Piloti F1 mohou mít problémy s Mezinárodní automobilovou federací (FIA), pokud přijdou o řidičský průkaz kvůli dopravnímu přestupku. Zavedení sankcí zvažuje podle úterní zprávy serveru Autosportu prezident FIA Jean Todt.
Jednou z největších priorit Jeana Todta ve funkci prezidenta FIA je bezpečnost na silnicích a prezident připustil, že nepovažuje za dobré, aby piloti F1 mohli ve svém civilním životě spáchat dopravní přestupek a nemuseli se obávat sankcí ze strany FIA.
"Minulý rok zemřelo na silnicích 1,3 milionu lidí, z toho 90 procent v rozvojových zemích. Prognóza pro 2020 je strašná, odhaduje se, zemřeou téměř dva miliony lidí, pokud nebudou přijata žádná opatření. Přitom jen s minimální snahou by to číslo mohlo být poloviční. Vyžaduje to však vychovu řidičů, zlepšení silnic a zavedení nových technologií do výroby vozů," řekl Todt.
Na otázku, zda by k těmto snahám přispělo, aby s určitými sankcemi museli počítat i piloti královské třídy, dodal: "Už jsem si tuhle otázku položil. Zatím neexistuje kompatibilita mezi statusem závodního jezdce a jeho chováním na silnicich. Pilot je přece řidič jako každý jiný. Proto je třeba něco udělat," připustil Todt.
Todtovy komentáře souvisejí pravděpodobně s ostře sledovaným incidentem britského pilota Lewise Hamiltona, mistra světa z roku 2008, před letošní Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kdy ho policie cestou z Albert Parku zastavila a obvinila z nezodpovědé jízdy a zabavila mu jeho služební Mercedes.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.