Odpolední trénink v Kanadě vyhrál Sebastian Vettel s Red Bullem. Naději do žil fanoušků vehnal Fernando Alonso druhým nejrychlejším časem, přičemž druhé Ferrari Felipeho Massy skončilo páté.
Buttonův čas z dopoledního tréninku byl o šest desetin rychlejší, než jaký zajel Massa ve stejné části před rokem. Očekává se tedy, že piloti překonají předloňské časy. Nejaktivnějším byl ráno Kamuj Kobajaši, jenž se svým Sauberem ujel 33 kol a obsadil 15. příčku v pořadí nejrychlejších časů.
Lotus trápily problémy s elektroinstalací v Trulliho voze, který kvůli toho neujel ani jedno kolo. Heikki se potýkal nadměrné opotřebení zadních pneumatik, které během své druhé jízdy úplně zničil. Vettel se během toho jemně dotkl zdi šampiónů, která lemuje výjezd z poslední zatáčky, ale nepoškozen pokračoval dále.
Týmy odpoledne pracovaly na vyvážení a nastavení. Po dopoledních jízdách na střední směsi piloti zkoušeli i super-měkkou, časy se přesto příliš nelepšili. Button a spousta dalších pilotů si stěžovala na to, že se velmi brzy a ve velké míře drolí, což by na druhou stranu mohlo závod učinit mnohem zajímavějším. Na zpomalených záběrech Vettelova vozu bylo jasně vidět, jak je situace vážná. Hamilton do rádia dokonce křičel, že kvůli nich rozbije svůj monopost.
V zatáčkách jezdil s nejvyšším přítlakem McLaren, přesto patřil na rovinkách k nejrychlejším. Z toho plyne jedno: F-kanál na jejich voze pracuje v Kanadě na jedničku.
Na rovinkách je nicméně stejně jako ráno překonal Renault, když Kubicovi i Petrovovi naměřili přes 319, Hamiltonovi 318 a Buttonovi 315 km/hod. Dobrou rychlost zde zaznamenal i Sutil, který to v závěsu za Glockem rozjel až na 317 km/hod.
Druhý trénink pro BBC komentoval testovací pilot McLarenu Gary Paffett
V polovině druhého tréninku bylo pořadí následující: 1. Rosberg: 1:17:251 min, 2. Vettel: + 0,043; 3. Alonso: + 0,367; 4. Hamilton: + 0,371; 5. Webber: + 0,449; 6. Schumacher: + 0,537; 7. Massa: + 0,693; 8. Liuzzi: + 0,752; 9. Button: + 0,810 sec.
34 min před koncem se do čela dostal Sebastian Vettel na Red Bullu, když kolo prolétl za 1:16,877 min. Po hodince se podařilo konečně poskládat všechny sektory dohromady Fernandu Alonsovi a šel za Němce na druhé místo se ztrátou 0,086 sec. Ferrari se dařilo, Massa byl tou dobou na pátém místě (+ 0,524 sec).
Alonso měl problémy v zatáčkách č. 3 a 4., kde vyjel z trati kvůli přetáčivému smyku. Zkrátil si to přes trávu, ale pokračoval dále.
Nakonec se z nejrychlejšího času radoval Vettel před Alonsem. McLareny se ovšem v závěru soustředili na neděli a závodní nastavení - jak je na tom kdo opravdu, odhalí až zítřejší kvalifikace.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.