HOCKENHEIM - 3. TRÉNINK; Závod byl vyhlášen za mokrý. Nešlo o nějaký velký liják, na startu dopadal na trať lehký deštík. Déšť nejvíce sedl jezdcům Red Bullu a Ferrari.
Jako první zaznamenal svůj čas Lucas di Grassi – 1:37,406. Téměř okamžitě jej překonal Sebastian Vettel s velkým rozdílem. Hodnota jeho času byla v té době 1:29,911.
Do 20. minuty byli Vettel s di Grassim jediní, kteří zaznamenali nějaký čas. Postupně se k nim začali přidávat Timo Glock, Nico Hülkenberg, Rubens Barrichello, Fernando Alonso a Adrian Sutil.
Ve dvacáté minutě na trati prudce zpomalil na trati Adrian Sutil a velmi pomalu se dostal do boxů. Po zbytek tréninku už na trať nevyjel a celkově zajel pouhá dvě kola.
Sutil v problémech mimo trať
První pozici si stále udržoval Sebastian Vettel, který se během několika kol dostal pod hranici jedné minuty a 25 sekund. Ostatní jezdci na něj ztráceli několik vteřin.
Průběžné pořadí po 25 minutách:1. Vettel -1:24,988 min2. Kobajaši -1:25,9533. Barrichello – 1:26,3674. De la Rosa – 1.27,3535. Hülkenberg – 1:29,4656. Alonso – 1:29,7547. Schumacher – 1:30,5368. Glock – 1:33,5769. Di Grassi: 1:33,800
V polovině tréninku se na trať vydali další jezdci a začal boj o nejrychlejší kolo. Před Vettela se dostal Massa, který zaznamenal nejrychlejší čas v prvním a třetím sektoru trati a okamžitě byl o osm desetin rychlejší než druhý Vettel.
Po několika kolech většina jezdců zajela zpět do boxů a na trati zůstali jen oba jezdci Renaultu a Liuzzi. Prázdná trať pomohla Kubicovi k průběžnému třetímu místu s časem 1:25.391. Petrov se téměř okamžitě dostal na Kubicovo místo a odsunul tak svého týmového kolegu na čtvrtou příčku. Svou stíhací jízdu neukončil, naopak v dalším kole porazil i Vettela a se svým časem 1:24.526 se dostal na 2. místo.
Na trať konečně vyjel i Jenson Button a svým časem se okamžitě zařadil na čtvrté místo. Jeho čas byl o sekundu pomalejší než Massův.
Ve druhé třetině tréninku začal na trati úřadovat Sébastien Buemi, který si zapsal nejlepší čas v prvním sektoru a to samé zopakoval i v tom třetím. To jej okamžitě vyneslo na první místo a Massu překonal téměř o sedm desetin – 1:23,364. Zároveň byl v té chvíli jediným, kdo se dostal pod minutu a dvacet čtyři sekund. Stále ještě měl dostatek sil na zrychlení a po dalším kole, kde získal nejrychlejší čas ve všech třech sektorech, se dostal na čas 1:21,369.
Skvělým časem jej doháněl Hülkenberg, který mu ukradl nejrychlejší první sektor, přesto byl o více než sekundu pomalejší.
Trať postupně usychala a díky tomu padaly časy velmi rychle dolů. Patnáct minut před koncem vyjel na trať Mark Webber a okamitě se zařadil na průběžné čtvrté místo. V druhém kole už neměl konkurenci a začal diktovat tempo z první pozice.
Sauber tento víkend slaví 40 let od svého vstupu do světa motosportu
Svou pozornost nejjrychlejším prvním úsekem na sebe strhnul Lewis Hamilton, který konečně také vyjel na trať. Dostal se na čtvrté místo za Webbera, Alguersuariho a Buemiho.
Stíhací jízda před koncem tréninku se rozproudila a na čele se střídali Massa, Webber a na záda jim dýchal Button. Každým kolem se čas posouval až o sekundu níže, skvělý čas v té chvíli zajel Massa – 1:17,171 min.
Zatímco nahoře pokračoval zuřivý boj o nejrychlejší kolo, Fernando Alonso se pohyboval kolem 21. pozice s časem o deset sekund pomalejším než špička. To se mělo ale rychle změnit, když sedm minut před koncem zaznamenal nejrychlejší druhý sektor a okamžitě vyskočil na první pozici časem 1:16,805. Následoval jej Sebastian Vettel, který na Alonsa ztrácel jednu desetinu. Pořadí se s blížícím koncem stále měnilo a na prvním místě se neustále střídali Webber, Vettel, Alonso.
Nejrychlejší kolo nakonec získal Sebastian Vettel s časem 1:15,103, následován Alonsem, Webberem a Massou.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.