Stěhování týmů formule 1 do Asie začne příští týden. Již příští neděli je na programu Velká cena Singapuru, která je vyjímečná dobou konání: jede se večer pod umělým osvětlením. Jak se na ní těší Mercedes?
„Singapur je jedním z vrcholů roku, první dva tamní závody jsem si velmi užil,“ uvedl Nico Rosberg. „Atmosféra je tam fantastická a koncept nočních závodů funguje skutečně na jedničku. Potřebujeme jen zůstat nastaveni na evropský čas. Ve Velké ceně Singapuru v roce 2008 jsem dosáhl nejlepšího výsledku v dosavadní kariéře. Skončil jsem na druhém místě, takže mám dobré vzpomínky. Jízda na osvětlené trati je zábavná a skutečně vyzývavá. Singapur se podobá klasickému městskému okruhu – vše je úzké a uzavřené. Charakteristika jízdy brzda-plyn vám neumožní odpočinout si. V posledních dvou závodech jsme dosáhli dobré výsledky, takže v bodování snad budeme pokračovat i v Singapuru.“
Svou premiéru na tomto okruhu zažije nejúspěšnější pilot historie formule 1 Michael Schumacher. „Vždy jsem rád poznával nové okruhy a Singapur bude určitě vzrušující. Existují tři důvody, proč se na příští víkend těším: čeká mě nový okruh, je to městský okruh a jsou to noční závody. Závody na nových místech mi nedělaly potíže, vždy se na novém okruhu rychle učím a nalézám dobrý rytmus. V týmu si přejeme dobrý výsledek. Odvedeme maximum pro co možná nejlepší podívanou.“
Loňský vůz Brawnu, nyní Mercedesu, pod umělým osvětlením v Singapuru
Ross Brawn má závody v Singapuru velice rád. „Oblíbili si ho piloti i fanoušci,“ říká Brit. „Víkend nabízí skvělou příležitost pro prezentaci formulového sportu. Souboj v letošním mistrovství se blíží ke svému vrcholu a všichni doufáme, že uvidíme další vzrušující závod. Co se týká našeho týmu – máme připravené některá vylepšení. Trať vyžaduje poměrně silný přítlak. V posledních dvou závodech jsme dosáhli slušné výsledky a pevně věříme, že se nám bude dařit i v posledních zámořských závodech.“
„Noční závody v Singapuru jsou ve formulovém kalendáři výjimečné,“ přidává svůj postřeh šéf Mercedesu Norbert Haug. „Atmosféra je na tomto okruhu unikátní, stejně jako záběry nočního závodění. I když se soustředíme na vzhled auta pro rok 2011, několik technických novinek máme i pro Singapur. S Michaelem a Nicem chceme dosáhnout nejlepší možné výsledky.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.