Stáj Force India potvrdila, že jejich testovací pilot Paul di Resta nezasáhne do pátečních tréninků kvůli velkému rozdílu mezi pneumatikami, které veze Bridgestone do Německa.
Di Resta letos obvykle nastupoval místo jednoho ze závodních pilotů do prvního pátečního tréninku. Jenže Adrian Sutil s Vitantoniem Liuzzim na Hockenheimringu potřebují co nejlépe poznat chování velmi odlišných směsí pneumatik.
Bridgestone totiž poprvé v historii dovezl zároveň svou nejtvrdší a nejměkčí směs - pouze mezi těmito dvěma si budou moc piloti volit v případě, že nebude pršet. Přitom je obvyklé, aby se lišily maximálně o dva stupně tvrdosti. Po vzrušující podívané v Kanadě, k níž přispěly pneumatiky a zajímavé strategie, se japonský výrobce pneumatik rozhodl přivézt super-měkkou a tvrdou směs, aby svým dílem zkusil zatraktivnit závod.
Di Resta před svým výjezdem ze silverstonských garáží
Di Resta je rozhodnutím týmu přirozeně zklamaný: "Je to škoda, ale rozhodnutí plně chápu. Do Hockenheimu Bridgestone přiveze dvě směsi, které se liší o dva stupně: super-měkkou a tvrdou - místo obvyklého rozdílu o jeden stupeň. Piloti a inženýři je proto musí dobře poznat. Rozhodnutí přišlo relativně pozdě, ale raději takto, než udělat chybu v kritické fázi sezóny."
Na Hungaroringu o týden později by se Di Resta už ale opět měl dočkat: "V Maďarsku budu zpět, vystřídám Tonia v prvním tréninku, takže tam budu pokračovat."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.