Dle šéfa Red Bullu Christiana Hornera je smlouva s Pirelli pro Formuli 1 fantastickou zprávou. Italská společnost se od příštího roku stane místo Bridgestonu výhradním dodavatelem pneumatik pro F1.
Horner je rovněž spokojený s tím, že zůstanou zachována 13" kola místo zvažovaných 18", na jejichž zavedení tlačil Michelin.
"Myslím, že to je fantastická zpráva, že se Pirelli stane dodavatelem pneumatik pro Formuli 1. Je to kvalitní společnost, Formule 1 bude mít další skvělé jméno.
Nejdůležitější je, že netrvali na změnách pravidel, takže nám dodají velmi podobné pneumatiky, které nyní k naší spokojenosti dostáváme od Bridgestone - společnosti, která za posledních několik let odvádí skvělou práci" prohlásil Horner ve Valencii. "Je to pozitivní pro F1 a myslím, že spolupráce s nimi bude velmi zajímavá."
Rozhodnutí o novém dodavateli pneumatik přišlo poměrně pozdě, týmy již dávno zahájily vývoj vozů pro rok 2011, proto společně připravili dokument, v němž specifikovali své nároky na budoucí pneumatiky. Požadovali, aby se příští směsi co nejvíce podobaly těm, které v současnosti vyrábí Bridgestone.
Red Bull pilotovaný Webberem na super-měkké směsi Bridgestonu
Přestože si u Pirelli nekladli žádné podmínky, dle Hornera by F1 měla s novým dodavatelem spolupracovat, aby se společně dohodli na tom, co by šlo na směsích pneumatik v roce 2011 změnit pro zatraktivnění závodů.
"Myslím, že to je něco, na co se musíme pečlivě podívat, protože dojde k odstranění dvojitých difuzorů a tím ke snížení přítlaku vozů, s čímž se původně nepočítalo. V první řadě to byla nejspíše chyba, že dvojité difuzory byly vůbec povoleny," pokračuje šéf Red Bullu.
"S novým dodavatelem pneumatik máme příležitost udělat něco odlišně, což by mohlo vést k většímu počtu závodů podobným tomu montrealskému, což by podle mě bylo fantastické," dodává.
Pirelli sídlící v Miláně, kde se nachází i jejich vývojové centrum, bude pneumatiky pro F1 vyrábět ve své továrně v tureckém Izmiru. Společnost prohlásila, že se bude snažit evolucí dále rozvíjet současné směsi. Smlouva s F1 údajně nebude mít "žádný dopad" na jejich finanční strategii.
První jízdy na pneumatikách nového dodavatele by se měly uskutečnit hned po skončení letošní sezóny v Abú Zábí. Týmy si budou moci otestovat jejich směsi a nasbírat cenná data pro příští rok.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.