Kvalifikaci na Velkou cenu Kanady senzačně vyhrál Lewis Hamilton na McLarenu.
První část kvalifikace zahájili nedočkavci z nových týmů. Na trať po rozsvícení zelených světel okamžitě vyrazili Timo Glock a Jarno Trulli následovaní Vitalijem Petrovem na Renaultu. Glock si připsal první měřený čas. 1:21,587 min. V několika prvních minutách se po trati proháněly vozy z konce a středu startovního pole. Ve chvíli, kdy se objevilo první rudé Ferrari s Fernandem Alonsem za volantem, šlo časem 1:17,864 okamžitě do čela. O první příčky se strhla bitva mezi oběma Ferrari, Red Bully a McLareny, ke slovu se dostali také méně obvyklá jména jako Petrov či Liuzzi. V polovině první části patřili do sestupující sedmičky oba piloti Lotusu, oba Virginy, obě HRT a na posledním místě Robert Kubica. Polák se však posléze vzepjal ke skvělým výkonům. Bitva o černého Petra se rozhořela mezi vozy Toro Rossa a Saubery. V závěru první části přenechali piloti na prvních jedenácti místech trať bojovníkům o postup. Kovalainenovi se téměř povedl překvapivý výsledek, když svým posledním časem překonal Kobajašiho. Ten se však v posledním kole na 18. příčku před Fina vrátil. Do druhé části kvalifikace už nicméně postoupit nedokázal.V PRVNÍ ČÁSTI VYPADLI: Kamuj Kobajaši (+0,408), Heikki Kovalainen (+0,626), Jarno Trulli (+1,087), Timo Glock (+1,330), Bruno Senna (+1,873), Lucas di Grassi (+2,064)a Karun Chandhok (+10,146).Ve druhé části začali piloti zlehka, první pokusy se držely okolo 1 minuty a 22 vteřin. Během několika následujících minut se však rozhořel divoký souboj o první příčky. S každým kolem se měnil lídr, na čele se střídali Alonso s Hamiltonem, Kubicou a Vettelem. Opravdu zajímavý souboj se však odehrál na druhém konci pole. Na hraně postupu bojovali Jenson Button s Michaelem Schumacherem. V posledních minutách se úřadující mistr světa polepšil, sedminásobný šampion naopak klesal pořadím. Nakonec ze třináctého místa vypadává.
Třinácté místo je pro Michaela Schumachera nejhorší kvalifikační výsledek této sezóny.
VE DRUHÉ ČÁSTI VYPADLI: Rubens Barrichello (+0,120), Nico Hülkenberg (+ 0,124), Michael Schumacher (+0,178), Vitalij Petrov (+0,530), Sebastien Buemi, (+0,614) Jaime Alguersuari (+0,715), Pedro de la Rosa (+1,070).Do třetí části vyjeli jako první piloti McLarenu a neponechali nic náhodě. Lewis Hamilton překonal hned prvním časem kolegu Buttona téměř o vteřinu a čas 1:15,500 ho držel na čele přes polovinu závěrečné části kvalifikace. O druhé a třetí místo bojovali od samého začátku Mark Webber a Fernando Alonso, kteří se dostali před čtvrtého Buttona. Sebastianu Vettelovi se příliš nedařilo, boj o první příčky sledoval z poloviny pole. Minutu a půl před koncem se dostal do vedení Fernando Alonso časem 1:15, 435. Vzápětí ho však překonal Mark Webber - 1:15, 373. Do jejich souboje se vložil také Lewis Hamilton na McLarenu a pro jistotu je překonal oba časem 1:15, 105, který mu zajistil první místo. Sebastianu Vettelovi se v samém závěru povedlo dostat na třetí místo před Fernanda Alonsa. Zítra tak Red Bully odstartují z první a druhé řady.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.