Piloti stáje Lotus Heikki Kovalainen a Jarno Trulli budou mít při nedělní Velké ceně Evropy F1 ve Valencii vozy se speciálním logem, aby tak oslavili pětistou Velkou cenou slavné značky Lotus.
Do Valencie přiletí také syn zakladatele stáje Colina Chapmana Clive s rodinou, aby byli slavnostní chvíli přítomni. Tým věří, že při závodě bude vidět i díky výkonům vozů. "Posledních několik závodů bylo pro nás pozitivních, každým víkendem se zlepšujeme a máme v plánu v tom vytrvat," řekl finský pilot Heikki Kovalainen, který věří, že Lotus bude brzy vážnou hrozbou pro zavedné týmy.
"Neohlížíme se na další nové týmy, v Kanadě jsme je jasně předčili. Hledíme, abychom se přibližovali těm, co jsou před námi. Myslím, že se nám to brzy podaří," soudí Fin. "Tenhle víkend bude pro Lotus historický, a já myslím, že začínáme dokazovat, že máme právo nosit to slavné jméno. Je nám ctí být jeho součástí a je fantastické, že ve Valencii budeme moci oslavit velký mezník."
Technický šéf týmu Mike Gascoyne věří, že řada vylepšení plánovaná pro tento víkend pomůže zvednout výkon obou vozů. "Těším se, jsem nadšený, že můžeme oslavit pětistý závod Lotusu a napsat další kapitolu do historie motorismu," řekl Gascoyne. "Během této sezony jsme ušli už dlouhou cestu, ale máme toho ještě hodně před sebou, pokud chceme něco přidat ke slavné historii Lotusu. Jsme velmi hrdí, že můžeme nést toto legendární jméno. Bude skvělé oslavit to s Clivem, šéfem Tonym Fernandesem a celým týmem," doplnil.
"Valencie je okruh, který mám rád, také město je velmi krásné. Těším se na závod, je pro mě velká čest být součástí tak slavného týmu," řekl italský pilot Jarno Trulli. "Budu mít nové šasi. Doufám, že mi pomůže k lepšímu výkonu a že budu mít víc štěstí než v Kanadě," dodal jezdec, který předcházející Velkou cenu Kanady nedokončil kvůli problémům s brzdami.
Tým Lotus vyhrál v F1 třiasedmdesát závodů, sedmkrát získal Pohár konstruktérů a vybojoval šest titulů mistra světa. Posledním šampionem v barvách stáje Lotus byl v roce 1978 Američan Mario Andretti.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.