Úvodní trénink před nedělní Velkou cenou Kanady vyhrál úřadující mistr světa Jenson Button před Michaelem Schumacherem, který byl o 0,158 vteřiny pomalejší. Diváci v jeho průběhu vytvořili příjemnou kulisu, když ve velkém počtu zavítali na okruh a zaplnili tribuny.
Trať byla zpočátku velmi špinavá, piloti si stěžovali na velmi nízkou přilnavost, Heikki Kovalainen ji dokonce s nadsázkou srovnal s Rallye Finska, Lucas di Grassi prohlásil, že se s kluzší tratí ještě letos nesetkal. Slunce vysvítalo zpoza mraků, teplota se pohybovala kolem 19 °C, asfalt 24 °C.
Celá řada pilotů se po okruhu Gilla Villeneuva svezla s monopostem F1 vůbec poprvé. Mezi ně patřil Kamuj Kobajaši, Nico Hülkenberg, Jaime Alguersuari, Bruno Senna, Sébastien Buemi a Karun Chandhok.
Na úvod si mechanici McLarenu udělali legraci z Lewise Hamiltona, když všichni (v narážce na jeho doplňky, které nasadil v Turecku), měli na uších náušnice (klipsny), Lewis se tomu jenom zasmál. Jenson si pro změnu po svém instalačním kolo před dalším výjezdem půl hodiny vesele twítoval.
Během tréninku nepršelo, nově přeasfaltovaná místa však velmi pomalu osychala, což by dle Gascoyna mohlo v případě deště představovat pro monoposty problém. Jeho Lotusy k prvnímu instalačnímu kolu vyjely se starými křídly, až na to druhé nasali nové verze generující nižší přítlak. Již v Turecku nasadili nové brzdy, v Kanadě, která na ně klade extrémní nároky, s brzděním proto žádné problémy neočekává.
Mechanici mění nos na voze nejrychlejšího muže úvodního tréninku v Kanadě
Po 30 min měl na svém kontě měřené kolo pouze Kamuj Kobajaši - 1:28,723 min. Za dalších 15 min už vedl Barrichello (1:20,276 min), o něco pomalejší byl Hülkenberg (+ 0,831), Buemi (+ 0,896), Kobajaši a De la Rosa (+ 1,072 sec).
40 min před koncem ale již začaly úřadovat McLareny – do čela šel Button (1:19,315 min), těsně před Hamiltonem (+ 0,393) a Schumacherem (+ 0,499 sec). Na rovinkách přitom vozy z Wokingu nejrychlejší nebyli, v tom je překonávaly Renaulty – Petrovovi naměřili 319, Kubicovi 318 km/hod. Button byl o 3 km/hod pomalejší.
Piloti často driftovali, do problémů se dostal Chandhok, když si zkrátil cestu Sennovou šikanou, problémy měl i Petrov, který pokosil trávu v zatáčce č. 9, kvalitu pokosu zde krátce na to zkontroloval i Alonso. Diváky nejen na tribunách, ale i u televize pobavil také svišť, který si krátil cestu domů přes závodní trať.
24 min před koncem zůstal stát vedle dráhy Di Grassi se svým Virginem hned po výjezdu z boxů a zůstával jediným pilotem bez měřeného kola, zatímco se Schumacher protlačil na druhou příčku.
Ke konci byly časy pomalejší - teplotak mírně poklesla a týmy zkoušely opotřební brzd s vyšším množstvím paliva. Massa si přes rádio neustále stěžoval na pneumatiky – velmi kluzké, špatná přilnavost. Na závěr otestoval odlišné zadní křídlo. Do konce se na čele již ale nic nezměnilo, trénink ovládly stříbrné vozy: McLareny, mezi něž se vklínil Schumacher s Mercedesem.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.