Ve třetím tréninku v Montrealu byl opět nejrychlejší McLaren - tentokrát ten, který řídil Lewis Hamilton. O něco pomalejší byl Red Bull Marka Webbera a Ferrari Fernanda Alonsa.
Dopoledne v Montrealu bylo zamračeno, ale stejně jako včera bez deště. Trať ovšem byla po noční přeháňce na některých místech stále mokrá. Piloti zlepšení přilnavosti oproti pátku také nepozorovali, Button hlásil, že situace je stále stejně špatná. Teploty vzduchu i dráhy byly také podobné, pohybovaly se kolem 20 °C.
Do třetího tréninku nastoupilo Ferrari na tvrdší směsi pneumatik a s novými motory, ty předchozí byly už na konci svého životního cyklu. Po instalačních kolech se téměř třetinu doby tréninku postihly problémy s hydraulikou Karuna Chandhoka, jinak se nic moc nedělo, po okruhu Gilla Villeneuva se naháněly akorát dva Virginy, které ztratily cenný čas včera.
Ze silných týmů vyrazilo v polovině dopolední části jako první Ferrari Fernanda Alonsa. Pořadí bylo v tu chvíli následující: 1. Alguersuari – 1:18,862; 2. Kubica: + 0,359; 3. Hamilton: + 0,579; 4 Alonso - + 0,661 sec.
Dvacet minut před koncem začínaly naplno ukazovat svaly nejlepší týmy. Na první místo vyskočil Hamilton (1:16,259) následovaný Webberem (+ 0,200), Alonsem (+ 0,236), Vettelem (+0,323) a Buttonem (+0,440 sec).
Čtvrt hodiny před koncem políbil zeď za efektního záblesku jako při výbuchu ohňostroje na výjezdu ze zatáčky č. 7 Felipe Massa (viz obrázky výše) a hned zmizel v garáži. Mechanici budou mít před kvalifikací plné ruce práce zkontrolovat zavěšení a případně je i vyměnit. Poškození ale není dle Ferrari tak vážné jako u Fernanda Alonsa v Monaku, kde musel Španěl kvalifikaci vynechat.
Podobný kousek (jen bez jisker) se podařil v úplně posledním kole Hamiltonovi a Di Grassimu, který měl ze všech tří nejtěžší kontakt se zdí. Mechanici mu budou muset vyměnit celou zadní boční část včetně podlahy, do kvalifikace by ale měl stejně jako předchozí dva jmenovaní nastoupit.
Na závěr většina nasadila super-měkkou směs, časy se ale příliš nelepšily. Smůla postihla Nica Rosberga, jehož Mercedesu se porouchala převodovka - mechanikům se jí však povedlo rychle opravit a Nica vyslat ještě na 1 kolo ven.
Maximální rychlosti na rovinkách nám oproti včerejším jízdám stouply: 1. Di Grassi - 324; 2. Buemi – 321; 3. Alguersuari – 320; 4. Petrov – 320; 5. Liuzzi - 319; 5. Kubica – 319 km/hod. Druhý Virgin Tima Glocka byl na rovince naopak nejpomalejší - 306 km/hod. Pěkně to ilustruje, jak velký dopad má rozdílné nastavení aerodynamiky.
S nejvyšším přítlakem (dle naměřených rychlostí v zatáčce č. 7) jezdili Alonso, Webber, De la Rosa a Massa.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.