Bývalý šéf závodního týmu Mclaren Ron Dennis prohlásil, že Vettel měl ve Velké ceně Belgie štěstí. Podle Dennise by si závodník za své neuvážené chování zasloužil horší trest, než průjezd boxovou uličkou. Za vše prý může Vettelova unáhlenost.
Sebastian Vettel doslova sestřelil Jensona Buttona, když se ho snažil v šikaně Bus Stop předjet. Pro Buttona tím Velká cena Belgie skončila okamžitě, Vettel sice pokračoval, k bodům se však ani nepřiblížil a dojel patnáctý. Hlavní představitel McLaren Automotive a bývalý šéf závodního týmu McLaren si třináctý závod sezóny nenechal ujít a jako host z garáže týmu z Wokingu sledoval vítěznou jízdu Lewise Hamiltona. Z první ruky však také měl srážku Vettela s Buttonem.„Říct, že to byl závodní incident, je snadné,“ okomentoval Dennis fakt, že závodní komisaři udělili Vettelovi za zavinění nehody penalizaci průjezdu boxy.
Sebastian Vettel čelí kritice ze všech stran. Nešetřili ho ani Dennis s Whitmarshem.Současný šéf McLarenu se do závodníka pustil hned po závodě (viz tento článek).
Třiašedesátiletý Brit řekl novinářům z GPUpdate.net, že hlavním problémem mladého německého závodníka je Vettelova horká hlava. „Zdá se, že Sebastian je jednoduše příliš impulzivní. Podívejte na jeho incident s týmovým kolegou, podívejte se na kolize, kvůli kterým musel odstoupit ze závodů. Snažit se je správné, být soutěživý je správné, ale v motorsportu máme hodně starých rčení, a tohle na něj sedí lépe, než cokoli jiného: Abys dojel první, musíš nejprve dojet,“ pronesl Dennis.Bývalý šéf závodního týmu McLaren připomíná, že pokud kvůli podobným extempore přijde Vettel o titul, bude muset vinit jedině sám sebe. „Ať bude výsledek jakýkoli, pokud letos nevyhraje titul mistra světa a bude přemýšlet, proč se tak nestalo, myslím, že nejdřív by se měl zamyslet na svým jednáním. Jedna věc je vyřadit se ze závodu, ale druhá je vzít s sebou týmového kolegu nebo protivníka z jiné stáje. Téhle srážce se dalo úplně vyhnout, měl štěstí, že vyvázl potrestáním ve formě drive-through,“ vyjádřil svůj názor Dennis. Sebastian Vettel se Jensonu Buttonovi po závodě omluvil. Ani jednomu z nich to však důležité body do poháru jezdců nevrátí. Vettelovi chybí na druhého Webbera 28 bodů, lídr tabulky Hamilton je mu ještě o tři body dál. Button ztrácí na třetího Vettela čtyři body.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.