Němec Michael Schumacher, sedminásobný šampion F1, se po svém návratu do nejprestižnějšího motoristického seriálu světa trápí a začíná to přičítat svému věku. Podle nedělní zprávy serveru tn.cz jezdec Mercedesu přiznal, že se jen těžko může měřit s daleko mladšími kolegy.
"Mám motivaci všem dokázat, že nepatřím do starého železa,“ nebo "Mohu pořád závodit s nejlepšími.“ I takové výroky mohli fanoušci slyšet od německého závodníka Michaela Schumachera před letošní sezonou F1. Jenže německý šampion se po pauze bez závodění vrátil pouze do středu startovního pole. V bodování Schumacherovi patří až deváté místo. Vrchol jeho sezony? Dvě umístění těsně pod pódiem. Cíl závodit s nejlepšími je v nedohlednu.
Místo aby se Michael Schumacher s přibývajícími závody zlepšoval, jeho výkony šly dolů. V posledních pěti závodech posbíral pouhé čtyři body za dvě devátá místa. A to přinutilo německého závodníka k zamyšlení. "Jak může jednačtyřicetiletý muž být stejně dobrý jako ti třiadvacetiletí mladíci?,“ položil si řečnickou otázku Schumacher. "Je to fyzika, věk člověk nezastaví,“ dodal.
Schumacher si totiž myslel, že když zúročí své zkušenosti, bude se bít o čelo startovního pole. Jenže vozy i jezdci se vyvinuli a F1 je úplně novým sportem. "Ano, mám hodně zkušeností s řízením ve velkých rychlostech, ale jestli je můj výkon stejný, jako když jsem jezdil ve Ferrari? To se nikdy nedozvíme,“ řekl německý závodník. "Ve Ferrari jsem na sobě makal v kuse deset let a to mě dostalo na špičkovou úroveň. Teď jsem měl necelý rok,“ hájíl se Schumacher.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.