Belgie – závod versus kvalifikace; Petrov na Renaultu, Schumacher v Mercedesu GP a Pedro dela Rosa na BMW Sauberu se posunuli nejvíc dopředu ve srovnání s kvalifikací.
Posun do první desítky ze samotného chvostu startovního pole je obdivuhodný. K výraznému posunu došlo zejména na startu samotného závodu, např. Schumacher se z 21. místa posunul na místo 12 hned v prvním kole. U něj, stejně tak jako u Pedra de la Rosy, to můžeme přičíst jezdecké zkušenosti, u nováčka letošní sezóny, Petrova je to vynikající výsledek.
Na těchto výsledcích má samozřejmě vliv i odstoupení Barichella a Buttona, na které by výše uvedení jezdci patrně nestačili. Ale i tak se jednalo o velmi dobrý posun o 14 příček - Schumacher startoval z 21. místa, dojel sedmý, Petrov začínal na 23. místě, umístil se na 9. místě; Pedro de la Rosa se posunul o 13 příček, když začínal na úplně poslední pozici (24. místo) a skončil těsně za body na 11. místě. Zajímavé by bylo umístění Michaela Schumachera, kdyby startoval na 11. místě, které zajel v kvalifikaci.
Belgický okruh ve Spa nezklamal svou exkluzivitou nikoho, a pevně věřím, že si na své přišli fanoušci většiny stájí. Přejme si, aby podobně krásný a napínavý závod byl i v italské Monze.
VC Belgie: Pořadí jezdců s největším posunem ve srovnání s kvalifikací:
Circuit of Spa Francorchamps
Jezdec / tým
Země
Šasi / motor
Místo v kvalifikaci
Místo v závodu
Rozdíl/posun
12
Vitalij PETROVRenault F1 Team
Renault R30 Renault V8
24
9
+ 15
3
Michael SCHUMACHERMercedes GP Petronas
Mercedes MGP-W01 Mercedes V8
21
7
+ 14
22
Pedro DE LA ROSABMW Sauber F1
BMW Sauber C29 Ferrari V8
22
11
+ 11
23
Kamuj KOBAJAŠIBMW Sauber F1
BMW Sauber C29 Ferrari V8
19
8
+ 11
4
Nico ROSBERGMercedes GP Petronas
Mercedes MGP-W01 Mercedes V8
12
6
+ 6
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.