Bývalý prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley se domnívá, že pokuta za týmovou režii, kterou předvedlo Ferrari ve Velké ceně Německa, není dostatečným trestem. Podle Mosleyho si tým i oba jezdci zaslouží odebrání bodů z tohoto závodu.
Letošní Velká cena Německa stále vzbuzuje vášně, přestože od ní uběhl již téměř měsíc. Více než polovinu závodu na okruhu Hockenheimring vedl Brazilec Massa na Ferrari, než byl přinejmenším podivným způsobem náhle předjet stájovým kolegou Fernandem Alonsem. Kontroverzní manévr leží v žaludku exprezidentovi FIA Maxi Mosleymu. Mezinárodní automobilová federace pod vedením Britova nástupce Jeana Todta udělila po závodě maranellskému týmu maximální možnou pokutu 100 tisíc dolarů. Mosley se domnívá, že to není trest adekvátní tak hrubému porušení pravidel, jaké jsme na Hockenheimu viděli.
Zasmušilí vítězové. Fernando Alonso a Felipe Massa v cíli Velké ceny Německa."Oba piloti Ferrari by měli přijít o body, které ve Velké ceně Německa získali," citoval včera Mosleyho německý nedělník Welt am Sonntag. "Nepředkládám žádná doporučení, ale tenkrát (na Hockenheimu) měla být udělena penalizace, nikoli pouze pokuta," zlobí se sedmdesátiletý Brit. Peněžní pokutou však aféra nekončí. Kauzou se bude zabývat Světová rada motorsportu. Orgán by měl rozhodnout, zda na Hockenheimu došlo k týmové režii, či nikoliv. Ferrari se před Radou bude zpovídat 8. září. Bývalý šéf FIA má o ideálním verdiktu jasno. Ferrari podle něj porušilo pravidla, která zakazují jakoukoli týmovou režii, měl by tedy být "vynesen tvrdý trest".
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.