Úvodní trénink před nedělní Velkou cenou Kanady vyhrál úřadující mistr světa Jenson Button před Michaelem Schumacherem, který byl o 0,158 vteřiny pomalejší. Diváci v jeho průběhu vytvořili příjemnou kulisu, když ve velkém počtu zavítali na okruh a zaplnili tribuny.
Trať byla zpočátku velmi špinavá, piloti si stěžovali na velmi nízkou přilnavost, Heikki Kovalainen ji dokonce s nadsázkou srovnal s Rallye Finska, Lucas di Grassi prohlásil, že se s kluzší tratí ještě letos nesetkal. Slunce vysvítalo zpoza mraků, teplota se pohybovala kolem 19 °C, asfalt 24 °C.
Celá řada pilotů se po okruhu Gilla Villeneuva svezla s monopostem F1 vůbec poprvé. Mezi ně patřil Kamuj Kobajaši, Nico Hülkenberg, Jaime Alguersuari, Bruno Senna, Sébastien Buemi a Karun Chandhok.
Na úvod si mechanici McLarenu udělali legraci z Lewise Hamiltona, když všichni (v narážce na jeho doplňky, které nasadil v Turecku), měli na uších náušnice (klipsny), Lewis se tomu jenom zasmál. Jenson si pro změnu po svém instalačním kolo před dalším výjezdem půl hodiny vesele twítoval.
Během tréninku nepršelo, nově přeasfaltovaná místa však velmi pomalu osychala, což by dle Gascoyna mohlo v případě deště představovat pro monoposty problém. Jeho Lotusy k prvnímu instalačnímu kolu vyjely se starými křídly, až na to druhé nasali nové verze generující nižší přítlak. Již v Turecku nasadili nové brzdy, v Kanadě, která na ně klade extrémní nároky, s brzděním proto žádné problémy neočekává.
Mechanici mění nos na voze nejrychlejšího muže úvodního tréninku v Kanadě
Po 30 min měl na svém kontě měřené kolo pouze Kamuj Kobajaši - 1:28,723 min. Za dalších 15 min už vedl Barrichello (1:20,276 min), o něco pomalejší byl Hülkenberg (+ 0,831), Buemi (+ 0,896), Kobajaši a De la Rosa (+ 1,072 sec).
40 min před koncem ale již začaly úřadovat McLareny – do čela šel Button (1:19,315 min), těsně před Hamiltonem (+ 0,393) a Schumacherem (+ 0,499 sec). Na rovinkách přitom vozy z Wokingu nejrychlejší nebyli, v tom je překonávaly Renaulty – Petrovovi naměřili 319, Kubicovi 318 km/hod. Button byl o 3 km/hod pomalejší.
Piloti často driftovali, do problémů se dostal Chandhok, když si zkrátil cestu Sennovou šikanou, problémy měl i Petrov, který pokosil trávu v zatáčce č. 9, kvalitu pokosu zde krátce na to zkontroloval i Alonso. Diváky nejen na tribunách, ale i u televize pobavil také svišť, který si krátil cestu domů přes závodní trať.
24 min před koncem zůstal stát vedle dráhy Di Grassi se svým Virginem hned po výjezdu z boxů a zůstával jediným pilotem bez měřeného kola, zatímco se Schumacher protlačil na druhou příčku.
Ke konci byly časy pomalejší - teplotak mírně poklesla a týmy zkoušely opotřební brzd s vyšším množstvím paliva. Massa si přes rádio neustále stěžoval na pneumatiky – velmi kluzké, špatná přilnavost. Na závěr otestoval odlišné zadní křídlo. Do konce se na čele již ale nic nezměnilo, trénink ovládly stříbrné vozy: McLareny, mezi něž se vklínil Schumacher s Mercedesem.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.