Po Velké ceně Kanady se na adresu Michaela Schumachera opět snesla vlna kritiky. Poté, co Martin Brundle označil jeho jízdu "otřesnou," si jej vzal na mušku i další bývalý pilot - David Coulthard.
Schumacher se během závodu v Montrealu zapojil do několika incidentů: s Robertem Kubicou, Felipem Massou a Vitantoniem Liuzzim. Komisaři je prošetřili, ale neshledali na jeho počínání nic závažného.
Coulthard to však vidí jinak. Nejprve zkritizoval jeho rychlost: "V boxech byl třikrát a v posledním stintu jezdil o čtyři sekundy pomaleji než ti nejrychlejší. Nedokázal přimět pneumatiky správně pracovat, a tak se podle mě uchýlil k hodně sporným manévrům, aby ubránil svou pozici.
Měl štěstí, že nebyl potrestán za svou poslední kolizi s Massou, svým bývalým chráněncem z Ferrari. Pravidla jsou jasná: nemůžete při brzdění dvakrát změnit směr. Netuším, proč jej nepotrestali," uvádí bývalý závodní pilot, který kanadský závod komentoval pro BBC.
"Co je s ním? Nevím, ale něco mi zde očividně schází. Je to jako jeden krok kupředu, ale zároveň dva kroky zpět. Nemyslím, že by přišel o své reflexy, je fit a je třeba uznat, že předvedl kousky svého známého závodního umění - předjetí Alonsa v posledním kole v Monaku bylo jako návštěva ducha ze Schumiho minulosti.
Podle mě to, co se změnilo, je F1. Michaelovo trápení se s novými pneumatikami je dobře zdokumentováno, mám však další teorii: není fanouškem otáček omezených na 18 000 za min. Škála výkonu dnešních motorů je velmi omezená, chybí točivý moment. Celý závod trávíte řazením. Ke konci své kariéry jsem si F1 kvůli toho už moc neužíval," dodává Coulthard.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.