Ve třetím tréninku v Montrealu byl opět nejrychlejší McLaren - tentokrát ten, který řídil Lewis Hamilton. O něco pomalejší byl Red Bull Marka Webbera a Ferrari Fernanda Alonsa.
Dopoledne v Montrealu bylo zamračeno, ale stejně jako včera bez deště. Trať ovšem byla po noční přeháňce na některých místech stále mokrá. Piloti zlepšení přilnavosti oproti pátku také nepozorovali, Button hlásil, že situace je stále stejně špatná. Teploty vzduchu i dráhy byly také podobné, pohybovaly se kolem 20 °C.
Do třetího tréninku nastoupilo Ferrari na tvrdší směsi pneumatik a s novými motory, ty předchozí byly už na konci svého životního cyklu. Po instalačních kolech se téměř třetinu doby tréninku postihly problémy s hydraulikou Karuna Chandhoka, jinak se nic moc nedělo, po okruhu Gilla Villeneuva se naháněly akorát dva Virginy, které ztratily cenný čas včera.
Ze silných týmů vyrazilo v polovině dopolední části jako první Ferrari Fernanda Alonsa. Pořadí bylo v tu chvíli následující: 1. Alguersuari – 1:18,862; 2. Kubica: + 0,359; 3. Hamilton: + 0,579; 4 Alonso - + 0,661 sec.
Dvacet minut před koncem začínaly naplno ukazovat svaly nejlepší týmy. Na první místo vyskočil Hamilton (1:16,259) následovaný Webberem (+ 0,200), Alonsem (+ 0,236), Vettelem (+0,323) a Buttonem (+0,440 sec).
Čtvrt hodiny před koncem políbil zeď za efektního záblesku jako při výbuchu ohňostroje na výjezdu ze zatáčky č. 7 Felipe Massa (viz obrázky výše) a hned zmizel v garáži. Mechanici budou mít před kvalifikací plné ruce práce zkontrolovat zavěšení a případně je i vyměnit. Poškození ale není dle Ferrari tak vážné jako u Fernanda Alonsa v Monaku, kde musel Španěl kvalifikaci vynechat.
Podobný kousek (jen bez jisker) se podařil v úplně posledním kole Hamiltonovi a Di Grassimu, který měl ze všech tří nejtěžší kontakt se zdí. Mechanici mu budou muset vyměnit celou zadní boční část včetně podlahy, do kvalifikace by ale měl stejně jako předchozí dva jmenovaní nastoupit.
Na závěr většina nasadila super-měkkou směs, časy se ale příliš nelepšily. Smůla postihla Nica Rosberga, jehož Mercedesu se porouchala převodovka - mechanikům se jí však povedlo rychle opravit a Nica vyslat ještě na 1 kolo ven.
Maximální rychlosti na rovinkách nám oproti včerejším jízdám stouply: 1. Di Grassi - 324; 2. Buemi – 321; 3. Alguersuari – 320; 4. Petrov – 320; 5. Liuzzi - 319; 5. Kubica – 319 km/hod. Druhý Virgin Tima Glocka byl na rovince naopak nejpomalejší - 306 km/hod. Pěkně to ilustruje, jak velký dopad má rozdílné nastavení aerodynamiky.
S nejvyšším přítlakem (dle naměřených rychlostí v zatáčce č. 7) jezdili Alonso, Webber, De la Rosa a Massa.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.