HOCKENHEIM - 3. TRÉNINK; Závod byl vyhlášen za mokrý. Nešlo o nějaký velký liják, na startu dopadal na trať lehký deštík. Déšť nejvíce sedl jezdcům Red Bullu a Ferrari.
Jako první zaznamenal svůj čas Lucas di Grassi – 1:37,406. Téměř okamžitě jej překonal Sebastian Vettel s velkým rozdílem. Hodnota jeho času byla v té době 1:29,911.
Do 20. minuty byli Vettel s di Grassim jediní, kteří zaznamenali nějaký čas. Postupně se k nim začali přidávat Timo Glock, Nico Hülkenberg, Rubens Barrichello, Fernando Alonso a Adrian Sutil.
Ve dvacáté minutě na trati prudce zpomalil na trati Adrian Sutil a velmi pomalu se dostal do boxů. Po zbytek tréninku už na trať nevyjel a celkově zajel pouhá dvě kola.
Sutil v problémech mimo trať
První pozici si stále udržoval Sebastian Vettel, který se během několika kol dostal pod hranici jedné minuty a 25 sekund. Ostatní jezdci na něj ztráceli několik vteřin.
Průběžné pořadí po 25 minutách:1. Vettel -1:24,988 min2. Kobajaši -1:25,9533. Barrichello – 1:26,3674. De la Rosa – 1.27,3535. Hülkenberg – 1:29,4656. Alonso – 1:29,7547. Schumacher – 1:30,5368. Glock – 1:33,5769. Di Grassi: 1:33,800
V polovině tréninku se na trať vydali další jezdci a začal boj o nejrychlejší kolo. Před Vettela se dostal Massa, který zaznamenal nejrychlejší čas v prvním a třetím sektoru trati a okamžitě byl o osm desetin rychlejší než druhý Vettel.
Po několika kolech většina jezdců zajela zpět do boxů a na trati zůstali jen oba jezdci Renaultu a Liuzzi. Prázdná trať pomohla Kubicovi k průběžnému třetímu místu s časem 1:25.391. Petrov se téměř okamžitě dostal na Kubicovo místo a odsunul tak svého týmového kolegu na čtvrtou příčku. Svou stíhací jízdu neukončil, naopak v dalším kole porazil i Vettela a se svým časem 1:24.526 se dostal na 2. místo.
Na trať konečně vyjel i Jenson Button a svým časem se okamžitě zařadil na čtvrté místo. Jeho čas byl o sekundu pomalejší než Massův.
Ve druhé třetině tréninku začal na trati úřadovat Sébastien Buemi, který si zapsal nejlepší čas v prvním sektoru a to samé zopakoval i v tom třetím. To jej okamžitě vyneslo na první místo a Massu překonal téměř o sedm desetin – 1:23,364. Zároveň byl v té chvíli jediným, kdo se dostal pod minutu a dvacet čtyři sekund. Stále ještě měl dostatek sil na zrychlení a po dalším kole, kde získal nejrychlejší čas ve všech třech sektorech, se dostal na čas 1:21,369.
Skvělým časem jej doháněl Hülkenberg, který mu ukradl nejrychlejší první sektor, přesto byl o více než sekundu pomalejší.
Trať postupně usychala a díky tomu padaly časy velmi rychle dolů. Patnáct minut před koncem vyjel na trať Mark Webber a okamitě se zařadil na průběžné čtvrté místo. V druhém kole už neměl konkurenci a začal diktovat tempo z první pozice.
Sauber tento víkend slaví 40 let od svého vstupu do světa motosportu
Svou pozornost nejjrychlejším prvním úsekem na sebe strhnul Lewis Hamilton, který konečně také vyjel na trať. Dostal se na čtvrté místo za Webbera, Alguersuariho a Buemiho.
Stíhací jízda před koncem tréninku se rozproudila a na čele se střídali Massa, Webber a na záda jim dýchal Button. Každým kolem se čas posouval až o sekundu níže, skvělý čas v té chvíli zajel Massa – 1:17,171 min.
Zatímco nahoře pokračoval zuřivý boj o nejrychlejší kolo, Fernando Alonso se pohyboval kolem 21. pozice s časem o deset sekund pomalejším než špička. To se mělo ale rychle změnit, když sedm minut před koncem zaznamenal nejrychlejší druhý sektor a okamžitě vyskočil na první pozici časem 1:16,805. Následoval jej Sebastian Vettel, který na Alonsa ztrácel jednu desetinu. Pořadí se s blížícím koncem stále měnilo a na prvním místě se neustále střídali Webber, Vettel, Alonso.
Nejrychlejší kolo nakonec získal Sebastian Vettel s časem 1:15,103, následován Alonsem, Webberem a Massou.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.