Michael Schumacher skončil v nedělní Velké ceně Singapuru až třináctý. Jeho noční premiéra tak pro něj jako i pro celý tým byla velkým zklamáním.
Jistě to nepřispělo k dobré náladě v táboře Mercedesu, který se mohl těšit pouze z pátého místa Nica Rosberga. Nastupující stáj Brawnu, který loni vyhrál šampionát, letos očekávala, že dosáhne vynikajícího výsledku i letos, ale naneštěstí je všechno jinak. Tým je momentálně na čtvrtém místě v pořadí konstruktérů, ovšem má za sebou tým Renault, který se neúprosně dotahuje. „Je to pro mě náročný a těžký rok,“ přiznává Ross Brawn, šéf stáje Mercedes GP v rozhovoru pro Auro Bild Motosport. „Nedaří se nám, a tím pádem se má motivace a odhodlání absolutně obnovila. Je to úsměvné, ale ve skutečnosti jsem motivovanější než před rokem, kdy jsme získali titul.“
Brawn působí ve formulovém prostředí už velmi dlouho a vše proto dobře zná. Není žádný zelenáč, takže dobře ví, že věci se mohou rychle měnit. „Stačí několik desetinek, které rozhodnou o tom, zda je sezóna úspěšná či ne. Uprostřed letošního šampionátu jsme si jasně uvědomili, že letos z titulu nic nebude a proto se raději koncentrujeme na budoucnost.“
Hodně se mluví o Michaelovi Schumacherovi, kterému se vůbec nedaří. Sedminásobný mistr světa si s monopostem MGP W01 naprosto nerozumí. „Michaelův jezdecký styl vyžaduje široké přední pneumatiky, které by zvládly jeho tvrdé zpomalovací manévry, zatáčení a vysoké rychlosti v zatáčkách, které by mohl udržovat. Na rozdíl od něj Nico lépe zvládá úkony, jak se chovat k pneumatikám. Ty přední jsou momentálně velmi neobvyklé, je to díky zařízení KERS, protože FIA požádala Bridgestone o takové gumy, který by pomohly lepšímu rozdělení hmotnosti. Loňské gumy by Michaelovi rozhodně pasovaly lépe.“
„Samozřejmě že se pokusil změnit svůj jezdecký styl,“ pokračoval Brit. „Bez testování je to však velmi těžké. V roce 2011 budou startovat všichni piloti znovu od nuly, takže už Michael nebude mít nevýhodu.“
Na vývoji pneumatik nyní pracuje Pirelli a Brawn si uvědomuje, že je to velmi důležité téma: „V tomto roce nás od ostatních top-týmů odděluje to, že se jim podařilo najít způsob, jak nejlépe využít přední gumy. Nám se to nepodařilo. A co říci k Michaelovu předčasnému konci? Za těmito spekulacemi vůbec nic není. Michael to skutečně nemá v plánu, o tom vás mohu ubezpečit!“
Eddie Jordan řekl, že Michaela Schumachera by po takových nepřesvědčivých výkonech již vyměnil. A Ross Brawn přiznává, že kdyby neměl takové jméno, tak by to udělal. "Michaela však dobře známe a víme, že ještě něco ukáže," říká šéf týmu Mercedes. "Michael je nadaný v mnoha oblastech: nejen během jízdy ale i ve spolupráci s týmem. Jsme spokojení s přístupem, jaký k nám přinesl. Kdyby byl nováčkem, tak by jsme se určitě ptali, zda má potenciál na další vývoj. V jeho případě však víme, že je to tak."
Některé spekulace mluvili i o tom, že Ross Brawn brzy Mercedes opustí. Brit, kterému je dnes 55 let, to ale nevidí v brzkém časovém horizontu. "Určitě jednoho dne skončím, ale bude to na vrcholu mé kariéry a ne v dnešní situaci. Momentálně mám dostatek motivace na to, aby jsem ráno vstal a šel do práce. Určitě však nebudu dělat tuto práci, když mi bude 65 let," dodává Ross Brawn.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.