Sedminásobný mistr světa F1 Michael Schumacher i přes svou nestálou formu vyzývá svou stáj Mercedes, aby zachovala klid, a věří ve zlepšení výkonnosti při dalším závodě v Maďarsku o tomto víkendu.
Michael Schumacher v této sezoně prožívá poměrně nepovedený návrat do závodů F1, když se svým novým týmem Mercedes GP stále nemůže najít optimální formu, která by ho vrátila do soubojů o titul mistra světa. I přesto však stále věří, že další závody přinesou zlepšení. Konkrétně již ten další na maďarském okruhu Hungaroring, kde Mercedes plánuje inovovat některé prvky svých monopostů.
"Velká cena Německa pro nás skončila jednoznačným zklamáním, v posledních závodech jsme ovšem od našeho týmu viděli velkou rozmanitost výkonů," připomněl Schumacher mimo jiné úspěch týmového kolegy Rosberga ve Velké ceně Velké Británíe.
"Proto i do dalšího závodu v Maďarsku půjdu s pozitivními pocity. Je očividné, že potřebujeme lépe porozumět našim strojům, a v tomto ohledu by nám mohl pomoci právě závod v Budapešti, po němž navíc bude dostatek času ke zhodnocení našich vylepšení," prohlásil německý závodník. "Jak už jsem řekl po posledním závodě, musíme zůstat v klidu, zaměřit se na detaily a analyzovat náš výkon, abychom se poučili do dalších závodů. Toto je cesta, jak můžeme zlepšit situaci, a to nejlépe už teď při následující Velké ceně," plánoval slavný jezdec.
Šéf týmu Ross Brawn sice připustil, že jeho stroje nejsou dostatečně rychlé, budoucnost ale i tak vidí pozitivně. "Předešlý závod v Německu byl pro nás výzvou, zejména v návaznosti na pódiové pozice, jež jsme získali na Silverstonu. Byli jsme proto zklamaní, když jsme nedokázali důstojně soupeřit s nejlepšími," vysvětlil Brawn.
"Celý tým odvádí velmi dobrou práci, my ale musíme z našich strojů dostat více rychlosti a k dosažení tohoto cíle budeme nadále velmi tvrdě pracovat," slíbil šéf celé stáje a stejně jako Schumacher vzhlíží k dalšímu závodu. "V Maďarsku je technicky velmi náročný okruh, což by nám mělo poskytnout dobré podmínky pro vyzkoušení našich inovací. Snad nám to pomůže k nalezení ideálního nastavení vozidel," přál by si Brawn. "Poté následuje dvoutýdenní pauza, při které si naši zaměstnanci užijí zasloužený odpočinek. Bude to šance, jak dobít baterie před rušnou poslední třetinou sezony."
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.