Lotus dnes na tiskové konferenci oznámil změnu názvu svého týmu. Od roku 2011 již nebude figurovat jako Lotus Racing, ale jako Team Lotus. Nejedná se však o jedinou změnu.
Tony Fernandes společně se skupinou Kamarudin Meranun's Tune Group získal Team Lotus Ventures Ltd - společnost vedenou Davidem Huntem od doby, kdy se tým Lotus naposledy objevil na dráze. Získal tím plné vlastnictví historických práv a označení tým Lotus s jeho veškerou tradicí.
Šéf závodního týmu Lotus Racing Tony Fernandes hýřil na tiskové konferenci nadšením: "Jsme absolutně potěšení tím, že se nám podařilo dotáhnout do konce tuto transakci. Je obtížné vyjádřit, jak moc to pro nás znamená. Nyní můžeme říct, že jsme týmem Lotus, jedním z nejúctyhodnějších jmen v jakémkoliv celosvětovém odvětví sportu.
Velmi tvrdě jsme pracovali na tom, aby se nám tento sen splnil - dnes se tak stalo. Děkuji Davidovi [Huntovi] za to, že se tak dobře staral o jméno Lotusu během svého období správcovství a že udržel integritu týmu Lotus. Jsme nadšení tím, že můžeme převzít tuto značku po našem prvním roce ve Formuli 1.
Věříme, že jsme připraveni převzetím tohoto dědictví učinit spravedlnost zadost. Jsou to velké dny pro tým Lotus, čeká nás s vzrušující pokrok, který nám pomůže s týmem, který máme, dosáhnout našich cílů na trati i mimo ní."
Tony Fernandes
David Hunt, který byl od roku 1994 ředitelem Lotusu a nyní vedl s Fernandesem jednání, prohlásil: Jsem potěšený tím, že jsme se konečně dočkali tohoto dne. V lednu 1995 jsem dostal jednoduše hrozný úkol, musel jsem část zaměstnanců Lotusu propustit. Slíbil jsem jim, fanouškům a médiím, že se jednou ve správný čas a s patřičným rozpočtem s týmem Lotus do Formule 1 vrátíme. Tehdy jsem neměl jsem ani ponětí o tom, jak velké problémy budeme muset překonat.
Nikdy bych ale nedovolil, aby se dědictví neobyčejných úspěchů Colina Chapmana vytratilo, a rád bych veřejně poděkoval mnoha lidem, kteří pracovali na tom, co se někdy zdálo jako nesplnitelný cíl. Opatrování této ikony a historie nyní ode mne přechází na Tonyho, Kamarudin a Nasa. Vzdávám se této odpovědnosti a věřím, že přechází na tým, který má finanční zdroje, vášeň, energii, vizi a bude dlouhodobě oddaný tomu, aby Lotusu dal nejlepší možnou šanci k návratu na špici startovního roštu. Těším se na to, že budu moc týmy pomoci dosáhnout 80. vítězství ve velké ceně - to bude dnem, kdy se 15leté úsilí konečně vyplatí."
O motorech a případné dohodě s Renaultem zmínka nepadla. Dle Fernandese však smlouvu mají na stole a brzy učiní příslušné oznámení.
Plné znění originálního prohlášení najdete zde.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.