Piloti F1 mohou mít problémy s Mezinárodní automobilovou federací (FIA), pokud přijdou o řidičský průkaz kvůli dopravnímu přestupku. Zavedení sankcí zvažuje podle úterní zprávy serveru Autosportu prezident FIA Jean Todt.
Jednou z největších priorit Jeana Todta ve funkci prezidenta FIA je bezpečnost na silnicích a prezident připustil, že nepovažuje za dobré, aby piloti F1 mohli ve svém civilním životě spáchat dopravní přestupek a nemuseli se obávat sankcí ze strany FIA.
"Minulý rok zemřelo na silnicích 1,3 milionu lidí, z toho 90 procent v rozvojových zemích. Prognóza pro 2020 je strašná, odhaduje se, zemřeou téměř dva miliony lidí, pokud nebudou přijata žádná opatření. Přitom jen s minimální snahou by to číslo mohlo být poloviční. Vyžaduje to však vychovu řidičů, zlepšení silnic a zavedení nových technologií do výroby vozů," řekl Todt.
Na otázku, zda by k těmto snahám přispělo, aby s určitými sankcemi museli počítat i piloti královské třídy, dodal: "Už jsem si tuhle otázku položil. Zatím neexistuje kompatibilita mezi statusem závodního jezdce a jeho chováním na silnicich. Pilot je přece řidič jako každý jiný. Proto je třeba něco udělat," připustil Todt.
Todtovy komentáře souvisejí pravděpodobně s ostře sledovaným incidentem britského pilota Lewise Hamiltona, mistra světa z roku 2008, před letošní Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kdy ho policie cestou z Albert Parku zastavila a obvinila z nezodpovědé jízdy a zabavila mu jeho služební Mercedes.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.