Dle šéfa Red Bullu Christiana Hornera je smlouva s Pirelli pro Formuli 1 fantastickou zprávou. Italská společnost se od příštího roku stane místo Bridgestonu výhradním dodavatelem pneumatik pro F1.
Horner je rovněž spokojený s tím, že zůstanou zachována 13" kola místo zvažovaných 18", na jejichž zavedení tlačil Michelin.
"Myslím, že to je fantastická zpráva, že se Pirelli stane dodavatelem pneumatik pro Formuli 1. Je to kvalitní společnost, Formule 1 bude mít další skvělé jméno.
Nejdůležitější je, že netrvali na změnách pravidel, takže nám dodají velmi podobné pneumatiky, které nyní k naší spokojenosti dostáváme od Bridgestone - společnosti, která za posledních několik let odvádí skvělou práci" prohlásil Horner ve Valencii. "Je to pozitivní pro F1 a myslím, že spolupráce s nimi bude velmi zajímavá."
Rozhodnutí o novém dodavateli pneumatik přišlo poměrně pozdě, týmy již dávno zahájily vývoj vozů pro rok 2011, proto společně připravili dokument, v němž specifikovali své nároky na budoucí pneumatiky. Požadovali, aby se příští směsi co nejvíce podobaly těm, které v současnosti vyrábí Bridgestone.
Red Bull pilotovaný Webberem na super-měkké směsi Bridgestonu
Přestože si u Pirelli nekladli žádné podmínky, dle Hornera by F1 měla s novým dodavatelem spolupracovat, aby se společně dohodli na tom, co by šlo na směsích pneumatik v roce 2011 změnit pro zatraktivnění závodů.
"Myslím, že to je něco, na co se musíme pečlivě podívat, protože dojde k odstranění dvojitých difuzorů a tím ke snížení přítlaku vozů, s čímž se původně nepočítalo. V první řadě to byla nejspíše chyba, že dvojité difuzory byly vůbec povoleny," pokračuje šéf Red Bullu.
"S novým dodavatelem pneumatik máme příležitost udělat něco odlišně, což by mohlo vést k většímu počtu závodů podobným tomu montrealskému, což by podle mě bylo fantastické," dodává.
Pirelli sídlící v Miláně, kde se nachází i jejich vývojové centrum, bude pneumatiky pro F1 vyrábět ve své továrně v tureckém Izmiru. Společnost prohlásila, že se bude snažit evolucí dále rozvíjet současné směsi. Smlouva s F1 údajně nebude mít "žádný dopad" na jejich finanční strategii.
První jízdy na pneumatikách nového dodavatele by se měly uskutečnit hned po skončení letošní sezóny v Abú Zábí. Týmy si budou moci otestovat jejich směsi a nasbírat cenná data pro příští rok.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.