Lotus to s posunem své výkonnosti příští rok myslí vážně. Po výměně dodavatelů oznámil, že bude využívat převodovky a hydrauliku Red Bullu.
Lotus, který je zatím nejlepším z nových týmů - v šampionátu mu patří desáté místo, by se příští rok rád posunul do středu pole. K tomu by mu měli pomoci motory Renault, od kterých si slibuje dle interních zdrojů týmu zejména vyšší spolehlivost a nižší degradaci výkonu v průběhu životního cyklu.
V roce 2011 změní také dodavatele převodovky a hydraulických systémů - ty bude odebírat od Red Bullu, což by mělo přispět k dalšímu zvýšení spolehlivosti a výkonnosti budoucího monopostu.
Letos jezdil Lotus s převodovkami a hydraulikou firmy Xtrac (více o ní zde). Ty používá také HRT a Virgin - ten si ale pro tuto převodovku jako jediný z nováčků dělá vlastní skříň.
Technický ředitel Mike Gascoyne přechod k novému dodavateli vysvětluje slovy: "Uzavřením víceleté dohody s Red Bull Technology na dodávku převodovek a hydrauliky od roku 2011 pro nás samozřejmě představuje obrovský krok kupředu - jak z hlediska konstrukce, tak i z hlediska našich ambicí pro příští rok a budoucí šampionáty.
Balík převodovky a hydrauliky hraje klíčovou roli ve výkonnosti vozu - nejen na trati, ale také v návrhu a velikosti, a tato smlouva poskytuje našemu designovému a aerodynamickému oddělení skvělou platformu, na níž můžou stavět.
Odstranění dvojitých difuzorů v roce 2011 umožní všem týmům zúžit zadní kapotáž a mechanické struktury kolem převodovky, nová smlouva nám to umožní na budoucím voze využít. Před námi jsou vzrušující časy!"
Co na tuto spolupráci s Lotusem říkají u Red Bullu? Šéf závodního týmu Christian Horner prohlašuje: "Jsme velmi potěšeni tím, že se Lotus rozhodl použít převodovky a hydraulické systémy Red Bullu od roku 2011. Fakt, že si další tým vybral Red Bull Technology za svého dodavatele vzhledem k jeho krátké historii, ukazuje, kolik jsme toho dokázali od své první sezóny. Velmi se těšíme na spolupráci s Lotusem o roku 2011 dále."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.