Pedro de la Rosa dnes v rozhovoru pro předplatitele Autosportu přiznal, že byl naprosto v šoku, když se dozvěděl zprávu o tom, že bude ze Sauberu vyhozen.
Španěla nahradil s okamžitou platností na posledních pět závodů Nick Heidfeld. De la Rosa, který je nyní oficiálním testovacím pilotem Pirelli, dnes přiznal, že neměl žádný ani žádný náznak toho, že přijde o místo.
"Abych byl upřímný, byl jsem v šoku. Vůbec jsem netušil, že mě nahradí. Bylo to docela smutné rozhodnutí týmu, v podstatě Petera.
Byl jsem tak strašně překvapený, protože zbývalo pět závodů, všichni jsme se moc snažili a pro Singapur jsme měli připravený nový aerodynamický balík.
Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se tam dostali. OK, Monza byla špatná, věděli jsme však, že tento typ trati, která vyžaduje nízký přítlak, pro nás bude vždycky špatný.
V posledních dvou či třech závodech bylo auto mnohem lepší a my jsme věděli, že to můžeme zvládnout. Z mého pohledu to bylo podivné rozhodnutí, ale život jde dál a já to překonám," uvádí De la Rosa.
Svého přestupu k Sauberu na počátku roku přesto nelituje: "Vrátil jsem se a odvedl solidní práci. Potkal jsem některé opravdu dobré lidi s odlišným přístupem, jiným způsobem práce. Obecně bych to zítra udělal znovu - byla to velmi dobrá zkušenost.
To, jak to ale skončilo, nebylo správné - obzvlášť proto, že zbývalo pět závodů. Na druhou stranu jsem však prožil zajímavé období a nepřestal se učit. Můžu jen poděkovat za tu příležitost, byť jsme měli spíše spolupracovat až do konce sezóny."
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.