Michael Schumacher plně chápe rozhodnutí Ferrari. Podle legendárního Němce je jasné, že se tým musí především soustředit na šampionát.
„Soustředil jsem se především na svůj závod, toto rozhodnutí jsem přímo nepocítil. Tým mě o tom vysílačkou neinformoval. Až jsem potom na jedné obrazovce zahlédl, že už Felipe není první a vítězí Fernando. Musíme se nad tím zamyslet, F1 není žádná nedělní projížďka, ale jde o šampionát a body do něj. Kdyby Alonsovi na konci roku právě těchto 7 bodů chybělo k titulu, tak by každý říkal: No co to bylo za hloupé rozhodnutí tehdy na Hockenheimu!“ míní Schumi.„Tým pracuje celý rok velmi tvrdě na tom, aby vyhrál šampionát. Mechanici tráví v garáži občas i noci. Když si uvědomíte, jak moc nákladné závody jsou a když pak má jeden ze závodníků větší šanci na titul, tak je zcela pochopitelné, že se mu tým snaží pomoci. Obvykle se k tomu přistupuje až v závěru sezony, ale je možné, že se tak stane i dřív.“
Schumacher taková rozhodnutí z dob svého působení u Ferrari zná, většinou to bylo v jeho prospěch...
„V minulosti jsem se často do podobné situace dostal i já a také jsem tím rozzlobil spoustu lidí. Jenže na ty nemůžete brát ohled, protože zde jde o šampionát, o nic jiného. Felipe měl letos smůlu a tak má méně bodů. McLaren a Red Bull jsou vpředu a letošní šampionát je hodně zamotaný. Jak se blížíme ke konci sezony, tak se každý snaží vytěžit z dané situace maximum,“ uvažuje Němec.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.