Lotus potvrdil dohodu o spolupráci s týmem ART GP působícím v sérii GP2 a GP3. Bude se týkat poskytování technické a inženýrské spolupráce od roku 2011.
Od roku 2005, kdy se začal jezdit seriál GP2, vyhrála stáj ART GP šampionát již třikrát: poprvé s Nicem Rosbergem (2005), pak s Lewisem Hamiltonem (2006) a loni s Nicem Hülkenbergem - vše pod zkušeným vedením zakladatelů Nicolase Todta a Frederica Vasseura. Ten se stará o tým a továrnu, zatímco syn prezidenta FIA zajišťuje komerční a marketingovou stránku organizace.
Ředitel korporátní komunikace Lotusu Gino Rosato k uzavření dohody prohlásil: "Pro mě tato smlouva osobně znamená hodně. Nicolase Todta znám již mnoho let a v minulosti jsem již s ním spolupracoval. Lotus je hrdý na to, že se může stát partnerem ART GP, čímž dochází ke spojení s nejúspěšnějším a nejvíce uznávaným týmem série GP2. Shodujeme se na společném cíli: navázat na naše velké úspěchy v motosportu."
Manažer týmu ART GP Frederic Vasseur si od spolupráce slibuje hodně: "Je to fantastická příležitost pro ART GP - pracovat s Lotusem. Cíl je jasný: společně zvítězit v budoucích GP2 a GP3 šampionátech. Už se nemůžu dočkat, až uvidím nové zbarvení našich závodních vozů."
Co z toho bude mít Lotus?Snadno se tak dostane k líhni mladých talentů, které se rodí právě v GP2. téměř polovina současných pilotů F1 do královské disciplíny vstoupila právě z této série - včetně Lewise Hamiltona, Nica Rosberga, Tima Glocka či Heikkiho Kovalainena. GP3 série naopak dává mladým pilotům šanci rozvinout své umění a těm nejlepším umožňuje další významný krok: postup do GP2.
Provozní ředitel Lotusu Miodrag Kotur dodal: "Působení v GP2 a GP3 posiluje odhodlání Lotusu k hledání budoucích mistrů světa a podpoře rozvoje mladých talentů. Lotus nebude jednoduše partnerem pouze v podobě jména: ART GP bude těžit z důležitých inženýrských a technických zkušeností a podpory Lotusu."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.