Fanoušci Mercedesu stejně jako celý tým nejsou spokojeni s letošními výkony, ovšem o budoucí sezóně hovoří s optimismem. Sám šéf Mercedesu Ross Brawn je dle Autosportu spokojený s pokroky, které dosahují při vývoji budoucího monopostu. Současný W01 nemá takovou rychlost, aby s ním Rosberg či Schumacher mohli bojovat o nejvyšší příčky.
„Jak už jsem říkal, nové monoposty se rodí o 12 měsíců dříve, než začnou závodit, a když vznikalo auto pro letošní sezónu, museli jsme se koncentrovat na mnoho věcí. Potřebovali jsme zachránit společnost, bojovali jsme o vítězství v mistrovství, nevěnovali jsme se mu dostatečně,“ uvedl Brawn.
„Tento monopost máme nyní, ale již v příštím roce to bude jiné. Je pokročilé a vidím mnoho oblastí, ve kterých dosahujeme zlepšení. Podle mého názoru rozumíme důvodům, proč jsme na tom tak jak jsme. Přicházíme na kloub věcem, které musíme vylepšit. Uvidíme co to přinese.“
Brawn navíc spekuluje o tom, že jeden z rozhodujících faktorů příští sezóny bude fakt, jak se jednotlivé týmy adaptují na pneumatiky Pirelli. V tomto roce má Schumacher především problémy s předními pneumatikami a celý tým věří, že se to změní. „Máme velmi dobrou skupinu lidí, která se věnuje pneumatikám,“ uvádí. „Úzce spolupracujeme s odborníky Daimleru.“
„S pneumatikami Pirelli bude zajímavé sledovat, jak „padnou“ Schumacherovi. Monopost nestavíme pro něho, pokoušíme se postavit dobré závodní auto a zlepšit to, co je slabinou současného auta. Víme, že pneumatiky výrazně ovlivňují jeho charakteristiku,“ dodává Brit.
Podobně jako Brawn uvažuje i šéf Mercedesu Norbert Haug. „Jsem absolutně přesvědčený, že tvrdou prací dosáhneme svého cíle. V příštím roce budeme lepší, to je jisté,“ říká přesvědčený Haug.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.