V roce 1994 Nigel Mansell zvítězil ve velké ceně Austrálie, tehdy mu bylo 41 let, Juan Manuel Fangio získal poslední titul mistra světa ve svých 46 letech, Louis Chiron startoval před domácím publikem v 55 letech.
„Jak se cítím se 40 na krku? Celkem dobře, je spousta příjemnějších věcí než závody,“ prohlásil před rokem v jednom z rozhovorů Michael Schumacher. Ale v jeho hlase byla znát špetka melancholie. Dnes je o rok starší a znovu zažívá plné pracovní nasazení, když podepsal tříletý kontrakt s Mercedesem, což by znamenalo, že bude ve formuli 1 až do 44 let.
Michael je zvláštní úkaz, v posledních deseti letech nestartoval ve formuli 1 pilot starší 40 let. V letech 2000 až 2009 byl nejstarším pilotem na trati Luca Badoer, který nahradil v týmu Ferrari zraněného Felipeho Massu nebo Olivier Panis v roce 2004. Oba již překročili 38 let. Ale podívejme se na nejstarší piloty rok po roce. V roce 2001 byl nejstarším pilotem Jean Alesi (37 let), o rok později Eddie Irvine (38), v roce 2003 a 2004 již zmiňovaný Panis (37 a 38), další dvouletka patřila Michaelu Schumacherovi (36 a 37), v letech 2007 a 2008 byl veteránem David Coulthard (36 a 37) a loni Luca Badoer.
Ale ani v jednom případě nemůžeme hovořit o nějakých rekordech. Primát mezi piloty formule 1 drží legendární Louis Chiron, když se postavil na start velké ceny Monaka 1955, bylo mu 55 let a 9 měsíců. Za famózním monackým pilotem, na pomyslných stupních vítězů, skončili Philippe Etancelin (55 let, 6 měsíců, při velké ceně Francie 1952) a Arthur Legat (54 let, 7 měsíců, při velké ceně Belgie 1953).
Pozitivní zprávou pro Schumachera muže být fakt, že ti nejlepší piloti se špičkovou technikou dokázali vítězit i ve vyšším věku. Juan Manuel Fangio v roce 1957 získal mistrovský titul ve svých 46 letech, Giuseppe Nino Farina, když mu bylo téměř 44 let a Jack Brabham v roce 1966, také překročil čtyřicítku. Pokud se podíváme na vítěze jednotlivých závodů, věk se nám znovu o něco navýší, neboť Luigimu Fagiolimu bylo při triumfu ve velké ceně Francie 1951 již 53 let. Moderní éra formule 1 již nedosahuje tak ctihodného věku, i když o zkušené piloty nebyla nikdy nouze. Nigel Mansell zvítězil ve 41 letech, stalo se tak při velké ceně Austrálie 1994, svůj jediný titul (1992) získal ve 39 letech. Příklady táhnou a rozhodně nechybí, teď je to na Schumacherovi jak s tím naloží a zda překoná nějaký ten rekord.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.