Bývalý šéf závodního týmu Mclaren Ron Dennis prohlásil, že Vettel měl ve Velké ceně Belgie štěstí. Podle Dennise by si závodník za své neuvážené chování zasloužil horší trest, než průjezd boxovou uličkou. Za vše prý může Vettelova unáhlenost.
Sebastian Vettel doslova sestřelil Jensona Buttona, když se ho snažil v šikaně Bus Stop předjet. Pro Buttona tím Velká cena Belgie skončila okamžitě, Vettel sice pokračoval, k bodům se však ani nepřiblížil a dojel patnáctý. Hlavní představitel McLaren Automotive a bývalý šéf závodního týmu McLaren si třináctý závod sezóny nenechal ujít a jako host z garáže týmu z Wokingu sledoval vítěznou jízdu Lewise Hamiltona. Z první ruky však také měl srážku Vettela s Buttonem.„Říct, že to byl závodní incident, je snadné,“ okomentoval Dennis fakt, že závodní komisaři udělili Vettelovi za zavinění nehody penalizaci průjezdu boxy.
Sebastian Vettel čelí kritice ze všech stran. Nešetřili ho ani Dennis s Whitmarshem.Současný šéf McLarenu se do závodníka pustil hned po závodě (viz tento článek).
Třiašedesátiletý Brit řekl novinářům z GPUpdate.net, že hlavním problémem mladého německého závodníka je Vettelova horká hlava. „Zdá se, že Sebastian je jednoduše příliš impulzivní. Podívejte na jeho incident s týmovým kolegou, podívejte se na kolize, kvůli kterým musel odstoupit ze závodů. Snažit se je správné, být soutěživý je správné, ale v motorsportu máme hodně starých rčení, a tohle na něj sedí lépe, než cokoli jiného: Abys dojel první, musíš nejprve dojet,“ pronesl Dennis.Bývalý šéf závodního týmu McLaren připomíná, že pokud kvůli podobným extempore přijde Vettel o titul, bude muset vinit jedině sám sebe. „Ať bude výsledek jakýkoli, pokud letos nevyhraje titul mistra světa a bude přemýšlet, proč se tak nestalo, myslím, že nejdřív by se měl zamyslet na svým jednáním. Jedna věc je vyřadit se ze závodu, ale druhá je vzít s sebou týmového kolegu nebo protivníka z jiné stáje. Téhle srážce se dalo úplně vyhnout, měl štěstí, že vyvázl potrestáním ve formě drive-through,“ vyjádřil svůj názor Dennis. Sebastian Vettel se Jensonu Buttonovi po závodě omluvil. Ani jednomu z nich to však důležité body do poháru jezdců nevrátí. Vettelovi chybí na druhého Webbera 28 bodů, lídr tabulky Hamilton je mu ještě o tři body dál. Button ztrácí na třetího Vettela čtyři body.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.