Bývalý prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley se domnívá, že pokuta za týmovou režii, kterou předvedlo Ferrari ve Velké ceně Německa, není dostatečným trestem. Podle Mosleyho si tým i oba jezdci zaslouží odebrání bodů z tohoto závodu.
Letošní Velká cena Německa stále vzbuzuje vášně, přestože od ní uběhl již téměř měsíc. Více než polovinu závodu na okruhu Hockenheimring vedl Brazilec Massa na Ferrari, než byl přinejmenším podivným způsobem náhle předjet stájovým kolegou Fernandem Alonsem. Kontroverzní manévr leží v žaludku exprezidentovi FIA Maxi Mosleymu. Mezinárodní automobilová federace pod vedením Britova nástupce Jeana Todta udělila po závodě maranellskému týmu maximální možnou pokutu 100 tisíc dolarů. Mosley se domnívá, že to není trest adekvátní tak hrubému porušení pravidel, jaké jsme na Hockenheimu viděli.
Zasmušilí vítězové. Fernando Alonso a Felipe Massa v cíli Velké ceny Německa."Oba piloti Ferrari by měli přijít o body, které ve Velké ceně Německa získali," citoval včera Mosleyho německý nedělník Welt am Sonntag. "Nepředkládám žádná doporučení, ale tenkrát (na Hockenheimu) měla být udělena penalizace, nikoli pouze pokuta," zlobí se sedmdesátiletý Brit. Peněžní pokutou však aféra nekončí. Kauzou se bude zabývat Světová rada motorsportu. Orgán by měl rozhodnout, zda na Hockenheimu došlo k týmové režii, či nikoliv. Ferrari se před Radou bude zpovídat 8. září. Bývalý šéf FIA má o ideálním verdiktu jasno. Ferrari podle něj porušilo pravidla, která zakazují jakoukoli týmovou režii, měl by tedy být "vynesen tvrdý trest".
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.