Po Velké ceně Kanady se na adresu Michaela Schumachera opět snesla vlna kritiky. Poté, co Martin Brundle označil jeho jízdu "otřesnou," si jej vzal na mušku i další bývalý pilot - David Coulthard.
Schumacher se během závodu v Montrealu zapojil do několika incidentů: s Robertem Kubicou, Felipem Massou a Vitantoniem Liuzzim. Komisaři je prošetřili, ale neshledali na jeho počínání nic závažného.
Coulthard to však vidí jinak. Nejprve zkritizoval jeho rychlost: "V boxech byl třikrát a v posledním stintu jezdil o čtyři sekundy pomaleji než ti nejrychlejší. Nedokázal přimět pneumatiky správně pracovat, a tak se podle mě uchýlil k hodně sporným manévrům, aby ubránil svou pozici.
Měl štěstí, že nebyl potrestán za svou poslední kolizi s Massou, svým bývalým chráněncem z Ferrari. Pravidla jsou jasná: nemůžete při brzdění dvakrát změnit směr. Netuším, proč jej nepotrestali," uvádí bývalý závodní pilot, který kanadský závod komentoval pro BBC.
"Co je s ním? Nevím, ale něco mi zde očividně schází. Je to jako jeden krok kupředu, ale zároveň dva kroky zpět. Nemyslím, že by přišel o své reflexy, je fit a je třeba uznat, že předvedl kousky svého známého závodního umění - předjetí Alonsa v posledním kole v Monaku bylo jako návštěva ducha ze Schumiho minulosti.
Podle mě to, co se změnilo, je F1. Michaelovo trápení se s novými pneumatikami je dobře zdokumentováno, mám však další teorii: není fanouškem otáček omezených na 18 000 za min. Škála výkonu dnešních motorů je velmi omezená, chybí točivý moment. Celý závod trávíte řazením. Ke konci své kariéry jsem si F1 kvůli toho už moc neužíval," dodává Coulthard.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.