Odpolední trénink v Kanadě vyhrál Sebastian Vettel s Red Bullem. Naději do žil fanoušků vehnal Fernando Alonso druhým nejrychlejším časem, přičemž druhé Ferrari Felipeho Massy skončilo páté.
Buttonův čas z dopoledního tréninku byl o šest desetin rychlejší, než jaký zajel Massa ve stejné části před rokem. Očekává se tedy, že piloti překonají předloňské časy. Nejaktivnějším byl ráno Kamuj Kobajaši, jenž se svým Sauberem ujel 33 kol a obsadil 15. příčku v pořadí nejrychlejších časů.
Lotus trápily problémy s elektroinstalací v Trulliho voze, který kvůli toho neujel ani jedno kolo. Heikki se potýkal nadměrné opotřebení zadních pneumatik, které během své druhé jízdy úplně zničil. Vettel se během toho jemně dotkl zdi šampiónů, která lemuje výjezd z poslední zatáčky, ale nepoškozen pokračoval dále.
Týmy odpoledne pracovaly na vyvážení a nastavení. Po dopoledních jízdách na střední směsi piloti zkoušeli i super-měkkou, časy se přesto příliš nelepšili. Button a spousta dalších pilotů si stěžovala na to, že se velmi brzy a ve velké míře drolí, což by na druhou stranu mohlo závod učinit mnohem zajímavějším. Na zpomalených záběrech Vettelova vozu bylo jasně vidět, jak je situace vážná. Hamilton do rádia dokonce křičel, že kvůli nich rozbije svůj monopost.
V zatáčkách jezdil s nejvyšším přítlakem McLaren, přesto patřil na rovinkách k nejrychlejším. Z toho plyne jedno: F-kanál na jejich voze pracuje v Kanadě na jedničku.
Na rovinkách je nicméně stejně jako ráno překonal Renault, když Kubicovi i Petrovovi naměřili přes 319, Hamiltonovi 318 a Buttonovi 315 km/hod. Dobrou rychlost zde zaznamenal i Sutil, který to v závěsu za Glockem rozjel až na 317 km/hod.
Druhý trénink pro BBC komentoval testovací pilot McLarenu Gary Paffett
V polovině druhého tréninku bylo pořadí následující: 1. Rosberg: 1:17:251 min, 2. Vettel: + 0,043; 3. Alonso: + 0,367; 4. Hamilton: + 0,371; 5. Webber: + 0,449; 6. Schumacher: + 0,537; 7. Massa: + 0,693; 8. Liuzzi: + 0,752; 9. Button: + 0,810 sec.
34 min před koncem se do čela dostal Sebastian Vettel na Red Bullu, když kolo prolétl za 1:16,877 min. Po hodince se podařilo konečně poskládat všechny sektory dohromady Fernandu Alonsovi a šel za Němce na druhé místo se ztrátou 0,086 sec. Ferrari se dařilo, Massa byl tou dobou na pátém místě (+ 0,524 sec).
Alonso měl problémy v zatáčkách č. 3 a 4., kde vyjel z trati kvůli přetáčivému smyku. Zkrátil si to přes trávu, ale pokračoval dále.
Nakonec se z nejrychlejšího času radoval Vettel před Alonsem. McLareny se ovšem v závěru soustředili na neděli a závodní nastavení - jak je na tom kdo opravdu, odhalí až zítřejší kvalifikace.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.