Dle šéfa Red Bullu Christiana Hornera je smlouva s Pirelli pro Formuli 1 fantastickou zprávou. Italská společnost se od příštího roku stane místo Bridgestonu výhradním dodavatelem pneumatik pro F1.
Horner je rovněž spokojený s tím, že zůstanou zachována 13" kola místo zvažovaných 18", na jejichž zavedení tlačil Michelin.
"Myslím, že to je fantastická zpráva, že se Pirelli stane dodavatelem pneumatik pro Formuli 1. Je to kvalitní společnost, Formule 1 bude mít další skvělé jméno.
Nejdůležitější je, že netrvali na změnách pravidel, takže nám dodají velmi podobné pneumatiky, které nyní k naší spokojenosti dostáváme od Bridgestone - společnosti, která za posledních několik let odvádí skvělou práci" prohlásil Horner ve Valencii. "Je to pozitivní pro F1 a myslím, že spolupráce s nimi bude velmi zajímavá."
Rozhodnutí o novém dodavateli pneumatik přišlo poměrně pozdě, týmy již dávno zahájily vývoj vozů pro rok 2011, proto společně připravili dokument, v němž specifikovali své nároky na budoucí pneumatiky. Požadovali, aby se příští směsi co nejvíce podobaly těm, které v současnosti vyrábí Bridgestone.
Red Bull pilotovaný Webberem na super-měkké směsi Bridgestonu
Přestože si u Pirelli nekladli žádné podmínky, dle Hornera by F1 měla s novým dodavatelem spolupracovat, aby se společně dohodli na tom, co by šlo na směsích pneumatik v roce 2011 změnit pro zatraktivnění závodů.
"Myslím, že to je něco, na co se musíme pečlivě podívat, protože dojde k odstranění dvojitých difuzorů a tím ke snížení přítlaku vozů, s čímž se původně nepočítalo. V první řadě to byla nejspíše chyba, že dvojité difuzory byly vůbec povoleny," pokračuje šéf Red Bullu.
"S novým dodavatelem pneumatik máme příležitost udělat něco odlišně, což by mohlo vést k většímu počtu závodů podobným tomu montrealskému, což by podle mě bylo fantastické," dodává.
Pirelli sídlící v Miláně, kde se nachází i jejich vývojové centrum, bude pneumatiky pro F1 vyrábět ve své továrně v tureckém Izmiru. Společnost prohlásila, že se bude snažit evolucí dále rozvíjet současné směsi. Smlouva s F1 údajně nebude mít "žádný dopad" na jejich finanční strategii.
První jízdy na pneumatikách nového dodavatele by se měly uskutečnit hned po skončení letošní sezóny v Abú Zábí. Týmy si budou moci otestovat jejich směsi a nasbírat cenná data pro příští rok.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.