ZE ZÁKULISÍ MERCEDESU; Po neděli bylo v garáži Mercedesu tolik radosti a slávy, jakou očití svědkové nepamatují od vítězství Brawnu GP v loňském šampionátu. Rosberg však po závodě přiznal, jaký problém jejich vůz trápí.
Radost po skončení Velké ceny Británie byla pochopitelná. Ross Brawn v pátek vypadal docela odevzdaně: hovořil o potřebě konsolidace jejich týmu a o možnosti přesunutí větší části zdrojů k budoucímu autu. Po katastrofálním víkendu ve Valencii se tým mohl opět radovat ze slušného výsledku: Rosberg na pódiu, horší Schumacher také na bodech.
Brawn během oslav přihodil pár zajímavostí z loňského roku, kdy se snažil najít pro tým Brawn GP seriózního kupce. Loni byl údajně velmi blízko dohody s Tony Fernandesem a jeho malajskými sponzory, kteří letos oživili Lotus a dělají na nováčka hezké pokroky.
Nico kromě radosti po víkendu ale také odhalil, že se jim nedaří přinutit jejich F-kanál k efektivnímu fungování. Drobné přínosy tam stále jsou, ovšem za dlouhou dobu od jeho nasazení se týmu nedaří přimět ho k lepšímu fungování.
Nejsem sice odborník na aerodynamiku, ale už od prvního pohledu mi bylo zřejmé, že otvory na horní náběhové straně zadního křídla se zahnutou trubkou v jeho středu a bez žraločí ploutve nad motorem nemohou fungovat tak dobře jako sofistikovaný systém McLarenu, jehož vysokotlaký vstup vzduchu se nachází v horní části nosu před kokpitem.
Zadní křídlo Mercedesu W01
Těším se do Hockenheimu, protože uděláme další pokroky, jelikož velké věci jako F-kanál na našem voze stále správně nefungují. Jakmile se nám je podaří zprovoznit, bude to další velký krok vpřed," prohlásil Rosberg doslova.
Velká cena Německa bude ještě důležitější pro jeho mnohem slavnějšího kolegu, který se kvůli stále se nedostavujícím výsledkům dostává pod čím dále větší tlak.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.