Po Velké ceně Kanady se na adresu Michaela Schumachera opět snesla vlna kritiky. Poté, co Martin Brundle označil jeho jízdu "otřesnou," si jej vzal na mušku i další bývalý pilot - David Coulthard.
Schumacher se během závodu v Montrealu zapojil do několika incidentů: s Robertem Kubicou, Felipem Massou a Vitantoniem Liuzzim. Komisaři je prošetřili, ale neshledali na jeho počínání nic závažného.
Coulthard to však vidí jinak. Nejprve zkritizoval jeho rychlost: "V boxech byl třikrát a v posledním stintu jezdil o čtyři sekundy pomaleji než ti nejrychlejší. Nedokázal přimět pneumatiky správně pracovat, a tak se podle mě uchýlil k hodně sporným manévrům, aby ubránil svou pozici.
Měl štěstí, že nebyl potrestán za svou poslední kolizi s Massou, svým bývalým chráněncem z Ferrari. Pravidla jsou jasná: nemůžete při brzdění dvakrát změnit směr. Netuším, proč jej nepotrestali," uvádí bývalý závodní pilot, který kanadský závod komentoval pro BBC.
"Co je s ním? Nevím, ale něco mi zde očividně schází. Je to jako jeden krok kupředu, ale zároveň dva kroky zpět. Nemyslím, že by přišel o své reflexy, je fit a je třeba uznat, že předvedl kousky svého známého závodního umění - předjetí Alonsa v posledním kole v Monaku bylo jako návštěva ducha ze Schumiho minulosti.
Podle mě to, co se změnilo, je F1. Michaelovo trápení se s novými pneumatikami je dobře zdokumentováno, mám však další teorii: není fanouškem otáček omezených na 18 000 za min. Škála výkonu dnešních motorů je velmi omezená, chybí točivý moment. Celý závod trávíte řazením. Ke konci své kariéry jsem si F1 kvůli toho už moc neužíval," dodává Coulthard.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.