Šéf Renault Eric Boullier po Velké ceně Maďarska nešetří chválou na svého jezdce Roberta Kubicu. Zároveň poodhalil zajímavé skutečnosti z nedávné historie Renaultu o jejich bývalé hvězdě - Fernandu Alonsovi.
"Největší silou je oddanost lidí. Schopnosti, oddanost a týmový duch jsou velmi důležité, protože pouze tehdy můžete dostat z lidí to nejlepší.
Pro mě je klíčovým pilot, který tlačí tým kupředu, protože chce vítězit, očividně chce to nejlepší, čeho může dosáhnout. Úplně to mění situaci. To byla podle mě největší slabost týmu minulý rok - piloti nebyli oddaní," chválí Boullier Kubicu a kritizuje Alonsa.
"Věděli jsme, že papírově máme na vítězství a zároveň i na osmé místo v loňském šampionátu. Začali jsme chápat, jak dostat tým do lepší pozice - a to právě děláme.
Chybělo vedení, směrování ze strany vrcholového vedení, chyběly jasné cíle. Obtížně se o tom hovoří, protože nechci nikoho kritizovat. Ale situace ohledně pilotů, kdy se Alonso vrátil z McLarenu a měl podepsáno s Ferrari.. pilot je klíčovou věcí pro tým a pokud není motivovaný, pokud dostatečně nepohání tým.. protože věděl, že půjde jinam.
Kubica na rozdíl od arogantního Alonsa týmu dle šéfa Renaultu týmu hodně pomohl
Pro mě to bylo klíčovou věcí, tohle udělal Kubica. Přinesl spoustu čerstvého vzduchu a motivace. Nedostek výsledků táhl tým ke dnu, protože byli velmi oddaní - jejich nedostatek pro ně byl velmi demotivující.
Žádné vedení týmu a piloti, se kterýma se špatně pracovalo - velmi arogantní a neposouvající tým správným směrem. To jsou dvě hlavní věci, které byly špatně," dodává šéf Renaultu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.