Piloti stáje Lotus Heikki Kovalainen a Jarno Trulli budou mít při nedělní Velké ceně Evropy F1 ve Valencii vozy se speciálním logem, aby tak oslavili pětistou Velkou cenou slavné značky Lotus.
Do Valencie přiletí také syn zakladatele stáje Colina Chapmana Clive s rodinou, aby byli slavnostní chvíli přítomni. Tým věří, že při závodě bude vidět i díky výkonům vozů. "Posledních několik závodů bylo pro nás pozitivních, každým víkendem se zlepšujeme a máme v plánu v tom vytrvat," řekl finský pilot Heikki Kovalainen, který věří, že Lotus bude brzy vážnou hrozbou pro zavedné týmy.
"Neohlížíme se na další nové týmy, v Kanadě jsme je jasně předčili. Hledíme, abychom se přibližovali těm, co jsou před námi. Myslím, že se nám to brzy podaří," soudí Fin. "Tenhle víkend bude pro Lotus historický, a já myslím, že začínáme dokazovat, že máme právo nosit to slavné jméno. Je nám ctí být jeho součástí a je fantastické, že ve Valencii budeme moci oslavit velký mezník."
Technický šéf týmu Mike Gascoyne věří, že řada vylepšení plánovaná pro tento víkend pomůže zvednout výkon obou vozů. "Těším se, jsem nadšený, že můžeme oslavit pětistý závod Lotusu a napsat další kapitolu do historie motorismu," řekl Gascoyne. "Během této sezony jsme ušli už dlouhou cestu, ale máme toho ještě hodně před sebou, pokud chceme něco přidat ke slavné historii Lotusu. Jsme velmi hrdí, že můžeme nést toto legendární jméno. Bude skvělé oslavit to s Clivem, šéfem Tonym Fernandesem a celým týmem," doplnil.
"Valencie je okruh, který mám rád, také město je velmi krásné. Těším se na závod, je pro mě velká čest být součástí tak slavného týmu," řekl italský pilot Jarno Trulli. "Budu mít nové šasi. Doufám, že mi pomůže k lepšímu výkonu a že budu mít víc štěstí než v Kanadě," dodal jezdec, který předcházející Velkou cenu Kanady nedokončil kvůli problémům s brzdami.
Tým Lotus vyhrál v F1 třiasedmdesát závodů, sedmkrát získal Pohár konstruktérů a vybojoval šest titulů mistra světa. Posledním šampionem v barvách stáje Lotus byl v roce 1978 Američan Mario Andretti.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.