Pedro de la Rosa dnes v rozhovoru pro předplatitele Autosportu přiznal, že byl naprosto v šoku, když se dozvěděl zprávu o tom, že bude ze Sauberu vyhozen.
Španěla nahradil s okamžitou platností na posledních pět závodů Nick Heidfeld. De la Rosa, který je nyní oficiálním testovacím pilotem Pirelli, dnes přiznal, že neměl žádný ani žádný náznak toho, že přijde o místo.
"Abych byl upřímný, byl jsem v šoku. Vůbec jsem netušil, že mě nahradí. Bylo to docela smutné rozhodnutí týmu, v podstatě Petera.
Byl jsem tak strašně překvapený, protože zbývalo pět závodů, všichni jsme se moc snažili a pro Singapur jsme měli připravený nový aerodynamický balík.
Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se tam dostali. OK, Monza byla špatná, věděli jsme však, že tento typ trati, která vyžaduje nízký přítlak, pro nás bude vždycky špatný.
V posledních dvou či třech závodech bylo auto mnohem lepší a my jsme věděli, že to můžeme zvládnout. Z mého pohledu to bylo podivné rozhodnutí, ale život jde dál a já to překonám," uvádí De la Rosa.
Svého přestupu k Sauberu na počátku roku přesto nelituje: "Vrátil jsem se a odvedl solidní práci. Potkal jsem některé opravdu dobré lidi s odlišným přístupem, jiným způsobem práce. Obecně bych to zítra udělal znovu - byla to velmi dobrá zkušenost.
To, jak to ale skončilo, nebylo správné - obzvlášť proto, že zbývalo pět závodů. Na druhou stranu jsem však prožil zajímavé období a nepřestal se učit. Můžu jen poděkovat za tu příležitost, byť jsme měli spíše spolupracovat až do konce sezóny."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.