Formulové týmy se během závodního víkendu v Singapuru dohodly na dalších opatřeních, díky kterým by měly v budoucnosti snižovat celkové náklady. Informoval o tom magazín Autosport. Dohoda s názvem Resource Restriction Agreement (RRA) platí od minulého roku, ale stále se upravuje a hledá lepší a lepší způsoby šetření.
"Dosáhli jsme fantastického pokroku," řekl nejvyšší představitel Asociace formulových týmů (FOTA) Martin Whitmarsh. "Týmy spolupracovaly a našly skvělý kompromis. Během mítinku jsme podepsali prodĺoužení smlouvy až na sedm let, a tím pádem stabilizujeme tento sport." RRA by tedy měla platit až do konce roku 2017.
Spokojenost vyjádřil i šéf Renaultu Eric Boullier: "Jsem velmi rád, že jsme udělali tento krok, pro FOTA je to úspěch. Konečně jsme něco i podepsali. První loňské uzavření RRA bylo spjaté se speciálním kontextem, výrobci tehdy hrozili odchodem."
"Původní RRA tedy mohla uškodit sportu, protože byla velmi radikální. Chtěl jsem změnu a prodloužení její platnosti - a proč ne? Víme, že potřebujeme vstoupit do přechodné fáze. Každý odvedl dobrou práci a jsem rád, že jsme podepsali novou dohodu," konstatoval Boullier.
"Původní RRA jsme rozšířili, udělali jsme další omezení a odstranili šedé místa," pokračoval šéf McLarenu Whitmarsh. "Nová dohoda dokonce přináší povinnost, že když někdo odhalí šedé místo či nedostatek, tak o tom bude mluvit, a nebo něco podnikne. Podle mne to pomůže vytvoření stability."
Celá událost si vyžádala kompromisy ze strany všech týmů. "Ještě před týdnem podle mne nikdo nepředpokládal, že se dohodneme. Takže děkuji všem týmům za citlivý přístup i za ochotu spolupracovat. Pro dosáhnutí dohody to bylo velmi důležité," dodal Martin Whitmarsh.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.