Bývalý prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley se domnívá, že pokuta za týmovou režii, kterou předvedlo Ferrari ve Velké ceně Německa, není dostatečným trestem. Podle Mosleyho si tým i oba jezdci zaslouží odebrání bodů z tohoto závodu.
Letošní Velká cena Německa stále vzbuzuje vášně, přestože od ní uběhl již téměř měsíc. Více než polovinu závodu na okruhu Hockenheimring vedl Brazilec Massa na Ferrari, než byl přinejmenším podivným způsobem náhle předjet stájovým kolegou Fernandem Alonsem. Kontroverzní manévr leží v žaludku exprezidentovi FIA Maxi Mosleymu. Mezinárodní automobilová federace pod vedením Britova nástupce Jeana Todta udělila po závodě maranellskému týmu maximální možnou pokutu 100 tisíc dolarů. Mosley se domnívá, že to není trest adekvátní tak hrubému porušení pravidel, jaké jsme na Hockenheimu viděli.
Zasmušilí vítězové. Fernando Alonso a Felipe Massa v cíli Velké ceny Německa."Oba piloti Ferrari by měli přijít o body, které ve Velké ceně Německa získali," citoval včera Mosleyho německý nedělník Welt am Sonntag. "Nepředkládám žádná doporučení, ale tenkrát (na Hockenheimu) měla být udělena penalizace, nikoli pouze pokuta," zlobí se sedmdesátiletý Brit. Peněžní pokutou však aféra nekončí. Kauzou se bude zabývat Světová rada motorsportu. Orgán by měl rozhodnout, zda na Hockenheimu došlo k týmové režii, či nikoliv. Ferrari se před Radou bude zpovídat 8. září. Bývalý šéf FIA má o ideálním verdiktu jasno. Ferrari podle něj porušilo pravidla, která zakazují jakoukoli týmovou režii, měl by tedy být "vynesen tvrdý trest".
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.