McLaren prozradil, že se pro výměnu převodovky ve voze Lewise Hamiltona nerozhodl z preventivních, ale z taktických důvodů. Chtějí totiž, aby na poslední tři závody mohli nasadit novou jednotku.
Hamiltonovy šance na vítězství dostaly vážnou trhlinu v podobě penalizace za výměnu převodovky. Kvůli tomu bude startovat o pět míst hůře, než se kvalifikoval.
Ačkoliv se McLaren tomuto problému mohl vyhnout beztrestnou výměnou jeho převodovky před závodním víkendem, tým prozradil, že to nechtěl udělat, protože by to znamenalo, že by nová převodovka musela sloužit až do posledního závodu.
"Mohli jsme ji vyměnit, chtěli jsme však mít čerstvou převodovku na poslední tři závody," přiznává Martin Whitmarsh. "Ohlédnutí se zpět je krásná věc. Pokud byste věděli, že vypadnete, nevyjedete z garáže, jenže tyto věcí nevíte, dokud nemáte data.
Převodovka prošla testy, zdála se být v pořádku, ale tyto věci, stejně jako všechny součásti motoru vozu F1, jsou velmi choulostivé. Pokud přesáhnou rámec svého normálního provozu, je jednoduché je poškodit. Škoda je, že jsme to nezaregistrovali před tím, než jsme ji namontovali a použili ve třetím tréninku."
Šéf McLarenu dodal, že problém s převodovkou byl zřejmě dědictvím kolize Hamiltona s Webberem v Singapuru: "U diferenciálu došlo k přetočení bez vnějších náznaků problémů. Očividně to poškodilo diferenciál, který je v jedné skříni s převodovkou, ale včera po třetím tréninku jsme pozorovali, že došlo k vysokému nárůstu tlaku, zřejmě kvůli zablokovanému filtru, což se nakonec prokázalo. Jakmile máte zablokovaný filtr, musíte hledat příčinu, což v tomto případě byl diferenciál."
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.