Stěhování týmů formule 1 do Asie začne příští týden. Již příští neděli je na programu Velká cena Singapuru, která je vyjímečná dobou konání: jede se večer pod umělým osvětlením. Jak se na ní těší Mercedes?
„Singapur je jedním z vrcholů roku, první dva tamní závody jsem si velmi užil,“ uvedl Nico Rosberg. „Atmosféra je tam fantastická a koncept nočních závodů funguje skutečně na jedničku. Potřebujeme jen zůstat nastaveni na evropský čas. Ve Velké ceně Singapuru v roce 2008 jsem dosáhl nejlepšího výsledku v dosavadní kariéře. Skončil jsem na druhém místě, takže mám dobré vzpomínky. Jízda na osvětlené trati je zábavná a skutečně vyzývavá. Singapur se podobá klasickému městskému okruhu – vše je úzké a uzavřené. Charakteristika jízdy brzda-plyn vám neumožní odpočinout si. V posledních dvou závodech jsme dosáhli dobré výsledky, takže v bodování snad budeme pokračovat i v Singapuru.“
Svou premiéru na tomto okruhu zažije nejúspěšnější pilot historie formule 1 Michael Schumacher. „Vždy jsem rád poznával nové okruhy a Singapur bude určitě vzrušující. Existují tři důvody, proč se na příští víkend těším: čeká mě nový okruh, je to městský okruh a jsou to noční závody. Závody na nových místech mi nedělaly potíže, vždy se na novém okruhu rychle učím a nalézám dobrý rytmus. V týmu si přejeme dobrý výsledek. Odvedeme maximum pro co možná nejlepší podívanou.“
Loňský vůz Brawnu, nyní Mercedesu, pod umělým osvětlením v Singapuru
Ross Brawn má závody v Singapuru velice rád. „Oblíbili si ho piloti i fanoušci,“ říká Brit. „Víkend nabízí skvělou příležitost pro prezentaci formulového sportu. Souboj v letošním mistrovství se blíží ke svému vrcholu a všichni doufáme, že uvidíme další vzrušující závod. Co se týká našeho týmu – máme připravené některá vylepšení. Trať vyžaduje poměrně silný přítlak. V posledních dvou závodech jsme dosáhli slušné výsledky a pevně věříme, že se nám bude dařit i v posledních zámořských závodech.“
„Noční závody v Singapuru jsou ve formulovém kalendáři výjimečné,“ přidává svůj postřeh šéf Mercedesu Norbert Haug. „Atmosféra je na tomto okruhu unikátní, stejně jako záběry nočního závodění. I když se soustředíme na vzhled auta pro rok 2011, několik technických novinek máme i pro Singapur. S Michaelem a Nicem chceme dosáhnout nejlepší možné výsledky.“
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.