Michael Schumacher skončil v nedělní Velké ceně Singapuru až třináctý. Jeho noční premiéra tak pro něj jako i pro celý tým byla velkým zklamáním.
Jistě to nepřispělo k dobré náladě v táboře Mercedesu, který se mohl těšit pouze z pátého místa Nica Rosberga. Nastupující stáj Brawnu, který loni vyhrál šampionát, letos očekávala, že dosáhne vynikajícího výsledku i letos, ale naneštěstí je všechno jinak. Tým je momentálně na čtvrtém místě v pořadí konstruktérů, ovšem má za sebou tým Renault, který se neúprosně dotahuje. „Je to pro mě náročný a těžký rok,“ přiznává Ross Brawn, šéf stáje Mercedes GP v rozhovoru pro Auro Bild Motosport. „Nedaří se nám, a tím pádem se má motivace a odhodlání absolutně obnovila. Je to úsměvné, ale ve skutečnosti jsem motivovanější než před rokem, kdy jsme získali titul.“
Brawn působí ve formulovém prostředí už velmi dlouho a vše proto dobře zná. Není žádný zelenáč, takže dobře ví, že věci se mohou rychle měnit. „Stačí několik desetinek, které rozhodnou o tom, zda je sezóna úspěšná či ne. Uprostřed letošního šampionátu jsme si jasně uvědomili, že letos z titulu nic nebude a proto se raději koncentrujeme na budoucnost.“
Hodně se mluví o Michaelovi Schumacherovi, kterému se vůbec nedaří. Sedminásobný mistr světa si s monopostem MGP W01 naprosto nerozumí. „Michaelův jezdecký styl vyžaduje široké přední pneumatiky, které by zvládly jeho tvrdé zpomalovací manévry, zatáčení a vysoké rychlosti v zatáčkách, které by mohl udržovat. Na rozdíl od něj Nico lépe zvládá úkony, jak se chovat k pneumatikám. Ty přední jsou momentálně velmi neobvyklé, je to díky zařízení KERS, protože FIA požádala Bridgestone o takové gumy, který by pomohly lepšímu rozdělení hmotnosti. Loňské gumy by Michaelovi rozhodně pasovaly lépe.“
„Samozřejmě že se pokusil změnit svůj jezdecký styl,“ pokračoval Brit. „Bez testování je to však velmi těžké. V roce 2011 budou startovat všichni piloti znovu od nuly, takže už Michael nebude mít nevýhodu.“
Na vývoji pneumatik nyní pracuje Pirelli a Brawn si uvědomuje, že je to velmi důležité téma: „V tomto roce nás od ostatních top-týmů odděluje to, že se jim podařilo najít způsob, jak nejlépe využít přední gumy. Nám se to nepodařilo. A co říci k Michaelovu předčasnému konci? Za těmito spekulacemi vůbec nic není. Michael to skutečně nemá v plánu, o tom vás mohu ubezpečit!“
Eddie Jordan řekl, že Michaela Schumachera by po takových nepřesvědčivých výkonech již vyměnil. A Ross Brawn přiznává, že kdyby neměl takové jméno, tak by to udělal. "Michaela však dobře známe a víme, že ještě něco ukáže," říká šéf týmu Mercedes. "Michael je nadaný v mnoha oblastech: nejen během jízdy ale i ve spolupráci s týmem. Jsme spokojení s přístupem, jaký k nám přinesl. Kdyby byl nováčkem, tak by jsme se určitě ptali, zda má potenciál na další vývoj. V jeho případě však víme, že je to tak."
Některé spekulace mluvili i o tom, že Ross Brawn brzy Mercedes opustí. Brit, kterému je dnes 55 let, to ale nevidí v brzkém časovém horizontu. "Určitě jednoho dne skončím, ale bude to na vrcholu mé kariéry a ne v dnešní situaci. Momentálně mám dostatek motivace na to, aby jsem ráno vstal a šel do práce. Určitě však nebudu dělat tuto práci, když mi bude 65 let," dodává Ross Brawn.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.