Lotus to s posunem své výkonnosti příští rok myslí vážně. Po výměně dodavatelů oznámil, že bude využívat převodovky a hydrauliku Red Bullu.
Lotus, který je zatím nejlepším z nových týmů - v šampionátu mu patří desáté místo, by se příští rok rád posunul do středu pole. K tomu by mu měli pomoci motory Renault, od kterých si slibuje dle interních zdrojů týmu zejména vyšší spolehlivost a nižší degradaci výkonu v průběhu životního cyklu.
V roce 2011 změní také dodavatele převodovky a hydraulických systémů - ty bude odebírat od Red Bullu, což by mělo přispět k dalšímu zvýšení spolehlivosti a výkonnosti budoucího monopostu.
Letos jezdil Lotus s převodovkami a hydraulikou firmy Xtrac (více o ní zde). Ty používá také HRT a Virgin - ten si ale pro tuto převodovku jako jediný z nováčků dělá vlastní skříň.
Technický ředitel Mike Gascoyne přechod k novému dodavateli vysvětluje slovy: "Uzavřením víceleté dohody s Red Bull Technology na dodávku převodovek a hydrauliky od roku 2011 pro nás samozřejmě představuje obrovský krok kupředu - jak z hlediska konstrukce, tak i z hlediska našich ambicí pro příští rok a budoucí šampionáty.
Balík převodovky a hydrauliky hraje klíčovou roli ve výkonnosti vozu - nejen na trati, ale také v návrhu a velikosti, a tato smlouva poskytuje našemu designovému a aerodynamickému oddělení skvělou platformu, na níž můžou stavět.
Odstranění dvojitých difuzorů v roce 2011 umožní všem týmům zúžit zadní kapotáž a mechanické struktury kolem převodovky, nová smlouva nám to umožní na budoucím voze využít. Před námi jsou vzrušující časy!"
Co na tuto spolupráci s Lotusem říkají u Red Bullu? Šéf závodního týmu Christian Horner prohlašuje: "Jsme velmi potěšeni tím, že se Lotus rozhodl použít převodovky a hydraulické systémy Red Bullu od roku 2011. Fakt, že si další tým vybral Red Bull Technology za svého dodavatele vzhledem k jeho krátké historii, ukazuje, kolik jsme toho dokázali od své první sezóny. Velmi se těšíme na spolupráci s Lotusem o roku 2011 dále."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.