Kvalifikaci na Velkou cenu Kanady senzačně vyhrál Lewis Hamilton na McLarenu.
První část kvalifikace zahájili nedočkavci z nových týmů. Na trať po rozsvícení zelených světel okamžitě vyrazili Timo Glock a Jarno Trulli následovaní Vitalijem Petrovem na Renaultu. Glock si připsal první měřený čas. 1:21,587 min. V několika prvních minutách se po trati proháněly vozy z konce a středu startovního pole. Ve chvíli, kdy se objevilo první rudé Ferrari s Fernandem Alonsem za volantem, šlo časem 1:17,864 okamžitě do čela. O první příčky se strhla bitva mezi oběma Ferrari, Red Bully a McLareny, ke slovu se dostali také méně obvyklá jména jako Petrov či Liuzzi. V polovině první části patřili do sestupující sedmičky oba piloti Lotusu, oba Virginy, obě HRT a na posledním místě Robert Kubica. Polák se však posléze vzepjal ke skvělým výkonům. Bitva o černého Petra se rozhořela mezi vozy Toro Rossa a Saubery. V závěru první části přenechali piloti na prvních jedenácti místech trať bojovníkům o postup. Kovalainenovi se téměř povedl překvapivý výsledek, když svým posledním časem překonal Kobajašiho. Ten se však v posledním kole na 18. příčku před Fina vrátil. Do druhé části kvalifikace už nicméně postoupit nedokázal.V PRVNÍ ČÁSTI VYPADLI: Kamuj Kobajaši (+0,408), Heikki Kovalainen (+0,626), Jarno Trulli (+1,087), Timo Glock (+1,330), Bruno Senna (+1,873), Lucas di Grassi (+2,064)a Karun Chandhok (+10,146).Ve druhé části začali piloti zlehka, první pokusy se držely okolo 1 minuty a 22 vteřin. Během několika následujících minut se však rozhořel divoký souboj o první příčky. S každým kolem se měnil lídr, na čele se střídali Alonso s Hamiltonem, Kubicou a Vettelem. Opravdu zajímavý souboj se však odehrál na druhém konci pole. Na hraně postupu bojovali Jenson Button s Michaelem Schumacherem. V posledních minutách se úřadující mistr světa polepšil, sedminásobný šampion naopak klesal pořadím. Nakonec ze třináctého místa vypadává.
Třinácté místo je pro Michaela Schumachera nejhorší kvalifikační výsledek této sezóny.
VE DRUHÉ ČÁSTI VYPADLI: Rubens Barrichello (+0,120), Nico Hülkenberg (+ 0,124), Michael Schumacher (+0,178), Vitalij Petrov (+0,530), Sebastien Buemi, (+0,614) Jaime Alguersuari (+0,715), Pedro de la Rosa (+1,070).Do třetí části vyjeli jako první piloti McLarenu a neponechali nic náhodě. Lewis Hamilton překonal hned prvním časem kolegu Buttona téměř o vteřinu a čas 1:15,500 ho držel na čele přes polovinu závěrečné části kvalifikace. O druhé a třetí místo bojovali od samého začátku Mark Webber a Fernando Alonso, kteří se dostali před čtvrtého Buttona. Sebastianu Vettelovi se příliš nedařilo, boj o první příčky sledoval z poloviny pole. Minutu a půl před koncem se dostal do vedení Fernando Alonso časem 1:15, 435. Vzápětí ho však překonal Mark Webber - 1:15, 373. Do jejich souboje se vložil také Lewis Hamilton na McLarenu a pro jistotu je překonal oba časem 1:15, 105, který mu zajistil první místo. Sebastianu Vettelovi se v samém závěru povedlo dostat na třetí místo před Fernanda Alonsa. Zítra tak Red Bully odstartují z první a druhé řady.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.