Sedminásobný mistr světa F1 Michael Schumacher i přes svou nestálou formu vyzývá svou stáj Mercedes, aby zachovala klid, a věří ve zlepšení výkonnosti při dalším závodě v Maďarsku o tomto víkendu.
Michael Schumacher v této sezoně prožívá poměrně nepovedený návrat do závodů F1, když se svým novým týmem Mercedes GP stále nemůže najít optimální formu, která by ho vrátila do soubojů o titul mistra světa. I přesto však stále věří, že další závody přinesou zlepšení. Konkrétně již ten další na maďarském okruhu Hungaroring, kde Mercedes plánuje inovovat některé prvky svých monopostů.
"Velká cena Německa pro nás skončila jednoznačným zklamáním, v posledních závodech jsme ovšem od našeho týmu viděli velkou rozmanitost výkonů," připomněl Schumacher mimo jiné úspěch týmového kolegy Rosberga ve Velké ceně Velké Británíe.
"Proto i do dalšího závodu v Maďarsku půjdu s pozitivními pocity. Je očividné, že potřebujeme lépe porozumět našim strojům, a v tomto ohledu by nám mohl pomoci právě závod v Budapešti, po němž navíc bude dostatek času ke zhodnocení našich vylepšení," prohlásil německý závodník. "Jak už jsem řekl po posledním závodě, musíme zůstat v klidu, zaměřit se na detaily a analyzovat náš výkon, abychom se poučili do dalších závodů. Toto je cesta, jak můžeme zlepšit situaci, a to nejlépe už teď při následující Velké ceně," plánoval slavný jezdec.
Šéf týmu Ross Brawn sice připustil, že jeho stroje nejsou dostatečně rychlé, budoucnost ale i tak vidí pozitivně. "Předešlý závod v Německu byl pro nás výzvou, zejména v návaznosti na pódiové pozice, jež jsme získali na Silverstonu. Byli jsme proto zklamaní, když jsme nedokázali důstojně soupeřit s nejlepšími," vysvětlil Brawn.
"Celý tým odvádí velmi dobrou práci, my ale musíme z našich strojů dostat více rychlosti a k dosažení tohoto cíle budeme nadále velmi tvrdě pracovat," slíbil šéf celé stáje a stejně jako Schumacher vzhlíží k dalšímu závodu. "V Maďarsku je technicky velmi náročný okruh, což by nám mělo poskytnout dobré podmínky pro vyzkoušení našich inovací. Snad nám to pomůže k nalezení ideálního nastavení vozidel," přál by si Brawn. "Poté následuje dvoutýdenní pauza, při které si naši zaměstnanci užijí zasloužený odpočinek. Bude to šance, jak dobít baterie před rušnou poslední třetinou sezony."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.