Němec Michael Schumacher, sedminásobný šampion F1, se po svém návratu do nejprestižnějšího motoristického seriálu světa trápí a začíná to přičítat svému věku. Podle nedělní zprávy serveru tn.cz jezdec Mercedesu přiznal, že se jen těžko může měřit s daleko mladšími kolegy.
"Mám motivaci všem dokázat, že nepatřím do starého železa,“ nebo "Mohu pořád závodit s nejlepšími.“ I takové výroky mohli fanoušci slyšet od německého závodníka Michaela Schumachera před letošní sezonou F1. Jenže německý šampion se po pauze bez závodění vrátil pouze do středu startovního pole. V bodování Schumacherovi patří až deváté místo. Vrchol jeho sezony? Dvě umístění těsně pod pódiem. Cíl závodit s nejlepšími je v nedohlednu.
Místo aby se Michael Schumacher s přibývajícími závody zlepšoval, jeho výkony šly dolů. V posledních pěti závodech posbíral pouhé čtyři body za dvě devátá místa. A to přinutilo německého závodníka k zamyšlení. "Jak může jednačtyřicetiletý muž být stejně dobrý jako ti třiadvacetiletí mladíci?,“ položil si řečnickou otázku Schumacher. "Je to fyzika, věk člověk nezastaví,“ dodal.
Schumacher si totiž myslel, že když zúročí své zkušenosti, bude se bít o čelo startovního pole. Jenže vozy i jezdci se vyvinuli a F1 je úplně novým sportem. "Ano, mám hodně zkušeností s řízením ve velkých rychlostech, ale jestli je můj výkon stejný, jako když jsem jezdil ve Ferrari? To se nikdy nedozvíme,“ řekl německý závodník. "Ve Ferrari jsem na sobě makal v kuse deset let a to mě dostalo na špičkovou úroveň. Teď jsem měl necelý rok,“ hájíl se Schumacher.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.