Kvalifikaci na Velkou cenu Kanady senzačně vyhrál Lewis Hamilton na McLarenu.
První část kvalifikace zahájili nedočkavci z nových týmů. Na trať po rozsvícení zelených světel okamžitě vyrazili Timo Glock a Jarno Trulli následovaní Vitalijem Petrovem na Renaultu. Glock si připsal první měřený čas. 1:21,587 min. V několika prvních minutách se po trati proháněly vozy z konce a středu startovního pole. Ve chvíli, kdy se objevilo první rudé Ferrari s Fernandem Alonsem za volantem, šlo časem 1:17,864 okamžitě do čela. O první příčky se strhla bitva mezi oběma Ferrari, Red Bully a McLareny, ke slovu se dostali také méně obvyklá jména jako Petrov či Liuzzi. V polovině první části patřili do sestupující sedmičky oba piloti Lotusu, oba Virginy, obě HRT a na posledním místě Robert Kubica. Polák se však posléze vzepjal ke skvělým výkonům. Bitva o černého Petra se rozhořela mezi vozy Toro Rossa a Saubery. V závěru první části přenechali piloti na prvních jedenácti místech trať bojovníkům o postup. Kovalainenovi se téměř povedl překvapivý výsledek, když svým posledním časem překonal Kobajašiho. Ten se však v posledním kole na 18. příčku před Fina vrátil. Do druhé části kvalifikace už nicméně postoupit nedokázal.V PRVNÍ ČÁSTI VYPADLI: Kamuj Kobajaši (+0,408), Heikki Kovalainen (+0,626), Jarno Trulli (+1,087), Timo Glock (+1,330), Bruno Senna (+1,873), Lucas di Grassi (+2,064)a Karun Chandhok (+10,146).Ve druhé části začali piloti zlehka, první pokusy se držely okolo 1 minuty a 22 vteřin. Během několika následujících minut se však rozhořel divoký souboj o první příčky. S každým kolem se měnil lídr, na čele se střídali Alonso s Hamiltonem, Kubicou a Vettelem. Opravdu zajímavý souboj se však odehrál na druhém konci pole. Na hraně postupu bojovali Jenson Button s Michaelem Schumacherem. V posledních minutách se úřadující mistr světa polepšil, sedminásobný šampion naopak klesal pořadím. Nakonec ze třináctého místa vypadává.
Třinácté místo je pro Michaela Schumachera nejhorší kvalifikační výsledek této sezóny.
VE DRUHÉ ČÁSTI VYPADLI: Rubens Barrichello (+0,120), Nico Hülkenberg (+ 0,124), Michael Schumacher (+0,178), Vitalij Petrov (+0,530), Sebastien Buemi, (+0,614) Jaime Alguersuari (+0,715), Pedro de la Rosa (+1,070).Do třetí části vyjeli jako první piloti McLarenu a neponechali nic náhodě. Lewis Hamilton překonal hned prvním časem kolegu Buttona téměř o vteřinu a čas 1:15,500 ho držel na čele přes polovinu závěrečné části kvalifikace. O druhé a třetí místo bojovali od samého začátku Mark Webber a Fernando Alonso, kteří se dostali před čtvrtého Buttona. Sebastianu Vettelovi se příliš nedařilo, boj o první příčky sledoval z poloviny pole. Minutu a půl před koncem se dostal do vedení Fernando Alonso časem 1:15, 435. Vzápětí ho však překonal Mark Webber - 1:15, 373. Do jejich souboje se vložil také Lewis Hamilton na McLarenu a pro jistotu je překonal oba časem 1:15, 105, který mu zajistil první místo. Sebastianu Vettelovi se v samém závěru povedlo dostat na třetí místo před Fernanda Alonsa. Zítra tak Red Bully odstartují z první a druhé řady.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.