ZE ZÁKULISÍ MERCEDESU; Po neděli bylo v garáži Mercedesu tolik radosti a slávy, jakou očití svědkové nepamatují od vítězství Brawnu GP v loňském šampionátu. Rosberg však po závodě přiznal, jaký problém jejich vůz trápí.
Radost po skončení Velké ceny Británie byla pochopitelná. Ross Brawn v pátek vypadal docela odevzdaně: hovořil o potřebě konsolidace jejich týmu a o možnosti přesunutí větší části zdrojů k budoucímu autu. Po katastrofálním víkendu ve Valencii se tým mohl opět radovat ze slušného výsledku: Rosberg na pódiu, horší Schumacher také na bodech.
Brawn během oslav přihodil pár zajímavostí z loňského roku, kdy se snažil najít pro tým Brawn GP seriózního kupce. Loni byl údajně velmi blízko dohody s Tony Fernandesem a jeho malajskými sponzory, kteří letos oživili Lotus a dělají na nováčka hezké pokroky.
Nico kromě radosti po víkendu ale také odhalil, že se jim nedaří přinutit jejich F-kanál k efektivnímu fungování. Drobné přínosy tam stále jsou, ovšem za dlouhou dobu od jeho nasazení se týmu nedaří přimět ho k lepšímu fungování.
Nejsem sice odborník na aerodynamiku, ale už od prvního pohledu mi bylo zřejmé, že otvory na horní náběhové straně zadního křídla se zahnutou trubkou v jeho středu a bez žraločí ploutve nad motorem nemohou fungovat tak dobře jako sofistikovaný systém McLarenu, jehož vysokotlaký vstup vzduchu se nachází v horní části nosu před kokpitem.
Zadní křídlo Mercedesu W01
Těším se do Hockenheimu, protože uděláme další pokroky, jelikož velké věci jako F-kanál na našem voze stále správně nefungují. Jakmile se nám je podaří zprovoznit, bude to další velký krok vpřed," prohlásil Rosberg doslova.
Velká cena Německa bude ještě důležitější pro jeho mnohem slavnějšího kolegu, který se kvůli stále se nedostavujícím výsledkům dostává pod čím dále větší tlak.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.