Šéf Red Bullu Christian Horner po závodě prohlásil, že McLaren použil během Velké ceny Japonska Jensona Buttona jako obětního beránka ve prospěch Lewise Hamiltona. Strategie jim však nevyšla kvůli problémům s převodovkou.
Button byl jediným pilotem elitní desítky, který začínal na tvrdých pneumatikách, což mu mělo umožnit zůstat na trati déle, zatímco by ostatní zajížděli do boxů. McLaren věřil, že bude moci využít čistý vzduch pro to, aby si vyjel náskok před tím, než bude muset později přezout na měkké pneumatiky, kdy již trať navíc měla být plně pogumovaná.
Během velké ceny však nedokázal zabránit pilotům Red Bullu po jejich zastávkách ve stahování jeho náskoku mílovými kroky - téměř vteřinu za kolo! V této chvíli by bylo nejlepší, aby McLaren Buttona okamžitě povolal do boxů k přezutí, aby mohl bojovat aspoň o čtvrtou příčku s Hamiltonem. Místo toho jej na trati nechali až do 38. kola, kdy se u Hamiltona projevily potíže s novou převodovkou.
Co si o strategii svého soupeře myslí šéf Red Bullu? Podle něj chtěl McLaren jednoduše použít Buttona pro to, aby pozdržel piloty za sebou. Čelo by se sjelo dohromady, vymazaly by se odstupy a Hamilton by měl větší šanci na předjíždění a postup vpřed.
Šéf závodního týmu Red Bullu - Christian Horner
"Jensonova strategie nám dělala trochu starosti, protože jsme věděli, že vyjedeme za ním a pak začal kvůli Hamiltonovi všechny zdržovat," uvedl Horner pro Telegraph.
"Bylo to, jako bychom byli v sendviči McLarenu. Pak se u Hamiltona projevil problém a oni se kvůli Jensona této strategie vzdali. Vypadalo to, jako by byl obětním beránkem. Nevím, vypadalo to divně," dodal šéf Red Bullu.
Jenson Button v Suzuce
Martin Whitmarsh připustil, že Buttonova strategie zřejmě byla chybou, ale odmítl nařčení, že jej chtěli využít k blokování ostatních, aby tak pomohl Hamiltonovi: "Ano, tato možnost existovala. V tu dobu jsme však museli myslet také na Jensona.
Chtěli jsme mu poskytnout dostatek času na měkkých pneumatikách, aby to rozjel. Pokud bychom ho nechali na dráze déle... takto svou partii nehrajeme. Možná by to ostatní udělali, není to však náš styl závodění," dodal šéf McLarenu, který stále živí šance na titul. "Stále jsme ve hře!"
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.