Lotus dnes na tiskové konferenci oznámil změnu názvu svého týmu. Od roku 2011 již nebude figurovat jako Lotus Racing, ale jako Team Lotus. Nejedná se však o jedinou změnu.
Tony Fernandes společně se skupinou Kamarudin Meranun's Tune Group získal Team Lotus Ventures Ltd - společnost vedenou Davidem Huntem od doby, kdy se tým Lotus naposledy objevil na dráze. Získal tím plné vlastnictví historických práv a označení tým Lotus s jeho veškerou tradicí.
Šéf závodního týmu Lotus Racing Tony Fernandes hýřil na tiskové konferenci nadšením: "Jsme absolutně potěšení tím, že se nám podařilo dotáhnout do konce tuto transakci. Je obtížné vyjádřit, jak moc to pro nás znamená. Nyní můžeme říct, že jsme týmem Lotus, jedním z nejúctyhodnějších jmen v jakémkoliv celosvětovém odvětví sportu.
Velmi tvrdě jsme pracovali na tom, aby se nám tento sen splnil - dnes se tak stalo. Děkuji Davidovi [Huntovi] za to, že se tak dobře staral o jméno Lotusu během svého období správcovství a že udržel integritu týmu Lotus. Jsme nadšení tím, že můžeme převzít tuto značku po našem prvním roce ve Formuli 1.
Věříme, že jsme připraveni převzetím tohoto dědictví učinit spravedlnost zadost. Jsou to velké dny pro tým Lotus, čeká nás s vzrušující pokrok, který nám pomůže s týmem, který máme, dosáhnout našich cílů na trati i mimo ní."
Tony Fernandes
David Hunt, který byl od roku 1994 ředitelem Lotusu a nyní vedl s Fernandesem jednání, prohlásil: Jsem potěšený tím, že jsme se konečně dočkali tohoto dne. V lednu 1995 jsem dostal jednoduše hrozný úkol, musel jsem část zaměstnanců Lotusu propustit. Slíbil jsem jim, fanouškům a médiím, že se jednou ve správný čas a s patřičným rozpočtem s týmem Lotus do Formule 1 vrátíme. Tehdy jsem neměl jsem ani ponětí o tom, jak velké problémy budeme muset překonat.
Nikdy bych ale nedovolil, aby se dědictví neobyčejných úspěchů Colina Chapmana vytratilo, a rád bych veřejně poděkoval mnoha lidem, kteří pracovali na tom, co se někdy zdálo jako nesplnitelný cíl. Opatrování této ikony a historie nyní ode mne přechází na Tonyho, Kamarudin a Nasa. Vzdávám se této odpovědnosti a věřím, že přechází na tým, který má finanční zdroje, vášeň, energii, vizi a bude dlouhodobě oddaný tomu, aby Lotusu dal nejlepší možnou šanci k návratu na špici startovního roštu. Těším se na to, že budu moc týmy pomoci dosáhnout 80. vítězství ve velké ceně - to bude dnem, kdy se 15leté úsilí konečně vyplatí."
O motorech a případné dohodě s Renaultem zmínka nepadla. Dle Fernandese však smlouvu mají na stole a brzy učiní příslušné oznámení.
Plné znění originálního prohlášení najdete zde.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.