HOCKENHEIM - 3. TRÉNINK; Závod byl vyhlášen za mokrý. Nešlo o nějaký velký liják, na startu dopadal na trať lehký deštík. Déšť nejvíce sedl jezdcům Red Bullu a Ferrari.
Jako první zaznamenal svůj čas Lucas di Grassi – 1:37,406. Téměř okamžitě jej překonal Sebastian Vettel s velkým rozdílem. Hodnota jeho času byla v té době 1:29,911.
Do 20. minuty byli Vettel s di Grassim jediní, kteří zaznamenali nějaký čas. Postupně se k nim začali přidávat Timo Glock, Nico Hülkenberg, Rubens Barrichello, Fernando Alonso a Adrian Sutil.
Ve dvacáté minutě na trati prudce zpomalil na trati Adrian Sutil a velmi pomalu se dostal do boxů. Po zbytek tréninku už na trať nevyjel a celkově zajel pouhá dvě kola.
Sutil v problémech mimo trať
První pozici si stále udržoval Sebastian Vettel, který se během několika kol dostal pod hranici jedné minuty a 25 sekund. Ostatní jezdci na něj ztráceli několik vteřin.
Průběžné pořadí po 25 minutách:1. Vettel -1:24,988 min2. Kobajaši -1:25,9533. Barrichello – 1:26,3674. De la Rosa – 1.27,3535. Hülkenberg – 1:29,4656. Alonso – 1:29,7547. Schumacher – 1:30,5368. Glock – 1:33,5769. Di Grassi: 1:33,800
V polovině tréninku se na trať vydali další jezdci a začal boj o nejrychlejší kolo. Před Vettela se dostal Massa, který zaznamenal nejrychlejší čas v prvním a třetím sektoru trati a okamžitě byl o osm desetin rychlejší než druhý Vettel.
Po několika kolech většina jezdců zajela zpět do boxů a na trati zůstali jen oba jezdci Renaultu a Liuzzi. Prázdná trať pomohla Kubicovi k průběžnému třetímu místu s časem 1:25.391. Petrov se téměř okamžitě dostal na Kubicovo místo a odsunul tak svého týmového kolegu na čtvrtou příčku. Svou stíhací jízdu neukončil, naopak v dalším kole porazil i Vettela a se svým časem 1:24.526 se dostal na 2. místo.
Na trať konečně vyjel i Jenson Button a svým časem se okamžitě zařadil na čtvrté místo. Jeho čas byl o sekundu pomalejší než Massův.
Ve druhé třetině tréninku začal na trati úřadovat Sébastien Buemi, který si zapsal nejlepší čas v prvním sektoru a to samé zopakoval i v tom třetím. To jej okamžitě vyneslo na první místo a Massu překonal téměř o sedm desetin – 1:23,364. Zároveň byl v té chvíli jediným, kdo se dostal pod minutu a dvacet čtyři sekund. Stále ještě měl dostatek sil na zrychlení a po dalším kole, kde získal nejrychlejší čas ve všech třech sektorech, se dostal na čas 1:21,369.
Skvělým časem jej doháněl Hülkenberg, který mu ukradl nejrychlejší první sektor, přesto byl o více než sekundu pomalejší.
Trať postupně usychala a díky tomu padaly časy velmi rychle dolů. Patnáct minut před koncem vyjel na trať Mark Webber a okamitě se zařadil na průběžné čtvrté místo. V druhém kole už neměl konkurenci a začal diktovat tempo z první pozice.
Sauber tento víkend slaví 40 let od svého vstupu do světa motosportu
Svou pozornost nejjrychlejším prvním úsekem na sebe strhnul Lewis Hamilton, který konečně také vyjel na trať. Dostal se na čtvrté místo za Webbera, Alguersuariho a Buemiho.
Stíhací jízda před koncem tréninku se rozproudila a na čele se střídali Massa, Webber a na záda jim dýchal Button. Každým kolem se čas posouval až o sekundu níže, skvělý čas v té chvíli zajel Massa – 1:17,171 min.
Zatímco nahoře pokračoval zuřivý boj o nejrychlejší kolo, Fernando Alonso se pohyboval kolem 21. pozice s časem o deset sekund pomalejším než špička. To se mělo ale rychle změnit, když sedm minut před koncem zaznamenal nejrychlejší druhý sektor a okamžitě vyskočil na první pozici časem 1:16,805. Následoval jej Sebastian Vettel, který na Alonsa ztrácel jednu desetinu. Pořadí se s blížícím koncem stále měnilo a na prvním místě se neustále střídali Webber, Vettel, Alonso.
Nejrychlejší kolo nakonec získal Sebastian Vettel s časem 1:15,103, následován Alonsem, Webberem a Massou.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.