Úvodní trénink před nedělní Velkou cenou Kanady vyhrál úřadující mistr světa Jenson Button před Michaelem Schumacherem, který byl o 0,158 vteřiny pomalejší. Diváci v jeho průběhu vytvořili příjemnou kulisu, když ve velkém počtu zavítali na okruh a zaplnili tribuny.
Trať byla zpočátku velmi špinavá, piloti si stěžovali na velmi nízkou přilnavost, Heikki Kovalainen ji dokonce s nadsázkou srovnal s Rallye Finska, Lucas di Grassi prohlásil, že se s kluzší tratí ještě letos nesetkal. Slunce vysvítalo zpoza mraků, teplota se pohybovala kolem 19 °C, asfalt 24 °C.
Celá řada pilotů se po okruhu Gilla Villeneuva svezla s monopostem F1 vůbec poprvé. Mezi ně patřil Kamuj Kobajaši, Nico Hülkenberg, Jaime Alguersuari, Bruno Senna, Sébastien Buemi a Karun Chandhok.
Na úvod si mechanici McLarenu udělali legraci z Lewise Hamiltona, když všichni (v narážce na jeho doplňky, které nasadil v Turecku), měli na uších náušnice (klipsny), Lewis se tomu jenom zasmál. Jenson si pro změnu po svém instalačním kolo před dalším výjezdem půl hodiny vesele twítoval.
Během tréninku nepršelo, nově přeasfaltovaná místa však velmi pomalu osychala, což by dle Gascoyna mohlo v případě deště představovat pro monoposty problém. Jeho Lotusy k prvnímu instalačnímu kolu vyjely se starými křídly, až na to druhé nasali nové verze generující nižší přítlak. Již v Turecku nasadili nové brzdy, v Kanadě, která na ně klade extrémní nároky, s brzděním proto žádné problémy neočekává.
Mechanici mění nos na voze nejrychlejšího muže úvodního tréninku v Kanadě
Po 30 min měl na svém kontě měřené kolo pouze Kamuj Kobajaši - 1:28,723 min. Za dalších 15 min už vedl Barrichello (1:20,276 min), o něco pomalejší byl Hülkenberg (+ 0,831), Buemi (+ 0,896), Kobajaši a De la Rosa (+ 1,072 sec).
40 min před koncem ale již začaly úřadovat McLareny – do čela šel Button (1:19,315 min), těsně před Hamiltonem (+ 0,393) a Schumacherem (+ 0,499 sec). Na rovinkách přitom vozy z Wokingu nejrychlejší nebyli, v tom je překonávaly Renaulty – Petrovovi naměřili 319, Kubicovi 318 km/hod. Button byl o 3 km/hod pomalejší.
Piloti často driftovali, do problémů se dostal Chandhok, když si zkrátil cestu Sennovou šikanou, problémy měl i Petrov, který pokosil trávu v zatáčce č. 9, kvalitu pokosu zde krátce na to zkontroloval i Alonso. Diváky nejen na tribunách, ale i u televize pobavil také svišť, který si krátil cestu domů přes závodní trať.
24 min před koncem zůstal stát vedle dráhy Di Grassi se svým Virginem hned po výjezdu z boxů a zůstával jediným pilotem bez měřeného kola, zatímco se Schumacher protlačil na druhou příčku.
Ke konci byly časy pomalejší - teplotak mírně poklesla a týmy zkoušely opotřební brzd s vyšším množstvím paliva. Massa si přes rádio neustále stěžoval na pneumatiky – velmi kluzké, špatná přilnavost. Na závěr otestoval odlišné zadní křídlo. Do konce se na čele již ale nic nezměnilo, trénink ovládly stříbrné vozy: McLareny, mezi něž se vklínil Schumacher s Mercedesem.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.