Ve třetím tréninku v Montrealu byl opět nejrychlejší McLaren - tentokrát ten, který řídil Lewis Hamilton. O něco pomalejší byl Red Bull Marka Webbera a Ferrari Fernanda Alonsa.
Dopoledne v Montrealu bylo zamračeno, ale stejně jako včera bez deště. Trať ovšem byla po noční přeháňce na některých místech stále mokrá. Piloti zlepšení přilnavosti oproti pátku také nepozorovali, Button hlásil, že situace je stále stejně špatná. Teploty vzduchu i dráhy byly také podobné, pohybovaly se kolem 20 °C.
Do třetího tréninku nastoupilo Ferrari na tvrdší směsi pneumatik a s novými motory, ty předchozí byly už na konci svého životního cyklu. Po instalačních kolech se téměř třetinu doby tréninku postihly problémy s hydraulikou Karuna Chandhoka, jinak se nic moc nedělo, po okruhu Gilla Villeneuva se naháněly akorát dva Virginy, které ztratily cenný čas včera.
Ze silných týmů vyrazilo v polovině dopolední části jako první Ferrari Fernanda Alonsa. Pořadí bylo v tu chvíli následující: 1. Alguersuari – 1:18,862; 2. Kubica: + 0,359; 3. Hamilton: + 0,579; 4 Alonso - + 0,661 sec.
Dvacet minut před koncem začínaly naplno ukazovat svaly nejlepší týmy. Na první místo vyskočil Hamilton (1:16,259) následovaný Webberem (+ 0,200), Alonsem (+ 0,236), Vettelem (+0,323) a Buttonem (+0,440 sec).
Čtvrt hodiny před koncem políbil zeď za efektního záblesku jako při výbuchu ohňostroje na výjezdu ze zatáčky č. 7 Felipe Massa (viz obrázky výše) a hned zmizel v garáži. Mechanici budou mít před kvalifikací plné ruce práce zkontrolovat zavěšení a případně je i vyměnit. Poškození ale není dle Ferrari tak vážné jako u Fernanda Alonsa v Monaku, kde musel Španěl kvalifikaci vynechat.
Podobný kousek (jen bez jisker) se podařil v úplně posledním kole Hamiltonovi a Di Grassimu, který měl ze všech tří nejtěžší kontakt se zdí. Mechanici mu budou muset vyměnit celou zadní boční část včetně podlahy, do kvalifikace by ale měl stejně jako předchozí dva jmenovaní nastoupit.
Na závěr většina nasadila super-měkkou směs, časy se ale příliš nelepšily. Smůla postihla Nica Rosberga, jehož Mercedesu se porouchala převodovka - mechanikům se jí však povedlo rychle opravit a Nica vyslat ještě na 1 kolo ven.
Maximální rychlosti na rovinkách nám oproti včerejším jízdám stouply: 1. Di Grassi - 324; 2. Buemi – 321; 3. Alguersuari – 320; 4. Petrov – 320; 5. Liuzzi - 319; 5. Kubica – 319 km/hod. Druhý Virgin Tima Glocka byl na rovince naopak nejpomalejší - 306 km/hod. Pěkně to ilustruje, jak velký dopad má rozdílné nastavení aerodynamiky.
S nejvyšším přítlakem (dle naměřených rychlostí v zatáčce č. 7) jezdili Alonso, Webber, De la Rosa a Massa.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.