Michael Schumacher plně chápe rozhodnutí Ferrari. Podle legendárního Němce je jasné, že se tým musí především soustředit na šampionát.
„Soustředil jsem se především na svůj závod, toto rozhodnutí jsem přímo nepocítil. Tým mě o tom vysílačkou neinformoval. Až jsem potom na jedné obrazovce zahlédl, že už Felipe není první a vítězí Fernando. Musíme se nad tím zamyslet, F1 není žádná nedělní projížďka, ale jde o šampionát a body do něj. Kdyby Alonsovi na konci roku právě těchto 7 bodů chybělo k titulu, tak by každý říkal: No co to bylo za hloupé rozhodnutí tehdy na Hockenheimu!“ míní Schumi.„Tým pracuje celý rok velmi tvrdě na tom, aby vyhrál šampionát. Mechanici tráví v garáži občas i noci. Když si uvědomíte, jak moc nákladné závody jsou a když pak má jeden ze závodníků větší šanci na titul, tak je zcela pochopitelné, že se mu tým snaží pomoci. Obvykle se k tomu přistupuje až v závěru sezony, ale je možné, že se tak stane i dřív.“
Schumacher taková rozhodnutí z dob svého působení u Ferrari zná, většinou to bylo v jeho prospěch...
„V minulosti jsem se často do podobné situace dostal i já a také jsem tím rozzlobil spoustu lidí. Jenže na ty nemůžete brát ohled, protože zde jde o šampionát, o nic jiného. Felipe měl letos smůlu a tak má méně bodů. McLaren a Red Bull jsou vpředu a letošní šampionát je hodně zamotaný. Jak se blížíme ke konci sezony, tak se každý snaží vytěžit z dané situace maximum,“ uvažuje Němec.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.