Eddie Jordan včera pro BBC prohlásil, že Michael Schumacher zvažuje předčasné ukončení svého tříletého kontraktu a odchod z Formule 1 již po skončení letošní sezóny.
"Mám podezření, že došlo k fundamentální změně. Věřím, že je rozčarovaný a přemýšlí o odchodu," řekl Jordan.
Šéf Mercedesu Ross Brawn jeho závěry popřel: "V jezdeckém složení [pro příští sezónu] nedojde k žádným změnám." Totéž potvrdila i Sabine Kehmová, tisková mluvčí Michaela Schumachera: "Michael neplánuje odejít na konci roku."
Schumi se letos trápí a jasně jej válcuje jeho mladší kolega Nico Rosberg. Experti mají za to, že nedokáže přizpůsobit svůj jízdní styl charakteristikám monopostu Mercedes a pneumatikám, které se letos v F1 používají. Za své manévry i po svém návratu často dostává pod palbu kritiky - naposledy za vytlačení Rubense Barrichella během Velké ceny Maďarska.
"Existuje až příliš mnoho náznaků, podle kterých usuzuji, že zvažuje dodržení svého tříletého kontraktu. Kolem motorhomu Mercedesu pobíhává tolik manažerů a pilotů z ostatních týmů!
Vyhlídky Mercedesu nejsou dle Jordana pro příští rok příliš dobré - odejde Schumacher i Brawn?
Dokonce jsem zaslechl, že existují jisté pochybnosti i ohledně setrvání šéfa týmu Rosse Brawna, což by byla velká rána. Kvůli nedostatku výkonnosti letošního vozu také očekávání pro příští rok nejsou údajně tak vysoká, jak se tvrdilo.
Incident s Barrichellem měl také vliv - uvědomil si, že se standardy jezdců natolik změnily, což Michaela překvapilo. Podle mě došel k závěru - bez ohledu na jeho nesporný talent - že nepostaví ani příští rok vítězný vůz, stejně jako tomu je letos," dodal včera komentátor BBC.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.