Vedení stáje McLaren ujistilo Lewise Hamiltona, že Jenson Button ho v závěru Velké ceny Turecka nepředjede, krátce nato k tomu však došlo. Podle zprávy agentury Reuters to v úterý potvrdil šéf týmu Martin Whitmarsh s tím, že šlo o chybu v komunikaci.
"Krátce poté, co Lewisovi řekli, že ho Jenson nebude atakovat, ho Jenson předjel. Šéfinženýr Phil Prew prostě řekl svůj názor, ale ten byl, jak se později ukázalo, špatný. Je to jednoduché," vysvětlil Whitmarsh.
McLarenu spadlo dvojité vítězství do klína poté, co o první dvě místa přišli kvůli vzájemné kolizi piloti Red Bullu Mark Webber a Sebastian Vettel. Hamilton se tak osmnáct kol před cílem dostal na první místo a Button na druhé, jenže oba byli současně upozorněni, že musí šetřit palivo. Než Hamilton zpomalil, vznesl na boxovou zídku dotaz, zda se ho Button nepokusí předjet. "Lewis se zeptal a okamžitě Phil odpověděl tak, jak mu velel instinkt, protože si prostě myslel, že Jenson předjíždět nebude," vysvětlil Whitmarsh. "Lewis se ale nehodlal jen tak lehce vzdát prvního místa a vybojoval ho zpět," připomněl Whitmarsh.
Závod vyhrál Lewis Hamilton před Jensonem Buttonem a Markem Webberem, Sebastian Vettel musel po kolizi vzdát. Webber je v čele mistrovství světa, Button je druhý a Hamilton třetí. Šampionát pokračuje v neděli Velkou cenou Kanady.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.