Šéf Red Bullu Christian Horner po závodě prohlásil, že McLaren použil během Velké ceny Japonska Jensona Buttona jako obětního beránka ve prospěch Lewise Hamiltona. Strategie jim však nevyšla kvůli problémům s převodovkou.
Button byl jediným pilotem elitní desítky, který začínal na tvrdých pneumatikách, což mu mělo umožnit zůstat na trati déle, zatímco by ostatní zajížděli do boxů. McLaren věřil, že bude moci využít čistý vzduch pro to, aby si vyjel náskok před tím, než bude muset později přezout na měkké pneumatiky, kdy již trať navíc měla být plně pogumovaná.
Během velké ceny však nedokázal zabránit pilotům Red Bullu po jejich zastávkách ve stahování jeho náskoku mílovými kroky - téměř vteřinu za kolo! V této chvíli by bylo nejlepší, aby McLaren Buttona okamžitě povolal do boxů k přezutí, aby mohl bojovat aspoň o čtvrtou příčku s Hamiltonem. Místo toho jej na trati nechali až do 38. kola, kdy se u Hamiltona projevily potíže s novou převodovkou.
Co si o strategii svého soupeře myslí šéf Red Bullu? Podle něj chtěl McLaren jednoduše použít Buttona pro to, aby pozdržel piloty za sebou. Čelo by se sjelo dohromady, vymazaly by se odstupy a Hamilton by měl větší šanci na předjíždění a postup vpřed.
Šéf závodního týmu Red Bullu - Christian Horner
"Jensonova strategie nám dělala trochu starosti, protože jsme věděli, že vyjedeme za ním a pak začal kvůli Hamiltonovi všechny zdržovat," uvedl Horner pro Telegraph.
"Bylo to, jako bychom byli v sendviči McLarenu. Pak se u Hamiltona projevil problém a oni se kvůli Jensona této strategie vzdali. Vypadalo to, jako by byl obětním beránkem. Nevím, vypadalo to divně," dodal šéf Red Bullu.
Jenson Button v Suzuce
Martin Whitmarsh připustil, že Buttonova strategie zřejmě byla chybou, ale odmítl nařčení, že jej chtěli využít k blokování ostatních, aby tak pomohl Hamiltonovi: "Ano, tato možnost existovala. V tu dobu jsme však museli myslet také na Jensona.
Chtěli jsme mu poskytnout dostatek času na měkkých pneumatikách, aby to rozjel. Pokud bychom ho nechali na dráze déle... takto svou partii nehrajeme. Možná by to ostatní udělali, není to však náš styl závodění," dodal šéf McLarenu, který stále živí šance na titul. "Stále jsme ve hře!"
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.