HOCKENHEIM - 3. TRÉNINK; Závod byl vyhlášen za mokrý. Nešlo o nějaký velký liják, na startu dopadal na trať lehký deštík. Déšť nejvíce sedl jezdcům Red Bullu a Ferrari.
Jako první zaznamenal svůj čas Lucas di Grassi – 1:37,406. Téměř okamžitě jej překonal Sebastian Vettel s velkým rozdílem. Hodnota jeho času byla v té době 1:29,911.
Do 20. minuty byli Vettel s di Grassim jediní, kteří zaznamenali nějaký čas. Postupně se k nim začali přidávat Timo Glock, Nico Hülkenberg, Rubens Barrichello, Fernando Alonso a Adrian Sutil.
Ve dvacáté minutě na trati prudce zpomalil na trati Adrian Sutil a velmi pomalu se dostal do boxů. Po zbytek tréninku už na trať nevyjel a celkově zajel pouhá dvě kola.
Sutil v problémech mimo trať
První pozici si stále udržoval Sebastian Vettel, který se během několika kol dostal pod hranici jedné minuty a 25 sekund. Ostatní jezdci na něj ztráceli několik vteřin.
Průběžné pořadí po 25 minutách:1. Vettel -1:24,988 min2. Kobajaši -1:25,9533. Barrichello – 1:26,3674. De la Rosa – 1.27,3535. Hülkenberg – 1:29,4656. Alonso – 1:29,7547. Schumacher – 1:30,5368. Glock – 1:33,5769. Di Grassi: 1:33,800
V polovině tréninku se na trať vydali další jezdci a začal boj o nejrychlejší kolo. Před Vettela se dostal Massa, který zaznamenal nejrychlejší čas v prvním a třetím sektoru trati a okamžitě byl o osm desetin rychlejší než druhý Vettel.
Po několika kolech většina jezdců zajela zpět do boxů a na trati zůstali jen oba jezdci Renaultu a Liuzzi. Prázdná trať pomohla Kubicovi k průběžnému třetímu místu s časem 1:25.391. Petrov se téměř okamžitě dostal na Kubicovo místo a odsunul tak svého týmového kolegu na čtvrtou příčku. Svou stíhací jízdu neukončil, naopak v dalším kole porazil i Vettela a se svým časem 1:24.526 se dostal na 2. místo.
Na trať konečně vyjel i Jenson Button a svým časem se okamžitě zařadil na čtvrté místo. Jeho čas byl o sekundu pomalejší než Massův.
Ve druhé třetině tréninku začal na trati úřadovat Sébastien Buemi, který si zapsal nejlepší čas v prvním sektoru a to samé zopakoval i v tom třetím. To jej okamžitě vyneslo na první místo a Massu překonal téměř o sedm desetin – 1:23,364. Zároveň byl v té chvíli jediným, kdo se dostal pod minutu a dvacet čtyři sekund. Stále ještě měl dostatek sil na zrychlení a po dalším kole, kde získal nejrychlejší čas ve všech třech sektorech, se dostal na čas 1:21,369.
Skvělým časem jej doháněl Hülkenberg, který mu ukradl nejrychlejší první sektor, přesto byl o více než sekundu pomalejší.
Trať postupně usychala a díky tomu padaly časy velmi rychle dolů. Patnáct minut před koncem vyjel na trať Mark Webber a okamitě se zařadil na průběžné čtvrté místo. V druhém kole už neměl konkurenci a začal diktovat tempo z první pozice.
Sauber tento víkend slaví 40 let od svého vstupu do světa motosportu
Svou pozornost nejjrychlejším prvním úsekem na sebe strhnul Lewis Hamilton, který konečně také vyjel na trať. Dostal se na čtvrté místo za Webbera, Alguersuariho a Buemiho.
Stíhací jízda před koncem tréninku se rozproudila a na čele se střídali Massa, Webber a na záda jim dýchal Button. Každým kolem se čas posouval až o sekundu níže, skvělý čas v té chvíli zajel Massa – 1:17,171 min.
Zatímco nahoře pokračoval zuřivý boj o nejrychlejší kolo, Fernando Alonso se pohyboval kolem 21. pozice s časem o deset sekund pomalejším než špička. To se mělo ale rychle změnit, když sedm minut před koncem zaznamenal nejrychlejší druhý sektor a okamžitě vyskočil na první pozici časem 1:16,805. Následoval jej Sebastian Vettel, který na Alonsa ztrácel jednu desetinu. Pořadí se s blížícím koncem stále měnilo a na prvním místě se neustále střídali Webber, Vettel, Alonso.
Nejrychlejší kolo nakonec získal Sebastian Vettel s časem 1:15,103, následován Alonsem, Webberem a Massou.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.