Odpolední trénink v Kanadě vyhrál Sebastian Vettel s Red Bullem. Naději do žil fanoušků vehnal Fernando Alonso druhým nejrychlejším časem, přičemž druhé Ferrari Felipeho Massy skončilo páté.
Buttonův čas z dopoledního tréninku byl o šest desetin rychlejší, než jaký zajel Massa ve stejné části před rokem. Očekává se tedy, že piloti překonají předloňské časy. Nejaktivnějším byl ráno Kamuj Kobajaši, jenž se svým Sauberem ujel 33 kol a obsadil 15. příčku v pořadí nejrychlejších časů.
Lotus trápily problémy s elektroinstalací v Trulliho voze, který kvůli toho neujel ani jedno kolo. Heikki se potýkal nadměrné opotřebení zadních pneumatik, které během své druhé jízdy úplně zničil. Vettel se během toho jemně dotkl zdi šampiónů, která lemuje výjezd z poslední zatáčky, ale nepoškozen pokračoval dále.
Týmy odpoledne pracovaly na vyvážení a nastavení. Po dopoledních jízdách na střední směsi piloti zkoušeli i super-měkkou, časy se přesto příliš nelepšili. Button a spousta dalších pilotů si stěžovala na to, že se velmi brzy a ve velké míře drolí, což by na druhou stranu mohlo závod učinit mnohem zajímavějším. Na zpomalených záběrech Vettelova vozu bylo jasně vidět, jak je situace vážná. Hamilton do rádia dokonce křičel, že kvůli nich rozbije svůj monopost.
V zatáčkách jezdil s nejvyšším přítlakem McLaren, přesto patřil na rovinkách k nejrychlejším. Z toho plyne jedno: F-kanál na jejich voze pracuje v Kanadě na jedničku.
Na rovinkách je nicméně stejně jako ráno překonal Renault, když Kubicovi i Petrovovi naměřili přes 319, Hamiltonovi 318 a Buttonovi 315 km/hod. Dobrou rychlost zde zaznamenal i Sutil, který to v závěsu za Glockem rozjel až na 317 km/hod.
Druhý trénink pro BBC komentoval testovací pilot McLarenu Gary Paffett
V polovině druhého tréninku bylo pořadí následující: 1. Rosberg: 1:17:251 min, 2. Vettel: + 0,043; 3. Alonso: + 0,367; 4. Hamilton: + 0,371; 5. Webber: + 0,449; 6. Schumacher: + 0,537; 7. Massa: + 0,693; 8. Liuzzi: + 0,752; 9. Button: + 0,810 sec.
34 min před koncem se do čela dostal Sebastian Vettel na Red Bullu, když kolo prolétl za 1:16,877 min. Po hodince se podařilo konečně poskládat všechny sektory dohromady Fernandu Alonsovi a šel za Němce na druhé místo se ztrátou 0,086 sec. Ferrari se dařilo, Massa byl tou dobou na pátém místě (+ 0,524 sec).
Alonso měl problémy v zatáčkách č. 3 a 4., kde vyjel z trati kvůli přetáčivému smyku. Zkrátil si to přes trávu, ale pokračoval dále.
Nakonec se z nejrychlejšího času radoval Vettel před Alonsem. McLareny se ovšem v závěru soustředili na neděli a závodní nastavení - jak je na tom kdo opravdu, odhalí až zítřejší kvalifikace.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.