Michael Schumacher, jenž se v Belgii bude muset vypořádat s odsunem o 10 míst zpět na startovním roštu kvůli svého manévru na Rubense Barrichella v minulé velké ceně, byl na včerejší tiskové konferenci dotázán na SMS zprávu, kterou poslal svému bývalému týmovému kolegovi.
Na dotaz, zda s Barrichellem plánuje tento víkend prohodit také pár slov osobně, sedminásobný mistr světa odpověděl:
"Nemám absolutně žádný problém s tím, abych s Rubensem promluvil, měl jsem však dva důvody, proč jsem mu poslal textovku a jedním z nich bylo to, že se jedná o jeho 300. velkou cenu. V minulosti jsme toho prožili docela dost společně, takže jsem cítil, že bude vhodné, když mu poblahopřeji a vysvětlím svůj pohled.
Vnímal to trochu tak, že jsem ho chtěl vytlačit do zdi, a to samozřejmě nebylo to, o co jsem usiloval. Chtěl jsem jen velmi těsně, ale bez kontaktu, závodit. A abych to objasnil: když cítil, že to bylo jinak, bylo mi to líto."
Barrichello včera uspořádal večírek na oslavu svého 300. závodu, který jej v neděli čeká. Zúčastnil se jej i Bernie Ecclestone, z významnějších pilotů na něm chyběl pouze Schumacher.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.