Kvalifikaci na Velkou cenu Kanady senzačně vyhrál Lewis Hamilton na McLarenu.
První část kvalifikace zahájili nedočkavci z nových týmů. Na trať po rozsvícení zelených světel okamžitě vyrazili Timo Glock a Jarno Trulli následovaní Vitalijem Petrovem na Renaultu. Glock si připsal první měřený čas. 1:21,587 min. V několika prvních minutách se po trati proháněly vozy z konce a středu startovního pole. Ve chvíli, kdy se objevilo první rudé Ferrari s Fernandem Alonsem za volantem, šlo časem 1:17,864 okamžitě do čela. O první příčky se strhla bitva mezi oběma Ferrari, Red Bully a McLareny, ke slovu se dostali také méně obvyklá jména jako Petrov či Liuzzi. V polovině první části patřili do sestupující sedmičky oba piloti Lotusu, oba Virginy, obě HRT a na posledním místě Robert Kubica. Polák se však posléze vzepjal ke skvělým výkonům. Bitva o černého Petra se rozhořela mezi vozy Toro Rossa a Saubery. V závěru první části přenechali piloti na prvních jedenácti místech trať bojovníkům o postup. Kovalainenovi se téměř povedl překvapivý výsledek, když svým posledním časem překonal Kobajašiho. Ten se však v posledním kole na 18. příčku před Fina vrátil. Do druhé části kvalifikace už nicméně postoupit nedokázal.V PRVNÍ ČÁSTI VYPADLI: Kamuj Kobajaši (+0,408), Heikki Kovalainen (+0,626), Jarno Trulli (+1,087), Timo Glock (+1,330), Bruno Senna (+1,873), Lucas di Grassi (+2,064)a Karun Chandhok (+10,146).Ve druhé části začali piloti zlehka, první pokusy se držely okolo 1 minuty a 22 vteřin. Během několika následujících minut se však rozhořel divoký souboj o první příčky. S každým kolem se měnil lídr, na čele se střídali Alonso s Hamiltonem, Kubicou a Vettelem. Opravdu zajímavý souboj se však odehrál na druhém konci pole. Na hraně postupu bojovali Jenson Button s Michaelem Schumacherem. V posledních minutách se úřadující mistr světa polepšil, sedminásobný šampion naopak klesal pořadím. Nakonec ze třináctého místa vypadává.
Třinácté místo je pro Michaela Schumachera nejhorší kvalifikační výsledek této sezóny.
VE DRUHÉ ČÁSTI VYPADLI: Rubens Barrichello (+0,120), Nico Hülkenberg (+ 0,124), Michael Schumacher (+0,178), Vitalij Petrov (+0,530), Sebastien Buemi, (+0,614) Jaime Alguersuari (+0,715), Pedro de la Rosa (+1,070).Do třetí části vyjeli jako první piloti McLarenu a neponechali nic náhodě. Lewis Hamilton překonal hned prvním časem kolegu Buttona téměř o vteřinu a čas 1:15,500 ho držel na čele přes polovinu závěrečné části kvalifikace. O druhé a třetí místo bojovali od samého začátku Mark Webber a Fernando Alonso, kteří se dostali před čtvrtého Buttona. Sebastianu Vettelovi se příliš nedařilo, boj o první příčky sledoval z poloviny pole. Minutu a půl před koncem se dostal do vedení Fernando Alonso časem 1:15, 435. Vzápětí ho však překonal Mark Webber - 1:15, 373. Do jejich souboje se vložil také Lewis Hamilton na McLarenu a pro jistotu je překonal oba časem 1:15, 105, který mu zajistil první místo. Sebastianu Vettelovi se v samém závěru povedlo dostat na třetí místo před Fernanda Alonsa. Zítra tak Red Bully odstartují z první a druhé řady.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.