Pirelli potvrdilo, že se Pedro de la Rosa zapojí do jejich vývojového programu pneumatik pro rok 2011.
Původně se na testování pneumatik podílel Nick Heidfeld, který však bude ve zbytku sezóny závodit za Sauber místo Španěla. Pirelli nyní potvrdilo, že využijí služeb De la Rosy, stejně jako Romaina Grosjeana, jehož zpětná vazba je minulý týden na Monze velmi zaujala.
Výkonný ředitel Pirelli Francesco Gori prohlásil: "Zatím naši práci vykonával Nick Heidfeld, protože se však vrací k závodění, bude nahrazen Pedrem de la Rosou a Romainem Grosjeanem. Budou testovat až do Velké ceny Abú Zabí, poté budou naše pneumatiky testovat všechny týmy."
Francesco Gori, výkonný ředitel Pirelli
"Naším prvním krokem byla práce na aerodynamickém profilu pneumatiky. Design a tvar je velmi důležitý a my to musíme předat týmům, protože do příštího roku jim na zapracování toho zbývá jen několik měsíců," pokračoval Gori na tiskové konferenci v turecké továrně Pirelli, kde se budou pneumatiky pro F1 vyrábět.
"To jsme zvládli, úkolem číslo dvě je struktura pneumatiky. Je třeba zajistit, aby zvládla tlaky a rychlost monopostu Formule 1. Jsme ve finální fázi tohoto vývojového kroku.
Další výzvou budou směsi. V současnosti testujeme různá řešení na tratích od Monzy - nejrychlejší - po Jerez, kde je povrch nejdrsnější."
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.