Michael Schumacher skončil v nedělní Velké ceně Singapuru až třináctý. Jeho noční premiéra tak pro něj jako i pro celý tým byla velkým zklamáním.
Jistě to nepřispělo k dobré náladě v táboře Mercedesu, který se mohl těšit pouze z pátého místa Nica Rosberga. Nastupující stáj Brawnu, který loni vyhrál šampionát, letos očekávala, že dosáhne vynikajícího výsledku i letos, ale naneštěstí je všechno jinak. Tým je momentálně na čtvrtém místě v pořadí konstruktérů, ovšem má za sebou tým Renault, který se neúprosně dotahuje. „Je to pro mě náročný a těžký rok,“ přiznává Ross Brawn, šéf stáje Mercedes GP v rozhovoru pro Auro Bild Motosport. „Nedaří se nám, a tím pádem se má motivace a odhodlání absolutně obnovila. Je to úsměvné, ale ve skutečnosti jsem motivovanější než před rokem, kdy jsme získali titul.“
Brawn působí ve formulovém prostředí už velmi dlouho a vše proto dobře zná. Není žádný zelenáč, takže dobře ví, že věci se mohou rychle měnit. „Stačí několik desetinek, které rozhodnou o tom, zda je sezóna úspěšná či ne. Uprostřed letošního šampionátu jsme si jasně uvědomili, že letos z titulu nic nebude a proto se raději koncentrujeme na budoucnost.“
Hodně se mluví o Michaelovi Schumacherovi, kterému se vůbec nedaří. Sedminásobný mistr světa si s monopostem MGP W01 naprosto nerozumí. „Michaelův jezdecký styl vyžaduje široké přední pneumatiky, které by zvládly jeho tvrdé zpomalovací manévry, zatáčení a vysoké rychlosti v zatáčkách, které by mohl udržovat. Na rozdíl od něj Nico lépe zvládá úkony, jak se chovat k pneumatikám. Ty přední jsou momentálně velmi neobvyklé, je to díky zařízení KERS, protože FIA požádala Bridgestone o takové gumy, který by pomohly lepšímu rozdělení hmotnosti. Loňské gumy by Michaelovi rozhodně pasovaly lépe.“
„Samozřejmě že se pokusil změnit svůj jezdecký styl,“ pokračoval Brit. „Bez testování je to však velmi těžké. V roce 2011 budou startovat všichni piloti znovu od nuly, takže už Michael nebude mít nevýhodu.“
Na vývoji pneumatik nyní pracuje Pirelli a Brawn si uvědomuje, že je to velmi důležité téma: „V tomto roce nás od ostatních top-týmů odděluje to, že se jim podařilo najít způsob, jak nejlépe využít přední gumy. Nám se to nepodařilo. A co říci k Michaelovu předčasnému konci? Za těmito spekulacemi vůbec nic není. Michael to skutečně nemá v plánu, o tom vás mohu ubezpečit!“
Eddie Jordan řekl, že Michaela Schumachera by po takových nepřesvědčivých výkonech již vyměnil. A Ross Brawn přiznává, že kdyby neměl takové jméno, tak by to udělal. "Michaela však dobře známe a víme, že ještě něco ukáže," říká šéf týmu Mercedes. "Michael je nadaný v mnoha oblastech: nejen během jízdy ale i ve spolupráci s týmem. Jsme spokojení s přístupem, jaký k nám přinesl. Kdyby byl nováčkem, tak by jsme se určitě ptali, zda má potenciál na další vývoj. V jeho případě však víme, že je to tak."
Některé spekulace mluvili i o tom, že Ross Brawn brzy Mercedes opustí. Brit, kterému je dnes 55 let, to ale nevidí v brzkém časovém horizontu. "Určitě jednoho dne skončím, ale bude to na vrcholu mé kariéry a ne v dnešní situaci. Momentálně mám dostatek motivace na to, aby jsem ráno vstal a šel do práce. Určitě však nebudu dělat tuto práci, když mi bude 65 let," dodává Ross Brawn.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.