ZE ZÁKULISÍ MCLARENU; Pátek na Silverstone nebyl z pohledu McLarenu úspěšným dnem. Do tréninků nasadili nové výfuky, které plánovali až pro Hockenheim a od kterých si hodně slibovali - jenže nefungovaly tak, jak si tým představoval. Kdo chtěl nasadit staré a proč si je Hamilton chtěl nechat?
Lewis sice s jejich fungováním nebyl úplně spokojen, ale cítil více přítlaku a vehementně se dožadoval, aby s nimi pokračovali i v sobotu. O jejich sundání z vozu nechtěl ani slyšet.
I když definitivní rozhodnutí učinil až šéf týmu, Hamilton byl přehlasován zejména Jensonem Buttonem, který se s velkými rozdíly v přítlaku vyrovnával mnohem hůře než on, a také inženýry, kteří měli velké obavy z přehřátí a z toho, že by vůz nedojel do cíle závodu. Proto se tým nakonec rozhodl nasadit starší, dobře známé a bez problémů fungující díly.
Button Rosbergovi v Silverstone nestačil - musel šetřit benzín
Další peripetie zažil během Velké ceny Británie Jenson Button. O tom, jaké nervy prožíval, se toho moc nenapsalo. Problém vznikl kvůli jeho nevydařené kvalifikaci, po níž mu tým naordinoval velmi agresivní strategii s menším množstvím paliva v nádrži než měl Hamilton.
Méně paliva pro něj na startu až ze 14. pozice představovalo výhodu: byl lehčí a měl větší šanci na předjíždění soupeřů. Tým spoléhal, že Button předjede po startu co nejvíce soupeřů a pak bude uprostřed závodu v klubku jezdců na bodovaných pozicích se stejnou rychlostí (v Silverstone to byl Alonso, Kubica a Rosberg) šetřit palivo jak šílenec.
Problém však byl, že si Button po startu vedl lépe, než s čím počítali stratégové v optimističtějších odhadech. V neděli mohl být na pódiu. Rosberg se trápil s poškozeným autem, ale Jenson se nebyl schopen přiblížit na dostřel Mercedesu, protože motor v jeho monopostu jel v šetřícím režimu s utlumeným výkonem.
Buttonovi se po dojezdu do cíle hodně ulevilo
Situace byla opravdu kritická a hrozilo mu, že nedojede do cíle. McLaren měl kliku s výjezdem safety-caru, za nímž ušetřili další cenné množství benzínu. Nakonec vše z pohledu týmu dopadlo nad očekávání dobře: krom stříbrného Hamiltona se mohl radovat i Button ze čtvrté slušně bodované pozice.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.