Briatore promluvil o svém bývalém svěřenci - Fernandovi Alonsovi. Jak podle něj letos dopadne?
Flavio Briatore očekával vítězství Fernanda Alonsa ve včerejší Velké ceně Itálie: „Fernando potřeboval toto vítězství, zvláště když má k dispozici vůz, u kterého vše funguje perfektně. V neděli ráno byl velmi tichý, jistý si svým vítězstvím, ale pak jsme všichni viděli, že se mu nepodařilo dobře odstartovat. Naštěstí mechanici předvedli perfektní práci. Alonso je jezdec, který podává rozdílné výkony, v Monze byl ale výkon mechaniků rozhodující.“
Španěl odstartoval z prvního místa a navzdory startu, který v jeho případě nebyl optimální, se mu podařilo získat vítězství, také díky perfektní práci mechaniků v boxech. Podle bývalé jedničky stáje Renault, může Alonso ve Ferrari otevřít cyklus vítězství. „Může se mu to podařit. Patří mezi nejlepší jezdce současného startovního pole. Michael [Schumacher] měl ve Ferrari také období vítězství, avšak tehdy mezi piloty nebyla taková konkurence, jaká je dnes. Dále je determinující, jaké kdo má auto,“ doplňuje Briatore pro Sky Sport 24. „Schumi předváděl neuvěřitelné kousky, fantastické, které se od rudého vozu očekávají, nyní je úroveň pilotů mnohem vyšší.“
Alonso je nyní s 21 bodovém rozdílu za lídrem světového šampionátu Markem Webberem na Red Bullu, ale má dobrou šanci dohonit ho a vyhrát titul mezi jezdci. „Naděje Alonsa na zisk titulu? Nezapomínejme, že jsme si ještě nezvykli na nový způsob bodování, s 25 body za první místo stačí jediné vítězství a je rozhodnuto. Věřím, že vítězství Alonsa povzbudilo, říkám, že titul získá s 50 % jistotou,“ dodává Briatore, podle kterého Red Bull musí změnit strategii.
„Ve Ferrari je situace jasná, Fernando je lídr týmu, ovšem v Red Bullu to jednoznačné není a zvlášť včerejší strategie Red Bullu nebyla jasná. Red Bull se musí rozhodnout, komu dá přednost, zda Webberovi nebo Vettelovi. Jestliže se rozhodnou, mají v týmu Red Bull, podobně jako v týmu McLaren 50% jistotu na vítězství. Ovšem právě tým Red Bull v tomto roce „promarnil“ padesátku bodů… a Webber by měl absolvovat 'autoškolu startů.' A Hamilton? Včera udělal obrovskou 'hovadinu.' Jsou jezdci, kteří se pod tlakem zlepšují a jiní, kteří dělají chyby,“ říká Briatore.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.