Pedro de la Rosa dnes v rozhovoru pro předplatitele Autosportu přiznal, že byl naprosto v šoku, když se dozvěděl zprávu o tom, že bude ze Sauberu vyhozen.
Španěla nahradil s okamžitou platností na posledních pět závodů Nick Heidfeld. De la Rosa, který je nyní oficiálním testovacím pilotem Pirelli, dnes přiznal, že neměl žádný ani žádný náznak toho, že přijde o místo.
"Abych byl upřímný, byl jsem v šoku. Vůbec jsem netušil, že mě nahradí. Bylo to docela smutné rozhodnutí týmu, v podstatě Petera.
Byl jsem tak strašně překvapený, protože zbývalo pět závodů, všichni jsme se moc snažili a pro Singapur jsme měli připravený nový aerodynamický balík.
Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se tam dostali. OK, Monza byla špatná, věděli jsme však, že tento typ trati, která vyžaduje nízký přítlak, pro nás bude vždycky špatný.
V posledních dvou či třech závodech bylo auto mnohem lepší a my jsme věděli, že to můžeme zvládnout. Z mého pohledu to bylo podivné rozhodnutí, ale život jde dál a já to překonám," uvádí De la Rosa.
Svého přestupu k Sauberu na počátku roku přesto nelituje: "Vrátil jsem se a odvedl solidní práci. Potkal jsem některé opravdu dobré lidi s odlišným přístupem, jiným způsobem práce. Obecně bych to zítra udělal znovu - byla to velmi dobrá zkušenost.
To, jak to ale skončilo, nebylo správné - obzvlášť proto, že zbývalo pět závodů. Na druhou stranu jsem však prožil zajímavé období a nepřestal se učit. Můžu jen poděkovat za tu příležitost, byť jsme měli spíše spolupracovat až do konce sezóny."
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.