Formulové týmy se během závodního víkendu v Singapuru dohodly na dalších opatřeních, díky kterým by měly v budoucnosti snižovat celkové náklady. Informoval o tom magazín Autosport. Dohoda s názvem Resource Restriction Agreement (RRA) platí od minulého roku, ale stále se upravuje a hledá lepší a lepší způsoby šetření.
"Dosáhli jsme fantastického pokroku," řekl nejvyšší představitel Asociace formulových týmů (FOTA) Martin Whitmarsh. "Týmy spolupracovaly a našly skvělý kompromis. Během mítinku jsme podepsali prodĺoužení smlouvy až na sedm let, a tím pádem stabilizujeme tento sport." RRA by tedy měla platit až do konce roku 2017.
Spokojenost vyjádřil i šéf Renaultu Eric Boullier: "Jsem velmi rád, že jsme udělali tento krok, pro FOTA je to úspěch. Konečně jsme něco i podepsali. První loňské uzavření RRA bylo spjaté se speciálním kontextem, výrobci tehdy hrozili odchodem."
"Původní RRA tedy mohla uškodit sportu, protože byla velmi radikální. Chtěl jsem změnu a prodloužení její platnosti - a proč ne? Víme, že potřebujeme vstoupit do přechodné fáze. Každý odvedl dobrou práci a jsem rád, že jsme podepsali novou dohodu," konstatoval Boullier.
"Původní RRA jsme rozšířili, udělali jsme další omezení a odstranili šedé místa," pokračoval šéf McLarenu Whitmarsh. "Nová dohoda dokonce přináší povinnost, že když někdo odhalí šedé místo či nedostatek, tak o tom bude mluvit, a nebo něco podnikne. Podle mne to pomůže vytvoření stability."
Celá událost si vyžádala kompromisy ze strany všech týmů. "Ještě před týdnem podle mne nikdo nepředpokládal, že se dohodneme. Takže děkuji všem týmům za citlivý přístup i za ochotu spolupracovat. Pro dosáhnutí dohody to bylo velmi důležité," dodal Martin Whitmarsh.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.