Lotus potvrdil dohodu o spolupráci s týmem ART GP působícím v sérii GP2 a GP3. Bude se týkat poskytování technické a inženýrské spolupráce od roku 2011.
Od roku 2005, kdy se začal jezdit seriál GP2, vyhrála stáj ART GP šampionát již třikrát: poprvé s Nicem Rosbergem (2005), pak s Lewisem Hamiltonem (2006) a loni s Nicem Hülkenbergem - vše pod zkušeným vedením zakladatelů Nicolase Todta a Frederica Vasseura. Ten se stará o tým a továrnu, zatímco syn prezidenta FIA zajišťuje komerční a marketingovou stránku organizace.
Ředitel korporátní komunikace Lotusu Gino Rosato k uzavření dohody prohlásil: "Pro mě tato smlouva osobně znamená hodně. Nicolase Todta znám již mnoho let a v minulosti jsem již s ním spolupracoval. Lotus je hrdý na to, že se může stát partnerem ART GP, čímž dochází ke spojení s nejúspěšnějším a nejvíce uznávaným týmem série GP2. Shodujeme se na společném cíli: navázat na naše velké úspěchy v motosportu."
Manažer týmu ART GP Frederic Vasseur si od spolupráce slibuje hodně: "Je to fantastická příležitost pro ART GP - pracovat s Lotusem. Cíl je jasný: společně zvítězit v budoucích GP2 a GP3 šampionátech. Už se nemůžu dočkat, až uvidím nové zbarvení našich závodních vozů."
Co z toho bude mít Lotus?Snadno se tak dostane k líhni mladých talentů, které se rodí právě v GP2. téměř polovina současných pilotů F1 do královské disciplíny vstoupila právě z této série - včetně Lewise Hamiltona, Nica Rosberga, Tima Glocka či Heikkiho Kovalainena. GP3 série naopak dává mladým pilotům šanci rozvinout své umění a těm nejlepším umožňuje další významný krok: postup do GP2.
Provozní ředitel Lotusu Miodrag Kotur dodal: "Působení v GP2 a GP3 posiluje odhodlání Lotusu k hledání budoucích mistrů světa a podpoře rozvoje mladých talentů. Lotus nebude jednoduše partnerem pouze v podobě jména: ART GP bude těžit z důležitých inženýrských a technických zkušeností a podpory Lotusu."
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.