Formulové týmy se během závodního víkendu v Singapuru dohodly na dalších opatřeních, díky kterým by měly v budoucnosti snižovat celkové náklady. Informoval o tom magazín Autosport. Dohoda s názvem Resource Restriction Agreement (RRA) platí od minulého roku, ale stále se upravuje a hledá lepší a lepší způsoby šetření.
"Dosáhli jsme fantastického pokroku," řekl nejvyšší představitel Asociace formulových týmů (FOTA) Martin Whitmarsh. "Týmy spolupracovaly a našly skvělý kompromis. Během mítinku jsme podepsali prodĺoužení smlouvy až na sedm let, a tím pádem stabilizujeme tento sport." RRA by tedy měla platit až do konce roku 2017.
Spokojenost vyjádřil i šéf Renaultu Eric Boullier: "Jsem velmi rád, že jsme udělali tento krok, pro FOTA je to úspěch. Konečně jsme něco i podepsali. První loňské uzavření RRA bylo spjaté se speciálním kontextem, výrobci tehdy hrozili odchodem."
"Původní RRA tedy mohla uškodit sportu, protože byla velmi radikální. Chtěl jsem změnu a prodloužení její platnosti - a proč ne? Víme, že potřebujeme vstoupit do přechodné fáze. Každý odvedl dobrou práci a jsem rád, že jsme podepsali novou dohodu," konstatoval Boullier.
"Původní RRA jsme rozšířili, udělali jsme další omezení a odstranili šedé místa," pokračoval šéf McLarenu Whitmarsh. "Nová dohoda dokonce přináší povinnost, že když někdo odhalí šedé místo či nedostatek, tak o tom bude mluvit, a nebo něco podnikne. Podle mne to pomůže vytvoření stability."
Celá událost si vyžádala kompromisy ze strany všech týmů. "Ještě před týdnem podle mne nikdo nepředpokládal, že se dohodneme. Takže děkuji všem týmům za citlivý přístup i za ochotu spolupracovat. Pro dosáhnutí dohody to bylo velmi důležité," dodal Martin Whitmarsh.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.