Podle soupeřů Ferrari je nesmyslné označovat Velkou cenu Evropy za zmanipulovanou ze strany FIA. Dle nich měla italská stáj zkrátka velkou smůlu.
Ačkoliv Alonso a Ferrari zuřili, že odkládáním trestu za nepovolené předjetí safety-caru Lewis Hamilton nepřišel o svou pozici, ostatní týmy nesouhlasí s tím, že by na rozhodnutí komisařů bylo něco špatného.
Dle šéfa Red Bullu Christiana Hornera události ve Valencii opět zvýraznily některé oblasti pravidel týkající se safety-caru, které by se daly vylepšit, nesouhlasí však s tím, že došlo k něčemu hanebnému: "Nemyslím si to. Pravidla ohledně safety-caru včera nehrála do karet Ferrari a McLaren byl možná trochu darebný v tom, jak se zachoval, ale byl za to potrestán. Nic je to zřejmě nestálo, ale tak se to nakonec vyvrbilo. Nemyslím si, že to bylo zmanipulované. FIA by se jen měla v budoucnu podívat na pravidla týkající se safety-caru."
Technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne dodal: "Vždy, když začneme měnit pravidla, vždy když se něco změní, dojde na všechny možné varianty. Charlie [Whiting - ředitel závodu FIA] se snaží odvádět svou práci podle toho, jak to vidí a má to těžké, jako všichni. A tak došlo i k této situaci."
Hamilton před výjezdem safety-caru před Alonsem těsně vedl
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nechápe, proč byl Alonso tak naštvaný, když Hamilton byl za svou chybu potrestán dle normální procedury FIA: "Podívejte se na samotný incident - bylo to velmi, velmi obtížné vyhnout se tomu, co se stalo - bylo to tam těsné. Situace vždy projednávají komisaři. Učiní rozhodnutí. Dle mých zkušeností se závoděním je to úplně normální, ale Fernando asi má jiné zkušenosti."
Alonso zůstává naštvaný, protože výjezd safety-caru mu zničil šanci stanout na pódiu: "Nevím, jaký by měl [Hamilton] dostat trest. Když vyjel safety-car, byl jsem metr za ním. Dojel druhý, já osmý. Respektoval jsem pravidla, on nikoliv. To je můj názor. Bylo to poprvé, co jsem viděl, že někdo předjel safety-car."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.