Pedro de la Rosa dlouho neodpočíval - již tento týden naplno dva dny testoval nové pneumatiky pro Pirelli na okruhu ve Valencii.
V tomto testu italský výrobce poprvé vyzkoušel své směsi do deště (wet) i přechodných podmínek (intermediate) - okruh byl totiž uměle skrápěn vodou: zpočátku kvůli přechodným pneumatikám lehce, později silněji. Ve Valencii jinak panovalo hezké počasí s teplotami kolem 25 stupňů.
De la Rosa najezdil s loňským monopostem Toyoty TF109 za oba dva dny celkem 650 km.
"Je to pro mě opravdu potěšení spolupracovat letos s Pirelli, mám radost z toho, že jsem konečně dostal šanci si vyzkoušet tyto pneumatiky," prohlásil včera na svém webu De la Rosa. "Dokončili jsme veškerou práci, kterou jsme chtěli během tohoto prvotního testování udělat, a máme nyní jasnější představu o dalších směrech vývoje."
Šéf Pirelli Paul Hembery k tomu dodal: "Protože jsme poprvé zkoušeli své přechodné a mokré pneumatiky, začínali jsme s naším programem opět od nuly. Body našeho plánu jsme splnili, získali jsme první údaje o naší výkonnosti na mokré i osychající trati.
Umožnilo nám to identifikovat oblasti, v nichž jsme silní, a oblasti, které musíme dále rozvíjet, což je ostatně vždy cílem testování. S Pedrem de la Rosou se výborně spolupracuje, jeho zkušenosti nám poskytly zasvěcený pohled na charakteristiku našich pneumatik.
Postupujeme zatím přesně podle plánu a těšíme se na pokračování v naší práci. Následující testování pro nás bude vzrušující - jak na dráze, tak i na naší základně v Miláně."
Další test Pirelli se uskuteční na konci října na okruhu Circuit de Catalunya v Barceloně.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.