McLaren představí vlastní řešení nízko položených výfuků po vzoru Red Bullu během Velké ceny Británie.
Výfuky u podlahy umožňují horkému vzduchu proudit skrz difuzor, v němž dokážou urychlit proudění a podstatně zvýšit generovaný přítlak. Přínosy tohoto řešení se odhadují na půl vteřiny na kolo.
McLaren má novou verzi výfuků již hotovou, ale před nasazením ji hodlá nejprve vyzkoušet v rámci povolených dní testů v přímém směru.
"Všechny ostatní týmy se snaží napodobit toto řešení, jak je známo. Jedná se o docela významný pokrok ve výkonnosti. Máme za cíl to přivézt na Velkou cenu Británie a chceme, aby od počátku fungovalo.
Jsou s tím spojené jisté technické výzvy: když přímo na kapotáž směřujete vzduch z výfuků, může to samozřejmě vést k vysokým teplotám. Není to bez problémů, nasadit na vůz takový systém rovnou, když ho ani nemůžete řádně otestovat.
Provedeme zkoušky během dne zaměřeného na aerodynamiku ještě před Silverstonem, aby nám, jak doufáme, fungoval v trénincích a během závodu," popisuje nasazení nových úprav Paddy Lowe.
Hamilton za volantem MP4-25 v Kanadě
Přiznal přitom, že v McLarenu panuje zklamání z toho, že je s tímto systémem předběhlo Ferrari. Nicméně to Scuderii nezaručuje, že budou o nadcházejícím víkendu ve Valencii na špici.
"Budeme si muset počkat na to, jak se jim s tím bude dařit. Je to škoda, že ostatní byli rychlejšií s nasazením tohoto řešení, ale jsme tam, kde jsme. Bude záležet na každém okruhu, jak jeho vlastnosti sednou některým autům a jiným ne. Například Ferrari se hodně trápilo v Turecku. Nedokážu ale o nic lépe odhadnout, jak dopadnou, než jak dopadneme my.
Je to hodně velký projekt - ne jen kvůli tomu, že máte nový systém výfuků a s tím spojenou spoustu výzev - ale kvůli tomu, že se jej snažíte nasadit rychle.
Z pohledu rizik jeho nasazení v prvním závodě si docela věříme, že bude fungovat tak, jak očekáváme. Zkoušíme jej v aerodynamickém tunelu, fungování můžeme vyhodnocovat také na simulátoru. Takže si myslím, že jsme velmi dobře připraveni na jeho využití. Více starostí budeme mít s jeho spolehlivostí a fungováním během závodu," dodává šéf vývoje McLarenu.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.