltona. Strategie jim však nevyšla kvůli problémům s převodovkou.
Button byl jediným pilotem elitní desítky, který začínal na tvrdých pneumatikách, což mu mělo umožnit zůstat na trati déle, zatímco by ostatní zajížděli do boxů. McLaren věřil, že bude moci využít čistý vzduch pro to, aby si vyjel náskok před tím, než bude muset později přezout na měkké pneumatiky, kdy již trať navíc měla být plně pogumovaná.
Během velké ceny však nedokázal zabránit pilotům Red Bullu po jejich zastávkách ve stahování jeho náskoku mílovými kroky - téměř vteřinu za kolo! V této chvíli by bylo nejlepší, aby McLaren Buttona okamžitě povolal do boxů k přezutí, aby mohl bojovat aspoň o čtvrtou příčku s Hamiltonem. Místo toho jej na trati nechali až do 38. kola, kdy se u Hamiltona projevily potíže s novou převodovkou.
Co si o strategii svého soupeře myslí šéf Red Bullu? Podle něj chtěl McLaren jednoduše použít Buttona pro to, aby pozdržel piloty za sebou. Čelo by se sjelo dohromady, vymazaly by se odstupy a Hamilton by měl větší šanci na předjíždění a postup vpřed.
Šéf závodního týmu Red Bullu - Christian Horner
"Jensonova strategie nám dělala trochu starosti, protože jsme věděli, že vyjedeme za ním a pak začal kvůli Hamiltonovi všechny zdržovat," uvedl Horner pro Telegraph.
"Bylo to, jako bychom byli v sendviči McLarenu. Pak se u Hamiltona projevil problém a oni se kvůli Jensona této strategie vzdali. Vypadalo to, jako by byl obětním beránkem. Nevím, vypadalo to divně," dodal šéf Red Bullu.
Jenson Button v Suzuce
Martin Whitmarsh připustil, že Buttonova strategie zřejmě byla chybou, ale odmítl nařčení, že jej chtěli využít k blokování ostatních, aby tak pomohl Hamiltonovi: "Ano, tato možnost existovala. V tu dobu jsme však museli myslet také na Jensona.
Chtěli jsme mu poskytnout dostatek času na měkkých pneumatikách, aby to rozjel. Pokud bychom ho nechali na dráze déle... takto svou partii nehrajeme. Možná by to ostatní udělali, není to však náš styl závodění," dodal šéf McLarenu, který stále živí šance na titul. "Stále jsme ve hře!"
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.